• Tartalom

65/2021. (XII. 22.) HM utasítás

65/2021. (XII. 22.) HM utasítás

a honvédelmi ágazatban használt azonosító okmányok és igazolások kiadására és kezelésére vonatkozó eljárási szabályokról1

2022.08.20.

A jogalkotásról szóló 2010. évi CXXX. törvény 23. § (4) bekezdés c) pontja alapján a következő utasítást adom ki:

1. Az utasítás hatálya, értelmező rendelkezések

1. §2 Az utasítás hatálya a honvédelemről és a Magyar Honvédségről, valamint a különleges jogrendben bevezethető intézkedésekről szóló 2011. évi CXIII. törvény (a továbbiakban: Hvt.) 80. § 13. pontja szerinti honvédelmi szervezetekre és a honvédelmi miniszter által az állam nevében alapított szakképző intézményre, ezek személyi állománya, az önkéntes tartalékos katonák, a honvéd altiszt-jelöltek, a nyugállományú katonák és a honvédségi nyugdíjasok azonosító okmánnyal történő ellátására terjed ki.

2. § Ezen utasítás alkalmazásában

a) azonosító okmány:

aa) a b) pont szerinti honvédelmi igazolvány és

ab) a c) pont szerinti külszolgálati okmány;

b) honvédelmi igazolvány:

ba) a hivatásos, szerződéses, önkéntes tartalékos, honvéd tisztjelölti, honvéd altiszt-jelölti szolgálati viszony fennállásának igazolására szolgáló „Honvédségi szolgálati igazolvány” (a továbbiakban: szolgálati igazolvány),

bb) a honvédelmi szervezetek és a honvédelmi miniszter által az állam nevében alapított szakképző intézmény személyi állományába tartozást igazoló „Kormánytisztviselői igazolvány”, „Közalkalmazotti igazolvány”, „Honvédelmi alkalmazotti igazolvány” (a továbbiakban együtt: munkáltatói igazolvány),

bc) a Magyar Honvédség (a továbbiakban: Honvédség) által biztosított ellátások igénybevétele érdekében, jogosultságuk, továbbá egyenruha viselésére való jogosultság igazolására szolgáló „Katonai nyugdíjas igazolvány”, „Honvédségi nyugdíjas igazolvány” (a továbbiakban együtt: nyugdíjas igazolvány),

bd) a hatósági és ellenőri tevékenységek végrehajtására kijelölt állomány ezirányú jogosultságának igazolására szolgáló „Hatósági és ellenőri igazolvány”,

be) a katonai rendészeti feladatra kijelölt állomány ezirányú jogosultságainak és a katonai rendészeti szolgálat ellátásának igazolására szolgáló „Katonai rendész igazolvány”,

bf) a katonai futárszolgálatra kijelölt állomány ezirányú jogosultságainak és a belföldi katonai futárszolgálat ellátásának igazolására szolgáló „Belföldi katonai futár” igazolvány;

c) külszolgálati okmány:

ca) az azonosítás biztosítására szolgáló „Személyi igazolójegy” és

cb) a hadrakelt fegyveres erők sebesültjei és betegei helyzetének javítására vonatkozóan Genfben, 1949. augusztus 12-én kelt Egyezmény (a továbbiakban: Genfi Egyezmény) hatálya alá tartozó – a sebesültek és betegek felkutatására, felszedésére és szállítására vagy a betegség megelőzésére alkalmazott személyzet, valamint az egészségügyi alakulatok által alkalmazott személyzet, továbbá az úgyszintén a fegyveres erőkhöz tartozó tábori lelkészek (a továbbiakban együtt: egészségügyi és egyházi személyek) részére kiadásra kerülő – „Személyazonossági igazolvány”;

d) okmányellátásban részesülők köre: a honvédségi adatkezelésről, az egyes honvédelmi kötelezettségek teljesítésével kapcsolatos katonai igazgatási feladatokról szóló 2013. évi XCVII. törvény (a továbbiakban: Haktv.) 1. § e) pontja szerinti személyi állomány, a honvédelmi miniszter által az állam nevében alapított szakképző intézmény állománya, az önkéntes tartalékos katona, a nyugállományú katona és a honvédségi nyugdíjas.

2. Általános rendelkezések

3. § (1) A Honvédség katonai igazgatási és központi adatfeldolgozó szerve

a) a hivatásos és a szerződéses állomány, az önkéntes tartalékos katonák, valamint a honvéd tisztjelöltek és honvéd altiszt-jelöltek részére szolgálati igazolványt,

b) a kormányzati szolgálati – ideértve a biztosi és a politikai szolgálati jogviszonyt is –, a közalkalmazotti és a honvédelmi alkalmazotti jogviszony keretében foglalkoztatottak részére kormánytisztviselői igazolványt, közalkalmazotti igazolványt és honvédelmi alkalmazotti igazolványt

ad ki.

(2) A nyugállományú katonák és a honvédségi nyugdíjasok részére katonai nyugdíjas igazolványt, illetve honvédségi nyugdíjas igazolványt ad ki.

(3) A Honvédség katonai igazgatási és központi adatfeldolgozó szerve

a) a biztonsági okmányok védelmének rendjéről szóló 86/1996. (VI. 14.) Korm. rendelet (a továbbiakban: Korm. rendelet) 1. számú melléklet III. fejezetében a Honvédelmi Minisztérium (a továbbiakban: HM) és a Honvédség kijelölt szervezetei által folytatott hatósági, szakhatósági, és ellenőri, felügyeleti jogkör gyakorlására kijelölt állománya részére hatósági és ellenőri igazolványt,

b) a katonai rendészeti feladatra kijelölt állomány részére katonai rendész igazolványt,

c) a Magyarország területén működtetett katonai futárszolgálatra kijelölt állomány részére belföldi katonai futár igazolványt

ad ki.

(4) A Magyarország területén kívüli vagy nemzetközi szerződés (a továbbiakban együtt: külszolgálat) alapján szolgálatteljesítésre tervezett állományt személyi igazolójeggyel kell ellátni.

(5) A külszolgálatra tervezett egészségügyi és egyházi személyek részére személyazonossági igazolványt kell kiadni.

(6) A HM-be rendvédelmi szervtől vezényelt személy részére kormánytisztviselői igazolványt kell kiadni.

3. A honvédelmi igazolványok kiadása

4. § A 3. § (1) bekezdése szerinti igazolvány első alkalommal az állományba vétel napját követően, a 3. § (2) bekezdése szerinti okmány a nyugdíjas igazolványra való jogosultság elérését követően, a 3. § (3) bekezdése szerinti igazolvány első alkalommal a 3. § (3) bekezdésében meghatározott beosztásba helyezés napját követően kerül kiadásra.

4. A szolgálati és munkáltatói igazolványok

5. § (1) A szolgálati és a munkáltatói igazolvány

a) az ISO 7810 szabványnak megfelelő, ID-1 méretű, többrétegű, melegen laminált műanyag kártya, mely a Korm. rendelet 2. számú mellékletében meghatározott „B” okmányvédelmi kategóriába került besorolásra,

b) színe a hivatásos katonák esetében zöldesbarna, a szerződéses katonák esetében kék, az önkéntes műveleti, önkéntes védelmi, önkéntes területvédelmi tartalékos katonák esetében egymástól eltérő árnyalatú lila, a honvéd tisztjelöltek esetében sárgásbarna, a honvéd altiszt-jelöltek esetében zöld, a kormánytisztviselők esetében szürke, a közalkalmazottak esetében sárga, a honvédelmi alkalmazottak esetében sötétszürke,

c) előlapja tartalmazza a Haktv. 41. § (2) bekezdés a)–c), f) és g) pontja szerinti adatokat az érvényességi idő és a Haktv. 10. melléklet 5. és 8. pontja szerinti adatok kivételével,

d) hátlapja tartalmazza a Haktv. 41. § (2) bekezdés c) pontja második fordulata szerinti érvényességi időt, a Haktv. 41. § (2) bekezdés d), e) és h) pontja, továbbá a Haktv. 10. melléklet 5. és 8. pontja szerinti adatokat.

(2) A szolgálati és munkáltatói igazolványok megfelelnek a Genfi Egyezményben foglalt előírásoknak.

(3) A szolgálati és munkáltatói igazolványok jogosítanak a honvédségi gyógyintézmények, kulturális és sportlétesítmények szolgáltatásainak igénybevételére, kedvezményes dolgozói díjcsomagokra, honvédelmi szervezetek által megkötött vásárlói kedvezmények igénybevételére.

(4) A szolgálati és munkáltatói igazolványok nem jogosítanak a honvédelmi szervezetek objektumaiba történő belépésre, nem helyettesítik a belépési engedélyeket.

5. Nyugdíjas igazolvány

6. § (1) A katonai nyugdíjas igazolvány

a) az ISO 7810 szabványnak megfelelő, ID-1 méretű, többrétegű, melegen laminált műanyag kártya, mely a Korm. rendelet 2. számú mellékletében meghatározott „B” okmányvédelmi kategóriába került besorolásra,

b) színe barna,

c) előlapja tartalmazza a Haktv. 42. § (2) bekezdés a), b) és e)–g) pontja szerinti adatokat az érvényességi idő és a Haktv. 10. melléklet 5., valamint 8. és 9. pontja szerinti adatok kivételével,

d) hátlapja tartalmazza a Haktv. 42. § (2) bekezdés b) pontja második fordulata szerinti érvényességi időt, a Haktv. 42. § (2) bekezdés c) és d) pontja, továbbá a Haktv. 10. melléklet 5., 8. és 9. pontja szerinti adatokat.

(2) A honvédségi nyugdíjas igazolvány

a) az ISO 7810 szabványnak megfelelő, ID-1 méretű, többrétegű, melegen laminált műanyag kártya, mely a Korm. rendelet 2. számú mellékletében meghatározott „B” okmányvédelmi kategóriába került besorolásra,

b) színe szürke,

c) előlapja tartalmazza a Haktv. 43. § (2) bekezdés a), b) és e)–g) pontja szerinti adatokat az érvényességi idő és a Haktv. 10. melléklet 5. és 8. pontja szerinti adatok kivételével,

d) hátlapja tartalmazza a Haktv. 43. § (2) bekezdés b) pontjának második fordulata szerinti érvényességi időt, a Haktv. 43. § (2) bekezdés c) és d) pontja, továbbá a Haktv. 10. melléklet 5. és 8. pontja szerinti adatokat.

(3) A nyugdíjas igazolvány

a) a honvédelmi szervezetek objektumaiba történő belépésre nem jogosít, a belépési engedélyeket nem helyettesíti,

b) jogosít a honvédségi gyógyintézmények, kulturális és sportlétesítmények szolgáltatásainak igénybevételére, dolgozói díjcsomagokra, honvédelmi szervezetek által megkötött vásárlói kedvezmények igénybevételére,

c) nem helyettesíti a nyugdíjfolyósító szerv által a társadalombiztosítási nyugellátásról szóló 1997. évi LXXXI. törvény 79. § (1) bekezdése szerint kiadott igazolást.

6. Hatósági és ellenőri igazolvány

7. § (1) A hatósági és ellenőri igazolvány

a) az ISO 7810 szabványnak megfelelő, ID-1 méretű, többrétegű, melegen laminált műanyag kártya, mely a Korm. rendelet 2. számú mellékletében meghatározott „B” okmányvédelmi kategóriába került besorolásra,

b) színe piros,

c) előlapja tartalmazza a Haktv. 44. § (2) bekezdés a) és a b) pontja szerinti adatokat – a saját kezű aláírás kivételével –, valamint a c), f), g), i) és j) pontja szerinti adatokat,

d) hátlapja tartalmazza a Haktv. 44. § (2) bekezdés d), e) és h) pontja szerinti adatokat, továbbá a Haktv. 10. melléklet 8. pontja szerinti adatot.

(2) Az igazolványt a hatósági, szakhatósági és ellenőri, felügyeleti tevékenységet gyakorló személy köteles megőrizni, és eljárása során magánál tartani.

(3) Az igazolványt a kirendelő hatóság, az ügyfél, továbbá a hatósági, szakhatósági, felügyeleti és ellenőri vizsgálat tűrésére kötelezett vagy a hatósági, szakhatósági, felügyeleti és ellenőri vizsgálattal érintett személy kérésére fel kell mutatni.

7. Katonai rendész igazolvány

8. § (1) A katonai rendész igazolvány

a) az ISO 7810 szabványnak megfelelő, ID-1 méretű, fekvő formátumú, többrétegű, melegen laminált műanyag kártya, mely a Korm. rendelet 2. számú mellékletében meghatározott „A” okmányvédelmi kategóriába került besorolásra,

b) színe barna,

c) előlapja tartalmazza a Haktv. 44/A. § (2) bekezdés a)–c), f) és g) pontja szerinti adatokat az érvényességi idő és a Haktv. 10. melléklet 5., 6. és 8. pontja szerinti adatok kivételével,

d) hátlapja tartalmazza a Haktv. 44/A. § (2) bekezdés c) pontjának második fordulata szerinti érvényességi időt, a Haktv. 44/A. § (2) bekezdés d), e) és h) pontja szerinti adatokat, továbbá a Haktv. 10. melléklet 5., 6. és 8. pontja szerinti adatot.

(2) Az igazolványt a katonai rendész állomány tagja köteles megőrizni és eljárása során magánál tartani.

(3) A katonai rendész igazolvány a Magyarország területén működtetett katonai rendészeti feladatra kijelölt állomány ezirányú jogosultságainak és a katonai rendészeti szolgálat ellátásának igazolására szolgál.

8. Belföldi katonai futár igazolvány

9. § (1) A belföldi katonai futár igazolvány

a) az ISO 7810 szabványnak megfelelő, ID-1 méretű, fekvő formátumú, többrétegű, melegen laminált műanyag kártya, mely a Korm. rendelet 2. számú mellékletében meghatározott „A” okmányvédelmi kategóriába került besorolásra,

b) színe világoskék,

c) előlapja tartalmazza a Haktv. 44/C. § (2) bekezdés a)–c), f) és g) pontja szerinti adatokat az érvényességi idő és a Haktv. 10. melléklet 5. és 6. pontjának első fordulata szerinti jogviszony megnevezése és a Haktv. 10. melléklet 8. pontja szerinti adatok kivételével,

d) hátlapja tartalmazza a Haktv. 44/C. § (2) bekezdés c) pontjának második fordulata szerinti érvényességi időt, a Haktv. 44/C. § (2) bekezdés d), e) és h) pontja szerinti adatokat, továbbá a Haktv. 10. melléklet 5., 8. és a 6. pontjának első fordulata szerinti jogviszonyra vonatkozó adatot.

(2) Az igazolványt a belföldi katonai futár állomány tagja köteles megőrizni, és eljárása során magánál tartani.

(3) A belföldi katonai futár igazolvány a Magyarország területén működtetett katonai futárszolgálatra kijelölt hivatásos, szerződéses és önkéntes tartalékos katona ezirányú jogosultságainak és a belföldi katonai futárszolgálat ellátásának igazolására szolgál.

9. Külszolgálati okmányok

10. § A személyi igazolójegy

a) 36 mm × 26 mm méretű, átlója mentén kettéosztott, sarokgömbölyített, rozsdamentes acéllap,

b) előlapja tartalmazza a Haktv. 45. § (2) bekezdés a) pontja szerinti adatokat a személyi igazolójegy birtokosa nevének kivételével, valamint a b) pontban meghatározott adatot,

c) hátlapja tartalmazza a Haktv. 45. § (2) bekezdés a) pontjának első fordulata szerinti személyi igazolójegy birtokosa nevét.

11. § Az egészségügyi és egyházi személyek részére kiadásra kerülő személyazonossági igazolvány

a) előlapja tartalmazza a Haktv. 44/B. § (2) bekezdés a)–d), f), g) és i) pontjában meghatározott adatokat,

b) hátlapja tartalmazza a Haktv. 44/B. § (2) bekezdés e) és h) pontja szerinti adatokat.

10. Azonosító okmányok kezelésével, valamint kiadásával kapcsolatos szabályok

12. § (1) Az azonosító okmányok előállítási költségei a Honvédséget terhelik.

(2) Első alkalommal, valamint az azonosító okmányon feltüntetett adatok változása esetén, továbbá az érvényességi idő lejárta miatt szükségessé vált okmánycsere esetén az azonosító okmány kiadása térítésmentes.

(3) A honvédelmi igazolvány az okmányellátásban részesülő személynek felróható elvesztése, megrongálódása vagy megsemmisülése esetén az okmányellátásban részesülő személyt az új igazolvány előállítási költségének és az eljárás költségeinek a megtérítésére kell kötelezni.

(4) A honvédelmi igazolványok előállítási költségére vonatkozó adatokat a Honvédség katonai igazgatási és központi adatfeldolgozó szervének okmányellátásért felelős szervezeti eleme (a továbbiakban: Okmánykezelő Iroda) által évente április 30-ig a Honvédelmi Közlönyben közzétett tájékoztatója tartalmazza.

13. § (1) Az azonosító okmányok – a 19. § (1) bekezdésében foglaltak kivételével – a rajtuk feltüntetett időpontig vagy azok visszavonásáig érvényesek.

(2) Az azonosító okmányokat be kell vonni a használatra való jogosultság megszűnésekor, a foglalkoztatási vagy egyéb jogviszony megszűnésekor vagy megszüntetésekor, továbbá, ha az elveszett vagy eltulajdonított igazolvány előkerült, valamint, ha az azonosító okmány (3) bekezdés szerinti cseréje válik szükségessé.

(3) Az azonosító okmányokat ki kell cserélni, ha az azon feltüntetett adatokban változás következett be, továbbá, ha megrongálódott, vagy érvényességi ideje lejárt.

(4) A hatósági és ellenőri, a katonai rendész és a belföldi katonai futár igazolványt be kell vonni, ha a hatósági, szakhatósági, és ellenőri, felügyeleti, katonai rendész, belföldi katonai futár jogkört gyakorló személy e tevékenységre jogosító engedélye lejárt, tevékenységét befejezte, vagy ha más beosztásba került áthelyezésre.

(5) Az okmányellátásban részesülő személy köteles az azonosító okmány megrongálódását, elvesztését, eltulajdonítását, megsemmisülését és az azonosító okmányon feltüntetett adatokban bekövetkezett változás tényét legkésőbb 3 munkanapon belül bejelenteni az állományilletékes parancsnok, illetve a személyügyi szerv, nyugállományú katonák és a honvédségi nyugdíjasok esetében a lakóhely szerint illetékes katonai igazgatási szerv részére, és ezzel egyidejűleg a személyügyi szerv vagy a lakóhely szerint illetékes katonai igazgatási szerv kezdeményezi az új okmány kiállítását.

(6) Az azonosító okmányok érvényességi idejének lejártát a honvédelmi szervezet személyügyi szerve, a nyugdíjas igazolvány esetén a lakóhely szerint illetékes katonai igazgatási szerv kíséri figyelemmel a Haktv. 41. § (6) bekezdése, 42. § (7) bekezdése, 43. § (7) bekezdése, 44. § (5) bekezdése, 44/A. § (6) bekezdése, 44/B. § (7) bekezdése, 44/C. § (6) bekezdése és 45. § (5) bekezdése szerinti nyilvántartás alapján.

(7) A honvédelmi igazolvány eltulajdonítása, elvesztése, megsemmisülése esetén az Okmánykezelő Iroda gondoskodik az igazolvány érvénytelenítéséről.

(8) Az okmányellátásban részesülő személy halála esetén az érintett személy azonosító okmányának leadása érdekében a személyügyi szerv vagy a lakóhely szerint illetékes katonai igazgatási szerv intézkedik.

(9) Az okmányellátásban részesülő személy által leadott érvénytelenné vált azonosító okmányt a bevonást követő hónap 10. napjáig vissza kell juttatni a kiállító szervezetnek.

(10) A külszolgálati okmányokat a külszolgálat befejezését követően 30 napon belül be kell vonni, és azt az érintett személy személyi anyaggyűjtőjében kell elhelyezni.

(11) A bevonásra került azonosító okmányokat a szigorú számadási kötelezettség alá eső bizonylatokra vonatkozó előírásoknak megfelelően kell megsemmisíteni.

14. § Az Okmánykezelő Iroda

a) ellátja az azonosító okmányok beszerzésével és előállításával, nyilvántartásával, kiadásával, érvénytelenítésével, valamint a leadott, bevont okmányok megsemmisítésével kapcsolatos központi feladatokat,

b) gondoskodik az azonosító okmányokkal történő ellátás, valamint az azok cseréjének megszervezéséről és végrehajtásáról,

c) biztosítja a honvédelmi szervezetek és a honvédelmi miniszter által az állam nevében alapított szakképző intézmény igényei alapján az azonosító okmányokkal történő ellátás folyamatosságát,

d) a rendelkezésre álló adatok alapján ellenőrzi az azonosító okmányon feltüntetésre kerülő adatok valódiságát és a megnevezett személyek jogosultságát,

e) ellátja az azonosító okmányok kiadásának, kezelésének szakmai felügyeletét,

f) az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény, a Haktv. és a szigorú számadási kötelezettség alá eső bizonylatokra vonatkozó előírásoknak megfelelően vezeti az azonosító okmányok központi nyilvántartását.

15. § (1) Az azonosító okmányok helyi kezeléséért, nyilvántartásáért az állományilletékes honvédelmi szervezet személyügyi szerve, valamint a külszolgálatra tervezett állomány esetében a honvédelmi szervezet kijelölt személyügyi szerve (a továbbiakban együtt: személyügyi szerv) a felelős.

(2) A személyügyi szerv

a) gondoskodik az azonosító okmányok elkészítéséhez szükséges adatok felvételéről és az Okmánykezelő Irodához történő megküldéséről,

b) az adatok hitelességét igazoló közokirat, okirat, írásos parancs alapján igényli az azonosító okmányokat az Okmánykezelő Irodától,

c) aláírás ellenében átadja az igénylő névjegyzék irattári példányán az arra jogosult személyeknek az azonosító okmányokat úgy, hogy az átadás ténye a jogviszony fennállása alatt az átadást követő 5 évig visszamenőleg igazolható legyen, és azokról a Haktv. 41. § (6) bekezdése, 42. § (7) bekezdése, 43. § (7) bekezdése, 44. § (5) bekezdése, 44/A. § (6) bekezdése, 44/B. § (7) bekezdése, 44/C. § (6) bekezdése és a 45. § (5) bekezdése szerint nyilvántartást vezet a szigorú számadási kötelezettség alá eső bizonylatokra vonatkozó előírásoknak megfelelően,

d) az azonosító okmány kiadásakor tájékoztatja a birtokost a megőrzéssel és a kezeléssel kapcsolatos szabályokról, valamint a bejelentési, visszaszolgáltatási és térítési kötelezettségről,

e) bevonja az érvénytelen, megrongálódott azonosító okmányokat, továbbá az elhalálozott személy azonosító okmányát, valamint azon személyek azonosító okmányát, akiknek méltatlanság okán megszűnt a használatra való jogosultságuk, és megsemmisítésre megküldi azokat az Okmánykezelő Iroda részére,

f) a honvédelmi igazolvány elvesztéséről, eltulajdonításáról, megrongálódásáról vagy megsemmisüléséről, valamint az elveszett, eltulajdonított honvédelmi igazolvány megtalálásáról – a 9. melléklet szerinti – jegyzőkönyvet készít, és megküldi az Okmánykezelő Iroda részére,

g) a külszolgálati okmányokat a külszolgálat befejezését követően elhelyezi az érintett személy személyi anyaggyűjtőjében.

(3) Ha az okmányellátásban részesülő személyt a beosztásából, állásából felfüggesztették, az azonosító okmányait be kell vonni. A bevont okmányt a személyügyi szerv a felfüggesztés idejére elhelyezi az érintett személyi anyaggyűjtőjében. Ha az eljárás nem jár a jogviszony megszüntetésével, a felfüggesztés megszüntetéséről való tudomásszerzést követő első munkanapon a személyügyi szerv gondoskodik a visszavont okmányok érintett részére történő visszaadásáról, illetve, ha a visszavonás ideje alatt bekövetkezett ok miatt az azonosító okmány cseréje válik szükségessé, gondoskodik annak cseréjéről.

(4) A lakóhely szerint illetékes katonai igazgatási szerv

a) az adatok hitelességét igazoló közokirat, okirat, írásos parancs alapján igényli a nyugdíjas igazolványok kiállítását, cseréjét, valamint pótlását az Okmánykezelő Irodától,

b) az arra jogosult személyeknek aláírás ellenében átadja a nyugdíjas igazolványokat, és azokról a szigorú számadási kötelezettség alá eső bizonylatokra vonatkozó előírásoknak, valamint a Haktv. 42. § (7) bekezdésének és 43. § (7) bekezdésének megfelelően nyilvántartást vezet úgy, hogy az okmányok az érintett részére történő átadása visszamenőleg igazolható legyen,

c) a nyugdíjas igazolvány kiadásakor tájékoztatja az igazolvány birtokosát az igazolvány megőrzésével és kezelésével kapcsolatos előírásokról, illetve a bejelentési, visszaszolgáltatási és térítési kötelezettségről,

d) a nyugdíjas igazolványok elvesztéséről, eltulajdonításáról, megrongálódásáról és megsemmisüléséről, valamint az elveszett, eltulajdonított igazolványok előtalálásáról jegyzőkönyvet készít, és megküldi az Okmánykezelő Iroda részére,

e) bevonja az érvénytelen vagy megrongálódott nyugdíjas igazolványokat, az elhalálozott személy nyugdíjas igazolványát, valamint azon személyek nyugdíjas igazolványát, akiknek méltatlanság okán megszűnt a használatra való jogosultságuk, és megsemmisítésre megküldi azokat az Okmánykezelő Iroda részére.

16. § (1) Az okmányellátásban részesülő személy a részére kiadott azonosító okmányt köteles magánál tartani.

(2) Az okmányellátásban részesülő személy jogviszonyának vagy jogosultságának igazolása céljából a honvédelmi igazolványát köteles felszólításra az arra jogosult személy részére felmutatni.

(3) A hatósági és ellenőri tevékenységek végzésére, a katonai rendészeti feladatra és a belföldi katonai futárszolgálatra kijelölt állomány ezirányú jogosultságainak igazolása céljából a jogosultságot igazoló igazolványát köteles magánál tartani, és felszólításra az arra jogosult személy részére felmutatni.

(4) A nyugállományú katona és a honvédségi nyugdíjas a jogállásához kapcsolódó jogosultságok igénybevétele, valamint egyenruha-viselés esetén a nyugdíjas igazolványát személyazonosítására alkalmas közokiratával együtt köteles magánál tartani és felszólításra az arra jogosult személy részére felmutatni.

(5) Az azonosító okmány másra át nem ruházható, letétbe nem helyezhető, biztosítékul nem adható és nem fogadható el.

(6) Az okmányellátásban részesülő személy a részére kiadott honvédelmi igazolványon feltüntetett érvényességi idő lejártáról köteles tájékoztatni az állományilletékes személyügyi szervet, a nyugállományú katona és a honvédségi nyugdíjas a lakóhelye szerinti illetékes katonai igazgatási szervet.

11. Honvédelmi igazolványok igénylésére, kiadására és bevonására vonatkozó eljárási szabályok

17. § (1) A szolgálati igazolványt és a munkáltatói igazolványt az 1. melléklet, a nyugdíjas igazolványt a 2. melléklet, a hatósági és ellenőri igazolványt a 3. melléklet, a katonai rendész igazolványt és a belföldi katonai futár igazolványt a 4. melléklet szerinti névjegyzéken, a 6. melléklet szerinti Igazolvány Igénylő Lap alkalmazásával kell igényelni az Okmánykezelő Irodától. A névjegyzékek és az Igazolvány Igénylő Lap kitöltési útmutatóját a 7. melléklet tartalmazza.

(2) Az okmányigényléshez szükséges Igazolvány Igénylő Lapokat az Okmánykezelő Iroda biztosítja a honvédelmi szervezet és a honvédelmi miniszter által az állam nevében alapított szakképző intézmény igénylése alapján. Az okmányigényléshez kizárólag az Okmánykezelő Iroda által megküldött Igazolvány Igénylő Lapokat lehet felhasználni.

(3) A honvédelmi igazolványok az igénylés beérkezésétől számított 30 munkanapon belül kerülnek kiállításra.

(4) A (3) bekezdésben foglalt ügyintézési határidő indokolt esetben, a Honvédség katonai igazgatási és központi adatfeldolgozó szervének parancsnoka által, az irányadó határidő lejárta előtt egy alkalommal legfeljebb 30 nappal meghosszabbítható. Az igénylő honvédelmi szervezetet és a honvédelmi miniszter által az állam nevében alapított szakképző intézményt az ügyintézési határidő meghosszabbításáról írásban értesíteni kell.

(5) A személyügyi szerv és a lakóhely szerint illetékes katonai igazgatási szerv a honvédelmi igazolványok előállításához szükséges idő figyelembevételével tervezi és igényli azok cseréjét.

(6) Az Okmánykezelő Iroda a honvédelmi igazolványon feltüntetett érvényességi idő lejártát legfeljebb 90 nappal megelőzően kezdeményezett igényléseket teljesíti, kivéve a külszolgálatra tervezett állomány részére történő igénylést. A külszolgálatra tervezett állomány részére már a tervezés időszakában meg kell igényelni a kiutazás teljes időtartalmára érvényes azonosító okmányokat.

18. § (1) A személyügyi szerv és a lakóhely szerint illetékes katonai igazgatási szerv

a) az első okmányigénylés alkalmával a 7. mellékletben meghatározott Kitöltési Útmutató alapján kitölti az Igazolvány Igénylő Lapot,

b) névváltozás vagy az érintett személy aláírásának változása esetén új Igazolvány Igénylő Lapot terjeszt fel az ellátásra kerülő személy aláírásmintájának változása miatt,

c) valamennyi honvédelmi igazolvány igényléséhez – a szolgálati, munkáltatói és a nyugdíjas igazolványok tekintetében külön-külön jogviszonyonként, a hatósági és ellenőri, katonai rendész és a belföldi katonai futár igazolványok tekintetében külön-külön okmánytípusonként – a 7. mellékletben meghatározott Kitöltési Útmutató alapján kitöltött, ezen utasítás mellékleteiben meghatározottak szerinti névjegyzéket készít és terjeszt fel,

d) az igénylő névjegyzéket minden esetben két példányban készíti el, és annak egy példányát, a fényképet, továbbá szükség esetén az Igazolvány Igénylő Lapot egyidejűleg kísérőirat csatolásával a Magyar Honvédség Egységes Iratkezelési Szabályzata Ált/40 (a továbbiakban: Ált/40) figyelembevételével felterjeszti az Okmánykezelő Irodához,

e) minden egyes okmányigénylés alkalmával új fényképet küld az Okmánykezelő Iroda részére, és

f) az „Azonnal!”, „Sürgős” és „Rövidített határidővel” kezelési jelzéssel ellátott ügyiratot megindokolja az igénylő névjegyzéken, hogy annak a jelen utasításban meghatározott ügyintézési határidőtől való eltérése miért indokolt, ennek hiányában az Okmánykezelő Iroda figyelmen kívül hagyja a kezelési utasítást.

(2) Amennyiben az igazolványigénylés alanyának családi és utóneve szóközökkel együtt meghaladja a harminc karaktert, az igazolványigénylő névjegyzéken, valamint az Igazolvány Igénylő Lapon is aláhúzással kell megjelölni az igazolványon rögzíteni kívánt nevet.

(3) Az igazolványok kiállításához szükséges fényképeket a 31. §-ban meghatározottak szerint kell elkészíteni.

(4) Az érvénytelen vagy megrongálódott honvédelmi igazolványokat a személyügyi szerv vagy a lakóhely szerint illetékes katonai igazgatási szerv bevonja, a bevont igazolványokat – a szolgálati, munkáltatói és a nyugdíjas igazolványok tekintetében külön-külön jogviszonyonként, a hatósági és ellenőri, katonai rendész és a belföldi katonai futár igazolványok tekintetében külön-külön okmánytípusonként elkészített – a 8. melléklet szerinti jegyzéken, a bevonás okának pontos megjelölésével, a bevonást követő hónap 10. napjáig megsemmisítésre megküldi az Okmánykezelő Iroda részére.

19. § (1) Érvénytelen az azonosító okmány, ha

a) a jogviszony megszűnt vagy megváltozott, kivéve, ha a honvédelmi alkalmazott áthelyezésére kerül sor, és a jogviszonya nem változik,

b) megrongálódott, azt meghamisították, illetve az azon lévő adat megváltozott,

c) az Okmánykezelő Iroda visszavonta,

d) az érvényességi ideje lejárt,

e) a használatára jogosult meghalt,

f) elvesztését, megsemmisülését vagy eltulajdonítását bejelentették, valamint, ha azt a hatóság bevonta, vagy büntetőeljárásban tárgyi bizonyítási eszközként lefoglalta, vagy

g) megszűnt a használatra való jogosultság.

(2) Az azonosító okmányokat a személyügyi szerv, valamint az illetékes katonai igazgatási szerv bevonja

a) az érintett utolsó jogviszonyban vagy munkában töltött napján,

b) okmánycsere esetén az új azonosító okmány egyidejű kiadásával vagy

c) az azonosító okmány érvénytelenségét eredményező, az (1) bekezdésben meghatározott esetekben.

(3) A bevonásra került azonosító okmányokat a személyügyi szervnek vagy a katonai igazgatási szervnek a bevonást követő hónap 10. napjáig meg kell küldenie az Okmánykezelő Iroda részére.

(4) Az azonosító okmányok bevonása és határidőben történő megküldése a személyügyi szerv és a katonai igazgatási szerv vezetőjének felelőssége.

20. § Az azonosító okmányok kiállítását kizárólag közokirat, okirat, írásos parancs alapján lehet igényelni. Az adatok és adatváltozások bejegyzésének hitelességéért a személyügyi szerv és a katonai igazgatási szerv vezetője a felelős.

21. § (1) Amennyiben az Okmánykezelő Irodához beérkező azonosító okmányokra vonatkozó igénylés nem felel meg az utasításban foglalt feltételeknek, az Okmánykezelő Iroda a kiállítást akadályozó körülmény, továbbá a hiány egyidejű megjelölésével, határidő tűzésével hiánypótlásra szólítja fel az igénylő szerv vezetőjét.

(2) A hiánypótlási kötelezettség teljesítését követően az igénylést az Okmánykezelő Iroda teljesíti.

(3) A hiánypótlásban felsorolt személyek okmányellátása érdekében az Ált/40 90. pontja alapján, a személyügyi szerv vagy a katonai igazgatási szerv a hiányzó dokumentumokat oly módon küldi meg, hogy az a hiánypótlásra felszólítás aláírásától számított 30. napig érkezzen be az Okmánykezelő Irodához. Ez a határidő egy alkalommal – indokolt esetben és kizárólag a személyügyi szerv, katonai igazgatási szerv írásbeli kérelme alapján – 15 nappal meghosszabbítható.

(4) Amennyiben a hiánypótlásra nyitva álló határidő eredménytelenül telik el, a Honvédség katonai igazgatási és központi adatfeldolgozó szerve parancsnoka az igénylő szervezet vezetőjét írásban tájékoztatja annak elmaradásáról, továbbá a hiányos okmányigénylés tárgytalanná nyilvánításáról.

22. § A 3. § (1) és (2) bekezdésében meghatározott igazolványokat a következő esetekben kell igényelni:

a) első ellátás,

b) az azon lévő adat megváltozott,

c) névváltozás,

d) rendfokozat változása,

e) jogviszony változása,

f) arckép vagy aláírás változása,

g) igazolvány elvesztése, eltulajdonítása, megrongálódása, megsemmisülése,

h) igazolvány érvényességi idejének lejárta,

i) ha az igazolvány gyártáshibás.

12. Nyugdíjas igazolvánnyal történő ellátás és igénylés különös eljárási szabályai

23. § (1) A nyugdíjas igazolvány igénylését a nyugdíjas igazolványra jogosulttá válást követően a lakóhely szerint illetékes katonai igazgatási szerv hajtja végre.

(2) A nyugdíjas igazolványt a 7. mellékletben meghatározott Kitöltési Útmutató alapján kitöltött, a 2. melléklet szerinti névjegyzéken kell igényelni.

(3) A katonai nyugdíjas igazolványra vonatkozó igénylésen minden esetben fel kell tüntetni az érintett személy egyenruha-viselésre való jogosultságát.

24. § (1) Ha a nyugdíjas igazolványra jogosult írásképtelen, cselekvőképtelen, vagy az igazolvány igénylése tekintetében cselekvőképességében korlátozott (a továbbiakban: cselekvőképességében korlátozott), és ezért nevében törvényes képviselője jár el, az igényléshez kötelezően kitöltendő Igazolvány Igénylő Lapot a törvényes képviselő írja alá, és csatolja a feljogosító okmány hitelesített másolatát. Az Igazolvány Igénylő Lap aláírásával a törvényes képviselő egyidejűleg nyilatkozik az azon feltüntetett adatok valódiságáról.

(2) A lakóhely szerinti illetékes katonai igazgatási szerv vezetőjének felelőssége meggyőződni a törvényes képviselői minőségről.

(3) Az írásképtelen honvédségi nyugdíjas vagy nyugállományú katona nyugdíjas igazolványának aláírás rovata bejegyzést nem tartalmaz.

(4) A cselekvőképességet nem érintő támogatott döntéshozatal hatálya alá tartozó személy esetében a támogatót az eljárásba be kell vonni.

13. Okmánykezelésre, nyilvántartásra vonatkozó előírások

25. § (1) A személyügyi szerv vagy a lakóhely szerint illetékes katonai igazgatási szerv a honvédelmi igazolvány elvesztéséről, eltulajdonításáról, megrongálódásáról vagy megsemmisüléséről, valamint a honvédelmi igazolvány előtalálásáról a 9. melléklet szerinti jegyzőkönyvet veszi fel.

(2) A személyügyi szerv vagy a lakóhely szerint illetékes katonai igazgatási szerv az Okmánykezelő Iroda részére megküldi a jegyzőkönyv egy példányát, amelynek – amennyiben feljelentés történt – tartalmaznia kell a bemutatott rendőrségi jegyzőkönyv iktatószámát.

26. § Az Okmánykezelő Iroda

a) a biztonsági okmányokra vonatkozó előírások betartásával gondoskodik a visszaküldött azonosító okmányok megsemmisítéséről,

b) gondoskodik az okmányok hatálytalanításáról, a megküldött jegyzék alapján az igazolványok egyedi azonosítóját tartalmazó közleménynek a Honvédelmi Közlönyben és a HM hivatalos honlapján történő közzétételéről.

14. Külszolgálati okmányokkal történő ellátás

27. § (1) A külszolgálatra tervezett állományt az alábbi azonosító okmányokkal kell ellátni:

a) a Genfi Egyezmény előírásainak megfelelő, „Genfi egyezmények szerinti igazolvány” feliratot tartalmazó, a szolgálatteljesítés teljes időtartama alatt érvényes – szolgálati és munkáltatói igazolvány,

b) az azonosítás biztosítására szolgáló „Személyi igazolójegy”,

c) a Genfi Egyezmény hatálya alá tartozó – egészségügyi és egyházi személyek részére kiadásra kerülő – „Személyazonossági igazolvány”.

(2) Az Okmánykezelő Iroda személyazonossági igazolványt kizárólag az egészségügyi és egyházi személyek részére állít ki az 5. melléklet szerint megküldésre kerülő igényléseknek megfelelően.

(3) A külszolgálatra tervezett állomány részére a (2) bekezdésben foglalt személyek kivételével csak személyi igazolójegyet kell igényelni és kiállítani.

(4) Személyi igazolójegyet, valamint személyazonossági igazolványt a külszolgálatra tervezett állomány tagja részére akkor kell igényelni, ha ezen okmányokkal a személy nem rendelkezik, vagy az azon szereplő adat megváltozott.

(5) A személyazonossági igazolvány és a személyi igazolójegy egy példányban kerül elkészítésre.

(6) Az (1) bekezdésben felsorolt azonosító okmányokat az állomány tagja köteles magánál tartani.

28. § (1) A külszolgálatra tervezett állomány személyi igazolójegyeinek és személyazonossági igazolványainak igényléséért, valamint a megigényelt személyi igazolójegyek és személyazonossági igazolványok szolgálatteljesítés befejezését követő elszámolásáért, elszámoltatásáért a személyügyi szerv a felelős.

(2) A személyügyi szerv a külszolgálatra tervezett teljes személyi állományra vonatkozó, az adatok hitelességét igazoló közokirat, okirat, írásos parancs alapján elkészített, az 5. melléklet szerinti névjegyzéket – már a tervezés, felkészítés időszakában –, legkésőbb a 17. § (3) bekezdésében meghatározott ügyintézési határidő betartásával, szerkeszthető formátumban elektronikus úton, valamint papír alapon megküldi az Okmánykezelő Iroda részére.

(3) Az Okmánykezelő Iroda részére megküldött ügyirat és névjegyzék egyben okmányrevízió-, személyi igazolójegy-, valamint az egészségügyi és egyházi személyek esetében személyazonossági igazolvány igénylésnek is minősül.

(4) A névjegyzékhez kapcsolódó ügyirat tartalmazza a tervezett parancsnok, valamint a személyügyi kérdésekért felelős személy nevét, elérhetőségét, a szolgálatteljesítés kezdetének és befejezésének dátumát. A szolgálatteljesítés kezdő- és befejező dátumának hiányában a (8) bekezdés szerinti okmányrevízió nem kerül végrehajtásra.

(5) A személyügyi szerv az igénylő névjegyzéket elektronikus úton a (2) bekezdésben foglaltak szerint az MH Intraneten, valamint nyomtatott formában, az Ált/40 előírásainak megfelelően megküldi az Okmánykezelő Iroda részére.

(6) A személyügyi szerv a tervezett állományban bekövetkezett személyi változásokról az Okmánykezelő Irodát írásban tájékoztatja a változások pontos megjelölésével.

(7) A szolgálat teljesítése alatt az azonosító okmányon feltüntetett adatokban bekövetkező adatváltozás, továbbá megrongálódás, elvesztés vagy megsemmisülés esetén új azonosító okmányt kell igényelni az Okmánykezelő Irodától.

(8) Az Okmánykezelő Iroda a (2) bekezdés szerint megküldött adatok alapján elvégzi a szolgálatra tervezett állomány okmányrevízióját, ezt követően írásban tájékoztatja az igénylő személyügyi szervet a szükséges adatpontosításról vagy honvédelmi igazolvány igénylésről.

29. § (1) A személyi igazolójegyet és a személyazonossági igazolványt aláírás ellenében kell kiadni az állomány tagja részére.

(2) A személyi igazolójegy és a személyazonossági igazolvány másra át nem ruházható.

(3) A szolgálatteljesítés befejezését követően a személyi igazolójegyet és a személyazonossági igazolványt az állományilletékes honvédelmi szervezet személyügyi szerve részére át kell adni, és azt a személyi anyaggyűjtőben kell tárolni.

(4) Amennyiben az állomány tagja ismételten külszolgálatra kerül kijelölésre, részére a személyi anyaggyűjtőben tárolt külszolgálati okmányt újra aláírás ellenében kell kiadni.

30. § (1) Az állományilletékes honvédelmi szervezet személyügyi szerve

a) a Haktv. 45. § (5) bekezdésében meghatározottaknak megfelelően nyilvántartást vezet az állományába tartozó személyek részére kiadott személyi igazolójegyekről,

b) bevonja az érvénytelen, megrongálódott személyi igazolójegyeket, személyazonossági igazolványokat és a bevonást követő hónap 10. napjáig megküldi azokat az Okmánykezelő Iroda részére.

(2) A személyi igazolójegyek és személyazonossági igazolványok kezelésére vonatkozóan a 16. § (2) bekezdését kell megfelelően alkalmazni.

15. Fényképre és az aláírásmintára vonatkozó szabályok

31. § (1) Az Igazolvány Igénylő Laphoz csatolni kell az igénylő névjegyzéket, valamint egy darab digitális vagy egy darab fizikális fényképet, amely megfelel az igazolványkép feltételeinek és minőségének. A fénykép nem lehet 3 hónapnál régebbi, továbbá az állomány tagját, katonák esetében köznapi vagy gyakorló öltözetben, nyugállományú katonák esetében köznapi vagy civil öltözetben ábrázolja. E követelményeknek meg nem felelő fénykép csatolása esetén az állomány tagját fel kell szólítani új fénykép csatolására, a felszólításban tájékoztatni kell a követelményekről. A fénykép előállításának költségei az állomány tagját terhelik.

(2) Az arckép katonák esetén a mellzseb felső vonaláig, fehér, mintázattól mentes, sima felületű háttér előtt ábrázolja a személyt. Az arckép civil állomány esetében mellvonalig, fehér, mintázattól mentes, sima felületű háttér előtt ábrázolja a személyt.

(3) A digitális felvételnek minimum 1600 × 1200 pixel méretű, 72 dpi felbontású „jpg” kiterjesztésű fájlt kell – a szolgálati, munkáltatói és a nyugdíjas igazolványok külön-külön jogviszonyonként, a hatósági és ellenőri, katonai rendész és a belföldi katonai futár igazolványok tekintetében külön-külön okmánytípusonként, lehetőség szerint külön adathordozón vagy egy adathordozón, de elkülönített mappákban az igénylő névjegyzék számával megjelölve – megküldeni. A digitális képet tartalmazó fájl elnevezésének minden esetben az ábrázolt személy nevének és tagolás nélküli személyi azonosítójának kell lennie.

(4) A fényképek elektronikus úton – MH Intraneten – történő megküldésére csak a Honvédség katonai igazgatási és központi nyilvántartó szerve parancsnokának írásbeli engedélyével és feltételeinek betartásával kerülhet sor, melynek jelen utasításban foglalt indokoltságát az érintett honvédelmi szervezetnek írásban meg kell jelölnie.

(5) A papírképre vonatkozó feltételek:

a) a fénykép méretének 3,5 × 4,5 cm-esnek és fényesnek, nem raszteresnek kell lennie úgy, hogy a fej a középpontban legyen,

b) a fényképnek fekete-fehér, illetve a színes képek esetében is kontrasztos, fehér, mintázattól mentes, sima felületű háttér előtt kell készülnie,

c) a fénykép hátoldalán fel kell tüntetni az érintett személy nevét és személyi azonosítóját.

(6) A fényképekkel szemben támasztott további követelmények:

a) keret nélküli, szembenéző felvételű fénykép szükséges, és

b) azok a fényképek, amelyeken napszemüveg vagy egyéb, az arcot eltakaró viselet van, nem elfogadhatóak, kivéve, ha orvosi előírásra viselik.

(7) Az Igazolvány Igénylő Lapon található „Birtokos aláírása” mezőt az igazolvány leendő birtokosának a személyügyi szerv jelenlétében, illetve a nyugdíjas igazolványra jogosult személynek vagy cselekvőképességében korlátozott személy nevében eljáró törvényes képviselőnek a lakóhely szerint illetékes katonai igazgatási szerv jelenlétében, személyesen kell aláírnia. Az aláírás egyik irányban sem léphet ki a megrajzolt keretből, és nem is érintheti azt. Az aláírást nem tartalmazó vagy hibásan aláírt igénylő lap esetén az igazolvány kiállítása nem lehetséges.

(8) Névváltozásnál és aláírás változásnál minden esetben új Igazolvány Igénylő Lapot kell kitölteni.

(9) A fizikális, illetve a digitális feldolgozásra alkalmatlan fényképeket és Igazolvány Igénylő Lapokat az Okmánykezelő Iroda hiánypótlásra felszólítással visszaküldi az igénylő szervezetnek.

16. Hadkötelezettség időszakában a honvédek személyi igazolójeggyel és személyazonossági igazolvánnyal történő ellátása

32. § (1) A 2. § c) pont cb) alpontja, továbbá a Hvt. 40. § (1) bekezdés c) pontja, a Haktv. 45. § (1) bekezdése alapján, a hadkötelezettség időszakában a honvédeket honvédségi szolgálati igazolvánnyal és személyi igazolójeggyel, valamint az egészségügyi és egyházi személyeket az I. Genfi Egyezménynek megfelelő személyazonosító igazolvánnyal és személyi igazolójeggyel kell ellátni.

(2) A különleges jogrend időszakában az állományilletékes személyügyi szerv, valamint az Okmánykezelő Iroda az (1) bekezdés szerinti okmányokkal történő ellátást a 27–31. § szerint hajtja végre.

17. Okmánykezelő Iroda felügyeleti tevékenysége

33. § Az Okmánykezelő Iroda

a) az adatok valódiságának és a megnevezett személyek jogosultságának megállapítása céljából felszólíthatja a személyügyi szervet, illetve a lakóhely szerint illetékes katonai igazgatási szervet okirat vagy más irat megküldésére,

b) dönt az azonosító okmányok kiadásáról, kiadásának megtagadásáról, valamint az okmányok visszavonásáról,

c) ellátja az azonosító okmányok kiadásával és nyilvántartásával kapcsolatos tevékenységet, szakmai felügyeletet.

18. Az Igazolás kiállítására vonatkozó részletes eljárási szabályok

34. § (1) A személyügyi szerv vagy a lakóhely szerint illetékes katonai igazgatási szerv a Haktv. 13/B. § (1) bekezdése alapján a 10. melléklet szerinti Igazolást adja ki

a) annak a hivatásos, szerződéses vagy önkéntes tartalékos állományú katonának, közalkalmazottnak, kormánytisztviselőnek, honvédelmi alkalmazottnak, honvéd tisztjelöltnek vagy honvéd altiszt-jelöltnek, akinek szolgálati vagy munkáltatói igazolvánnyal történő ellátása az állományba vétel napján, valamint annak a nyugállományú katonának, honvédségi nyugdíjasnak, akinek nyugdíjas igazolvánnyal történő ellátása az igazolványra való jogosultság elérését követően nem történik meg,

b) a hivatásos, szerződéses, önkéntes tartalékos állományú katona, közalkalmazott, kormánytisztviselő, honvédelmi alkalmazott, honvéd tisztjelölt, honvéd altiszt-jelölt, nyugállományú katona, honvédségi nyugdíjas részére, amennyiben a kiadott szolgálati, munkáltatói vagy nyugdíjas igazolványon feltüntetett adatokban, a foglalkoztatási vagy egyéb jogviszonyban változás következett be, továbbá ha az igazolvány eltűnt, megrongálódott, megsemmisült, vagy érvényességi ideje lejárt az új igazolvánnyal történő ellátásig.

(2) Az Igazolást a személyügyi szerv vagy a lakóhely szerint illetékes katonai igazgatási szerv saját hatáskörében adja ki és vonja vissza. A személyügyi szerv vagy a lakóhely szerint illetékes katonai igazgatási szerv legkésőbb az Igazolás kiadását követő három munkanapon belül köteles az Okmánykezelő Iroda felé a szolgálati, munkáltatói vagy nyugdíjas igazolvány kiállítását kezdeményezni. Ha az Igazolás érvényességi ideje alatt objektív okokból nem valósul meg a szolgálati, munkáltatói vagy nyugdíjas igazolvány kiállítása, akkor a személyügyi szervnek vagy a lakóhely szerint illetékes katonai igazgatási szervnek a tényállás dokumentálásával egyidejűleg, az igazolvány kiállításáig új Igazolást kell kiadni az igazolvány helyettesítésére.

(3) Az Igazolást a személyügyi szerv vagy a lakóhely szerint illetékes katonai igazgatási szerv nyilvántartási számmal ellátva, két példányban a személyügyi és érdekvédelmi nyilvántartásban szereplő adatok alapján állítja ki.

(4) Az Igazolást, annak kiállítását követően a kiadmányozásra jogosult személyügyi szerv vagy a lakóhely szerint illetékes katonai igazgatási szerv vezetőjének aláírásával, valamint a személyügyi szerv vagy a lakóhely szerint illetékes katonai igazgatási szerv által használt bélyegző lenyomatával kell ellátni.

(5) Az Igazolás személyazonosság igazolására szolgáló hatósági okmánnyal együtt a kiállítás idejétől 3 hónapig érvényes.

(6) Az Igazolás 1. számú példányát aláírás ellenében át kell adni az arra jogosult személy részére, a 2. számú példányt elhelyezni a személyügyi szerv vagy a lakóhely szerint illetékes katonai igazgatási szerv által az Igazolások felfektetésére szolgáló nyilvántartásba.

(7) Az arra jogosult személy részére átadott Igazolás 1. számú példányát a személyügyi szerv vagy a lakóhely szerint illetékes katonai igazgatási szerv a visszavonást követően saját hatáskörben megsemmisíti.

(8) Az Igazolást az érvényességi időn belül be kell vonni és a bevonást követően meg kell semmisíteni, ha

a) a foglalkoztatási vagy egyéb jogviszony megszűnt vagy megváltozott,

b) megrongálódott, azt meghamisították, illetve az azon lévő adat megváltozott,

c) a személyügyi szerv vagy a lakóhely szerint illetékes katonai igazgatási szerv visszavonta,

d) az okmányellátásban részesülő személy szolgálati, munkáltatói vagy nyugdíjas igazolvánnyal ellátásra került.

(9) Új Igazolást kell kiadni, ha az Igazolás megrongálódott, eltűnt, megsemmisült, vagy érvényességi ideje lejárt, illetve az azon lévő, a kiállítás alapját képező adat megváltozott, a szolgálati, munkáltatói vagy nyugdíjas igazolvánnyal történő ellátásig.

(10) Az Igazolás feljogosít a honvédségi gyógyintézmények, kulturális és sportlétesítmények szolgáltatásainak igénybevételére, kedvezményes dolgozói díjcsomagokra, honvédelmi szervezetek által megkötött vásárlói kedvezmények igénybevételére.

(11) Az Igazolás annak birtokosát a Honvédelmi szervezetek objektumaiba történő belépésre a belépési engedély egyidejű felmutatásával együtt jogosítja fel.

(12) A személyügyi szerv és a lakóhely szerint illetékes katonai igazgatási szerv köteles megőrizni az általa kiállított Igazolásokról készült dokumentációkat a kiállítást követő 5 évig oly módon, hogy az Igazolások érintettek részére történő átadása igazolható legyen.

(13) Az igazolás tartalmazza

a) a nyilvántartási számot,

b) a családi és utónevet,

c) a születési időt,

d) a születés helyet,

e) az anyja nevét,

f) az igazolás kiadásának alapját,

g) a rendfokozatot,

h) az érintett egyenruha viselésre jogosultságát (csak nyugállományú katona esetén: IGEN/NEM),

i) a kiállítás idejét,

j) az érvényesség idejét,

valamint a személyügyi szerv vagy a lakóhely szerint illetékes katonai igazgatási szerv által használt bélyegző lenyomatát és a kiadmányozó aláírását, nevét, beosztását.

19. Záró rendelkezések

35. § Ez az utasítás 2022. január 1. napján lép hatályba.

36. § (1) Az utasítás hatálybalépését megelőzően kiadott „MH-K” jelzésű papíralapú honvédségi nyugdíjas igazolványok bevonásig vagy a katonai nyugdíjas igazolványra történő kicseréléséig érvényesek és használhatóak.

(2) A személyügyi szerv a honvédelmi szervezetnél lévő összes ideiglenes szolgálati igazolványt megsemmisítés céljából, a 8. mellékletnek megfelelő névjegyzék kíséretében – a bevonás oka mező üresen hagyásával – az utasítás hatálybalépését követő 30 napon belül bevonja, és megküldi az Okmánykezelő Iroda részére.

(3) Az utasítás hatálybalépését megelőzően kiadott ideiglenes szolgálati igazolvány elvesztéséről, eltulajdonításáról, megrongálódásáról vagy megsemmisüléséről, valamint az elveszett, eltulajdonított ideiglenes szolgálati igazolvány megtalálásáról a személyügyi szerv – a 9. melléklet szerinti – jegyzőkönyvet készít, és megküldi az Okmánykezelő Iroda részére.

(4) Az utasítás hatálybalépését megelőzően kiadott közalkalmazotti igazolványokat a személyügyi szerv bevonja.

(5) A személyügyi szerv a bevont közalkalmazotti igazolványokat megsemmisítés céljából, a 8. mellékletnek megfelelő névjegyzék kíséretében megküldi az Okmánykezelő Iroda részére.

(6) Az utasítás hatálybalépését megelőzően kiadott közalkalmazotti igazolvány elvesztéséről, eltulajdonításáról, megrongálódásáról vagy megsemmisüléséről, valamint az elveszett, eltulajdonított ideiglenes szolgálati igazolvány megtalálásáról a személyügyi szerv – a 9. melléklet szerinti – jegyzőkönyvet készít, és megküldi az Okmánykezelő Iroda részére.

37. §3

1. melléklet a 65/2021. (XII. 22.) HM utasításhoz

HONVÉDELMI SZERVEZET MEGNEVEZÉSE . sz. példány
Nyt. szám:
NÉVJEGYZÉK
Szolgálati vagy munkáltatói igazolványok igényléséhez
........................................ állomány részére

Fsz.

Házassági, felvett
családi és utónév

Születési családi és utónév

Személyi azonosító

Rendfokozat

Rendfokozatba
helyezés ideje

Igénylés oka

Anyja születési családi és utónevei

Születési hely

Kiadott igazolvány
száma

1.

Minta Petra

Minta Petra

27301012314

őrnagy

2013. 01. 01.

első ellátás

Minta Éva

Tata

2.

Dr. Mintácskáné
Minta Eszter Violetta

Minta Eszter

26301012314

zászlós

2013. 01. 01.

jogviszonyváltás

Minta Anna

Budapest 11.

3.



Csatolva: ............... db fénykép
............... db Igazolvány Igénylő Lap

Helyőrség, dátum
aláírás
beosztás megnevezése



Készült: … példányban
Egy példány: … lap
Ügyintéző (tel.):
Kapják: 1. sz. példány: Okmánykezelő Iroda

2. sz. példány: Irattár

2. melléklet a 65/2021. (XII. 22.) HM utasításhoz

HONVÉDELMI SZERVEZET MEGNEVEZÉSE . sz. példány
Nyt. szám:
NÉVJEGYZÉK
Nyugdíjas igazolványok igényléséhez
........................................ állomány részére

Fsz.

Házassági, felvett családi és utónév

Születési családi és utónév

Személyi azonosító

Rendfokozat

Egyenruha viselésére
jogosult
(IGEN/NEM)

Igénylés oka

Anyja születési családi és utónevei

Születési hely

Kiadott igazolvány
száma

1.

Minta Petra

Minta Petra

27301012314

őrnagy

IGEN

első ellátás

Minta Éva

Tata

2.

Dr. Mintácskáné
Minta Eszter Violetta

Minta Eszter

26301012314

zászlós

NEM

jogviszony váltás

Minta Anna

Budapest 11.

3.



Csatolva: ............... db fénykép
............... db Igazolvány Igénylő Lap

Helyőrség, dátum
aláírás
beosztás megnevezése


Készült: … példányban
Egy példány: … lap
Ügyintéző (tel.):
Kapják: 1. sz. példány: Okmánykezelő Iroda

2. sz. példány: Irattár

3. melléklet a 65/2021. (XII. 22.) HM utasításhoz

HONVÉDELMI SZERVEZET MEGNEVEZÉSE . sz. példány
Nyt. szám:
NÉVJEGYZÉK
Hatósági és ellenőri igazolványok igényléséhez
kiállítandó igazolványok megnevezése: ........................................
Hatáskörre vonatkozó jogszabályi hivatkozás: ........................................

Fsz.

Házassági, felvett családi név

Házassági, felvett utónév

Születési családi és utónév

Személyi azonosító

Rendfokozat

Jogosultság kezdete

Igénylés oka

Hatáskör gyakorlója

Anyja születési családi és utónevei

Születési hely

Kiadott igazolvány
száma

1.

Minta

Petra

Minta Petra

27301012314

alezredes

2013. 07. 01.

első ellátás

HM Hatósági Főosztály

Minta Éva

Tata

2.



Csatolva: ............... db fénykép
............... db Igazolvány Igénylő Lap

Helyőrség, dátum
aláírás
beosztás megnevezése



Készült: … példányban
Egy példány: … lap
Ügyintéző (tel.):
Kapják: 1. sz. példány: Okmánykezelő Iroda

2. sz. példány: Irattár

4. melléklet a 65/2021. (XII. 22.) HM utasításhoz

HONVÉDELMI SZERVEZET MEGNEVEZÉSE . sz. példány
Nyt. szám:
NÉVJEGYZÉK
Katonai rendész- vagy belföldi katonai futár igazolványok igényléséhez
........................................ állomány részére

Fsz.

Házassági, felvett családi és utónév

Születési családi és utónév

Személyi azonosító

Rendfokozat

Jogviszony megnevezése

Jogosultság kezdete

Igénylés oka

Anyja születési családi és utónevei

Születési hely

Kiadott igazolvány
száma

1.

Minta Petra

Minta Petra

27301012314

őrmester

szerződéses

2013. 01. 01.

első ellátás

Minta Éva

Tata

2.

Minta Péter

Minta Eszter

17301012314

hadnagy

hivatásos

2013. 01. 01.

jogviszony váltás

Minta Anna

Budapest 11.

3.



Csatolva: ............... db fénykép
............... db Igazolvány Igénylő Lap

Helyőrség, dátum
aláírás
beosztás megnevezése


Készült: … példányban
Egy példány: … lap
Ügyintéző (tel.):
Kapják: 1. sz. példány: Okmánykezelő Iroda

2. sz. példány: Irattár

5. melléklet a 65/2021. (XII. 22.) HM utasításhoz

HONVÉDELMI SZERVEZET MEGNEVEZÉSE . sz. példány
Nyt. szám:
NÉVJEGYZÉK
Külszolgálati okmányok okmányrevíziójához, személyi igazolójegyek, valamint személyazonossági igazolványok igényléséhez

Fsz.

Házassági, felvett családi és utónév

Személyi azonosító

Anyja születési családi és utónevei

Jogviszony

Rendfokozat

Igényelt azonosító okmányok

Kiadott igazolvány
száma

Születési családi és utónév

személyi igazolójegy

személyazonossági igazolvány

1.

Minta Petra

Minta Petra

27301012314

Minta Gizella

hivatásos

őrvezető

igen

2.

Minta Péter

Minta Péter

17301012314

Minta Emese

szerződéses

zászlós

igen

3.

Minta Pál

Minta Pál

17101012314

Minta Márta

műveleti tartalékos

tizedes

igen

igen

4.

Minta Tamás

Minta Tamás

18302152615

Minta Anna

hivatásos

hadnagy




Helyőrség, dátum
aláírás
beosztás megnevezése


Készült: … példányban
Egy példány: … lap
Ügyintéző (tel.):
Kapják: 1. sz. példány: Okmánykezelő Iroda

2. sz. példány: Irattár

6. melléklet a 65/2021. (XII. 22.) HM utasításhoz

IGAZOLVÁNY IGÉNYLŐ LAP

IGAZOLVÁNY IGÉNYLŐ LAP

Családi név:

……………………………………………………………………………………………

Utónév:

……………………………………………………………………………………………

Személyi azonosító:

Okmány típus:

Birtokos aláírása:

Kérjük, hogy aláírása ne érintse a vonalat

Aláírásommal igazolom, hogy a rendelkezésemre bocsátott

adatkezelési tájékoztatót megismertem.

7. melléklet a 65/2021. (XII. 22.) HM utasításhoz

Kitöltési útmutató a névjegyzékekhez és az Igazolvány Igénylő Laphoz

I. Igénylő névjegyzék kitöltési útmutató

1. Szolgálati és munkáltatói igazolvány igénylése esetén az 1. melléklet szerinti névjegyzéket kell kitölteni.

2. Nyugdíjas igazolvány igénylése esetén a 2. melléklet szerinti névjegyzéket kell kitölteni.

3. Hatósági és ellenőri igazolvány igénylése esetén a 3. melléklet szerinti névjegyzéket kell kitölteni.

4. Katonai rendész és a belföldi katonai futár igazolvány igénylése esetén a 4. melléklet szerinti névjegyzéket kell kitölteni.

5. Külszolgálati okmányok igénylése esetén az 5. melléklet szerinti névjegyzéket kell kitölteni.

6. A „házassági, felvett családi és utónév”, „házassági, felvett családi név”, „házassági, felvett utónév”, „születési családi és utónév”, „anyja születési családi és utónevei”, „születési helye” rovatokat személyazonosítására alkalmas közokirat (személyazonosító igazolvány, útlevél, vezetői engedély) alapján kell kitölteni.

7. A „személyi azonosító” rovatba a személyi azonosítót igazoló hatósági igazolványon szereplő 11 jegyű számsort kell rögzíteni!

8. A „rendfokozat”, „rendfokozatba helyezés ideje”, „egyenruha viselésre jogosult”, „jogosultság kezdete”, „jogviszony” rovatokat írásos parancs alapján kell kitölteni.

9. Az „igénylés oka” rovatba az igazolvány igénylésének okát kell megadni az alábbiak szerint:

az igazolvány igénylésének oka

„igénylés oka”

a) az igazolvány érvényességi ideje több mint 90 nap múlva lejár,
de az okmányellátásban részesülő személyt külszolgálatra tervezik

külszolgálat

b) az igazolvány nem tartalmazza a „Genfi egyezmény szerinti igazolvány” szöveget, de az okmányellátásban részesülő személyt külszolgálatra tervezik

külszolgálat

c) az Okmánykezelő Iroda tájékoztatása alapján az igazolvány gyártáshibás

gyártáshibás

d) arckép vagy aláírás változása

arckép, aláírás változás

e) az a)–d) ponttól eltérő esetekben

ellátás

10. Az 1. melléklet és a 2. melléklet „.......................................... állomány részére” rovatába a jogviszonyt kell megadni (pl. hivatásos, szerződéses, honvédelmi alkalmazott, katonai nyugdíjas, honvédségi nyugdíjas stb.).

11. A 3. melléklet „kiállítandó igazolvány megnevezése: ........................................” rovatába az igényelt igazolványnak megfelelő szöveget kell megadni az alábbiak szerint:

jogkör

„kiállítandó igazolvány megnevezése”

Adatvédelmi ellenőrzési, és adatvédelmi vizsgálati jogkör.

Adatvédelmi felügyelet

Környezetkárosítógáz-felügyeleti hatósági tevékenység.

Halon-felügyelet

Közegészségügyi és járványügyi hatósági tevékenység.

Honvéd Tisztifőorvos

Közegészségügyi és járványügyi hatósági tevékenység.

Honvéd Tisztiorvos

Építésfelügyeleti hatósági tevékenység.

Katonai építésfelügyelet

Építésügyi hatósági tevékenység.

Katonai építéshatóság

Közegészségügyi-járványügyi felügyelői hatósági tevékenység.

Közegészségügyi Felügyelő

Munkaügyi hatósági ellenőrzés.

Munkaügyi hatóság

Munkavédelmi hatósági tevékenység.

Munkavédelmi hatóság

Honvédelmi létfontosságú rendszerelem-felügyeleti hatósági tevékenység.

Rendszerelem-Felügyelet

Tűzvédelmi hatósági tevékenység.

Tűzvédelmi felügyelet

Veszélyes katonai objektum-felügyeleti hatósági tevékenység.

Veszélyesanyag-felügyelet

12. A 3. melléklet „rendfokozat” rovatába a kormánytisztviselők, közalkalmazottak, honvédelmi alkalmazottak esetében a jogviszonyt kell beírni.

13. A 3. melléklet „Hatáskörre vonatkozó jogszabályi hivatkozás: ........................................” rovatába a HM és az MH kijelölt szervezetei által folytatott hatósági, szakhatósági, és ellenőri, felügyeleti jogkör gyakorlására feljogosító jogszabályi hivatkozást kell megadni. A hatáskörre vonatkozó jogszabályi hivatkozás maximum szóközökkel együtt 250 karakter lehet.

14. A 4. melléklet „........................................... állomány részére” rovatába a „katonai rendész” és a „belföldi katonai futár” szöveg közül az igényelt igazolványnak megfelelőt kell megadni.

15. Az 5. mellékletet a külszolgálatra tervezett állományra vonatkozóan – már a tervezés, felkészítés időszakában –, legkésőbb a honvédelmi ágazatban használt azonosító okmányok és igazolások kiadására és kezelésére vonatkozó eljárási szabályokról szóló 65/2021. (XII. 22.) HM utasítás (a továbbiakban: HM utasítás) 17. § (3) bekezdésében meghatározott ügyintézési határidő betartásával, szerkeszthető formátumban elektronikus úton, valamint papír alapon kell megküldeni az Okmánykezelő Iroda részére.

II. Igazolvány Igénylő Lap kitöltési útmutató

1. Igazolvány Igénylő Lapot kell kitölteni minden igazolvány első igénylésekor, névváltozás esetén, valamint ha az érintett személy aláírása változott.

2. A kitöltést kizárólag hiteles személyazonosítására alkalmas közokirat (személyazonosító igazolvány, útlevél, vezetői engedély) alapján a személyügyi szerv végzi az érintett személy jelenlétében.

3. A nyomtatványt kék golyóstollal, nyomtatott betűkkel kell kitölteni.

4. A „Családi név” és „Utónév” rovatokat a személyazonosítására alkalmas közokiratban (személyazonosító igazolvány, útlevél, vezetői engedély) szereplő adatokkal mindenben megegyezően kell kitölteni.

5. A „személyi azonosító” rovatba a személyi azonosítót igazoló hatósági igazolványon szereplő 11 jegyű számsort kell rögzíteni!

6. Az „okmány típus” mezőbe az igényelt okmány típusát kell megadni az alábbi rövidítések használatával:

Hivatásos szolgálati igazolvány = HT

Szerződéses szolgálati igazolvány = SZ

Önkéntes műveleti tartalékos szolgálati igazolvány = MT

Önkéntes védelmi tartalékos szolgálati igazolvány = VT

Önkéntes területvédelmi tartalékos szolgálati igazolvány = TT

Honvéd tisztjelölt szolgálati igazolvány = TJ

Honvéd altiszt-jelölt szolgálati igazolvány = AJ

Kormánytisztviselői igazolvány = KV

Honvédelmi alkalmazotti igazolvány = HA

Közalkalmazotti igazolvány = KA

Katonai nyugdíjas igazolvány = NY

Honvédségi nyugdíjas igazolvány = HN

Hatósági és ellenőri igazolvány = HE

Katonai rendész igazolvány = KR

Belföldi katonai futár igazolvány = KF

7. Az igénylő laphoz a HM utasítás 31. §-ában meghatározottak szerint csatolni kell 1 db fizikális vagy 1 db digitális, 3 hónapnál nem régebbi, fedetlen fővel, katonák esetében köznapi vagy gyakorló öltözetben, nyugállományú katonák esetében köznapi vagy civil öltözetben készült fényképet. A digitális felvétel esetén minimum 1600 × 1200 pixel méretű, 72 dpi felbontású, „jpg” kiterjesztésű fájlt kell – a honvédelmi igazolványok tekintetében külön-külön jogviszonyonként, a hatósági és ellenőri, katonai rendész és a belföldi katonai futár igazolványok tekintetében külön-külön okmánytípusonként lehetőség szerint külön adathordozón vagy egy adathordozón, de elkülönített mappákban, az igénylő névjegyzék számával megjelölve – megküldeni. A digitális képet tartalmazó fájl elnevezése minden esetben az ábrázolt személy neve és tagolás nélküli személyi azonosító legyen az alábbi minta szerint: minta dezső_17106130001.jpg. Papíralapú kép esetében az érintett személyi azonosítóját és nevét fel kell tüntetni a fénykép hátoldalán.

8. Az igazolvány leendő birtokosának a személyügyi szerv jelenlétében, illetve a nyugdíjas igazolványra jogosult személynek vagy cselekvőképességében korlátozott személy nevében eljáró törvényes képviselőnek a lakóhely szerint illetékes katonai igazgatási szerv jelenlétében, személyesen kell aláírnia. Az aláírás egyik irányban sem léphet ki a megrajzolt keretből, és nem is érintheti azt. Az aláírást nem tartalmazó vagy hibásan aláírt igénylő lap esetén az igazolvány kiállítása nem lehetséges.

9. Az igénylő lapokat kísérőirattal és névjegyzékkel az Okmánykezelő Iroda részére kell felterjeszteni, figyelemmel a HM utasítás 17. § (3) bekezdésében foglaltakra.

10. Az első igénylést követően az igazolványok cseréjéhez – a névváltozás, aláírás-változás esetét kivéve – az adatok változása esetén új igénylő lapot kitölteni nem kell. A további igénylés (a megváltozott adatok), illetve – szükség esetén – az új fénykép megküldése kísérőirattal és névjegyzékkel együtt az ÁLT/40 előírásai betartásával történik.

III. A bevont igazolványok megküldéséhez szükséges névjegyzék kitöltési útmutatója

1. A bevont igazolványokat a 8. melléklet szerinti – a szolgálati, munkáltatói és a nyugdíjas igazolványok tekintetében külön-külön jogviszonyonként, a hatósági és ellenőri, katonai rendész és a belföldi katonai futár igazolványok tekintetében külön-külön okmánytípusonként elkészített – névjegyzéken kell az Okmánykezelő Iroda részére megsemmisítésre megküldeni.

2. A 8. melléklet „…………………. igazolványok megküldéséhez” rovatába a szolgálati, a munkáltatói és a nyugdíjas igazolványok tekintetében a jogviszonyt, a hatósági és ellenőri, katonai rendész és a belföldi katonai futár igazolványok esetében az okmány típusát kell megadni (hivatásos, honvédelmi alkalmazott, katonai rendész stb.).

3. A 8. melléklet „igazolvány egyedi azonosítója” rovatába a megküldésre kerülő igazolvány egyedi azonosítóját kell megadni.

4. A 8. melléklet „Családi és Utónév, rendfokozat” rovatába a megküldésre kerülő igazolványon feltüntetett adatok (név, rendfokozat) kerüljenek rögzítésre.

5. A 8. melléklet „bevonás oka” rovatába a megküldésre kerülő igazolvány bevonásának okát kell megadni az alábbiak szerint.

a megküldésre kerülő igazolvány bevonásának oka

„bevonás oka”

a) foglalkoztatási és egyéb jogviszony megszűnése

jogviszony megszűnt

b) a használatára jogosult meghalt

jogviszony megszűnt

c) a használatra való jogosultság megszűnt

jogosultság megszűnt

d) előtalált igazolvány

előtalált

e) az a)–d) pontot nem érintő okok esetén

csere

8. melléklet a 65/2021. (XII. 22.) HM utasításhoz

HONVÉDELMI SZERVEZET MEGNEVEZÉSE . sz. példány
Nyt. szám:
NÉVJEGYZÉK
………………. igazolványok megküldéséhez

Fsz.

Igazolvány egyedi azonosítója

Házassági, felvett családi és utónév, rendfokozat

Születési családi és utónév

Bevonás oka

1.

H 000000

Minta Petra őrvezető

Minta Petra

jogviszony megszűnt

2.



Csatolva: ............... db igazolvány

Helyőrség, dátum
aláírás
beosztás megnevezése






















Készült: … példányban
Egy példány: … lap
Ügyintéző (tel.):
Kapják: 1. sz. példány: Okmánykezelő Iroda

2. sz. példány: Irattár

9. melléklet a 65/2021. (XII. 22.) HM utasításhoz

HONVÉDELMI SZERVEZET MEGNEVEZÉSE . sz. példány
JEGYZŐKÖNYV
Készült: ÉV/HÓ/NAP a ………………………………………………………………………… (szervezet megnevezése)
Jelen vannak: bizottsági elnök
bizottsági tag
bizottsági tag
érintett
Tárgy: ……………… sorozatszámú igazolvány eltűnése/megrongálódása/megsemmisülése/előtalálása*
* A megfelelő rész aláhúzandó!
Érintett adatai: név, rendfokozat, születési év, hó, nap, anyja neve
Bizottság elnöke: tájékoztatja a jelenlévőket, hogy a jegyzőkönyv felvételére a honvédelmi ágazatban használt azonosító okmányok és igazolások kiadására és kezelésére vonatkozó eljárási szabályokról szóló 65/2021. (XII. 22.) HM utasítás 25. §-ában meghatározottak okán kerül sor.
Érintett személy közlése:
Minta János őrmester a(z) ……………………… sorozatszámú igazolványom eltűnéséről/megrongálódásáról/
megsemmisüléséről/előtalálásáról* az alábbiakat nyilatkozom:
* A megfelelő rész alkalmazandó!
Bizottság észrevétele, javaslata:
A Jegyzőkönyv tartalma az elhangzottakkal mindenben megegyezik.
Kmf.

........................................................

........................................................

Bizottság elnöke

Bizottság tagja

........................................................

........................................................

Bizottság tagja

Érintett





Parancsnoki záradék:


Helyőrség, dátum
........................................................
parancsnok





























Készült: 3 példányban
Egy példány: … lap
Ügyintéző (tel.):
Kapják: 1. sz. példány: Okmánykezelő Iroda

2. sz. példány: Érintett

3. sz. példány: Irattár

10. melléklet a 65/2021. (XII. 22.) HM utasításhoz

HONVÉDELMI SZERVEZET/ . sz. példány
HONVÉDELMI MINISZTER ÁLTAL
AZ ÁLLAM NEVÉBEN ALAPÍTOTT,
SZAKKÉPZŐ INTÉZMÉNY
MEGNEVEZÉSE
Nyt. szám:
Igazolás
foglalkoztatási vagy egyéb jogviszony, nyugállományú katona, honvédségi nyugdíjas jogosultág
(és rendfokozat) igazolására
Családi és utónév:
Születési idő:
Születés helye:
Anyja neve:
Az igazolás kiadásának alapja*: hivatásos, szerződéses, honvéd tisztjelölt, honvéd altiszt-jelölt, önkéntes műveleti tartalékos, önkéntes területvédelmi tartalékos, önkéntes védelmi tartalékos, közalkalmazott, honvédelmi alkalmazott, kormánytisztviselő, nyugállományú katona, honvédségi nyugdíjas
Rendfokozat:
Egyenruha viselésre jogosult (csak nyugállományú katona esetén): IGEN / NEM*
* A megfelelő rész aláhúzandó!
Kiállítás ideje: ………………………………………
Az Igazolás személyazonosság igazolására szolgáló hatósági okmánnyal együtt a kiállítást követő 3 hónapig érvényes!
P. H.
kiadmányozó neve
kiadmányozó beosztása
Készült: 2 példányban
Egy példány: 1 lap
Ügyintéző (tel.):
Kapják: 1. sz. pld.: Érintett

2. sz. pld.: Irattár

1

Az utasítást a 14/2023. (IV. 3.) HM utasítás 20. §-a hatályon kívül helyezte 2023. április 4. napjával.

2

Az 1. § a 34/2022. (VIII. 11.) HM utasítás 8. §-a szerint módosított szöveg.

3

A 37. § a 2010: CXXX. törvény 12. § (2) bekezdése alapján hatályát vesztette.

  • Másolás a vágólapra
  • Nyomtatás
  • Hatályos
  • Már nem hatályos
  • Még nem hatályos
  • Módosulni fog
  • Időállapotok
  • Adott napon hatályos
  • Közlönyállapot
  • Indokolás
Jelmagyarázat Lap tetejére