• Tartalom

2/2013. (VIII. 30.) KüM rendelet

2/2013. (VIII. 30.) KüM rendelet

a fejezeti kezelésű előirányzatok kezelésének és felhasználásának szabályairól1

2014.04.09.

Az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény 109. § (5) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján, az államháztartásról szóló törvény végrehajtásáról szóló 368/2011. (XII. 31.) Korm. rendelet 1. melléklet 11. pontjában meghatározott feladatkörömben eljárva – az egyes miniszterek, valamint a Miniszterelnökséget vezető államtitkár feladat- és hatásköréről szóló 212/2010. (VII. 1.) Korm. rendelet 73. § b) pontjában meghatározott feladatkörében eljáró nemzetgazdasági miniszterrel egyetértésben – a következőket rendelem el:

I. Fejezet

ÁLTALÁNOS RENDELKEZÉSEK

1. A rendelet hatálya

1. §2 E rendelet hatálya

a) a központi költségvetésről szóló törvénynek a Külügyminisztérium fejezetében eredeti előirányzatként megállapított fejezeti kezelésű előirányzatokra,

b) a költségvetési évet megelőző évek központi költségvetéséről szóló törvényeiben az a) pont szerinti fejezetet irányító szerv vezetője (a továbbiakban: miniszter) által vezetett minisztérium és annak jogelődjei költségvetési fejezetében megállapított fejezeti kezelésű előirányzatok költségvetési maradványára és

c) az államháztartásról szóló törvény végrehajtásáról szóló kormányrendelet alapján a költségvetési év során megállapított új fejezeti kezelésű előirányzatokra

[az a)–c) pont szerinti előirányzatok a továbbiakban együtt: előirányzatok] terjed ki.

2. Értelmező rendelkezések

2. § E rendelet alkalmazásában

a) külföldi szervezet: nem magyarországi székhelyű jogi személy és jogi személyiséggel nem rendelkező szervezet;

b) határon túli személy: Magyarországgal szomszédos országban lakóhellyel, székhellyel rendelkező természetes személy, jogi személy és jogi személyiséggel nem rendelkező külföldi szervezet;

c) egyéb kifizetés: e rendelet eltérő rendelkezése hiányában az előirányzat felhasználási céljával összhangban álló hozzájárulások, befizetések teljesítése.

3. A költségvetési támogatás nyújtásának általános szabályai

3. § (1)3 Költségvetési támogatás nyújtása elsősorban pályázati eljárás lefolytatásával történik. Egyedi döntéssel költségvetési támogatás nyújtására akkor kerülhet sor, ha a kedvezményezett a központi költségvetésről szóló törvényben nevesítve szerepel, vagy annak ily módon történő nyújtását jogszabály lehetővé teszi. A támogatási kérelem ajánlatnak minősül, amelyben foglaltakhoz a költségvetési támogatás igénylője kötve van.

(2)4 Az előirányzatokból az adott fejezeti kezelésű előirányzat központi költségvetésről szóló törvényben megállapított mértékének legfeljebb 10%-áig fedezhetők a kincstár által a pénzforgalmi szolgáltatások nyújtásáért felszámított díjak, a magyar külképviseleteken keresztül megvalósított projektek esetén az elszámolásból adódó árfolyam-különbözet, valamint az előirányzatok működtetésével, kezelésével, felhasználásával kapcsolatos költségek.

(3)5 Költségvetési támogatásra vonatkozó bankköltség a támogatásból nem fedezhető.

(4)6 Természetes személy kedvezményezett részére napidíj, tiszteletdíj nem kifizethető.

4. § (1) Költségvetési támogatás saját forrás biztosítása mellett nyújtható. A saját forrás legkisebb mértéke – ha e rendelet másképp nem rendelkezik – a támogatott tevékenység összköltségvetésének 10%-a, amely pénzben biztosítandó.

(2)7 Saját forrás biztosítása nélkül nyújtható költségvetési támogatás

a) ha a költségvetési támogatás az 500 000 forintot nem haladja meg,

b) határon túli személy részére,

c) humanitárius segítségnyújtási tevékenység esetén,

d) a miniszter egyedi döntése alapján, vagy

e) ha jogszabály lehetővé teszi.

5. § Költségvetési támogatás a támogatási igény benyújtásakor már megvalósult tevékenységre, projektre vagy programra akkor adható, ha azt e rendelet lehetővé teszi. Költségvetési támogatás a szerződés aláírása előtt már megkezdett tevékenységre, projektre vagy programra is adható a 15. § (4) bekezdésében foglaltak figyelembevételével.

6. § Az idegen nyelven kiállított nyilatkozathoz, dokumentumhoz magyar nyelvű fordítást is csatolni kell.

4. A pályázati kiírás

7. § (1) Pályázati eljárás lefolytatása esetén – a (2) bekezdésben foglalt kivétellel – a támogató a pályázati kiírást közzéteszi a Hivatalos Értesítőben, továbbá a pályázati kiírásról olyan közleményt tesz közzé legalább egy országos napilapban, amely tartalmazza, hogy a pályázati kiírás teljes szövege a Hivatalos Értesítőben és a miniszter által vezetett minisztérium honlapján megtekinthető.

(2)8 Humanitárius segélyezés, illetve a 28. § (1) bekezdése szerinti, a közép-európai regionális együttműködési szervezetekben betöltött magyar elnökséghez kapcsolódó támogatás esetén a pályázati eljárás a támogató által közvetlenül megküldött pályázati kiírással (a továbbiakban: meghívásos pályázat) is indulhat.

(3) A pályázati kiírás közzététele és a (2) bekezdés szerinti pályázati kiírás közvetlen megküldése ajánlattételi felhívásnak minősül, amellyel kapcsolatosan a támogató a változtatási jogát fenntarthatja.

5. A támogatási kérelem tartalmi elemei

8. § (1) A támogatási kérelemhez csatolni kell:

a) hiteles másolatban harminc napnál nem régebbi igazolást az igénylő – bírósági, egyéb hatósági, vagy egyéni vállalkozóként történő – nyilvántartásba vételéről,

b) az igénylő képviselőjének közjegyző által hitelesített aláírási címpéldányát, vagy ügyvéd által ellenjegyzett aláírásmintáját; ötszázezer forintot meg nem haladó költségvetési támogatás esetén az igénylő képviselőjének pénzintézetnél szereplő eredeti vagy a pénzintézet által hitelesített aláírás-bejelentő kartonját,

c) az igénylő valamennyi bankszámláját vezető hitelintézet harminc napnál nem régebbi igazolását – a pontos számlaszám megjelölésével – az igénylő fizetési számlájának vezetéséről, fizetőképességéről,

d) határon túli személy esetén – ha azzal rendelkezik – a magyarországi bankszámlával rendelkező szervezet befogadó nyilatkozatát,

e) az igénylő létesítő okiratáról készített egyszerű másolatot,

f) az igénylő képviselője által cégszerűen aláírt nyilatkozatot arról, hogy:

fa) az igénylőnek az Európai Unió tradicionális saját forrásai címen tartozása nincs vagy arra az illetékes adóhatóság fizetési könnyítést engedélyezett,

fb) az igénylő hozzájárulását a 13. § (3) bekezdésében meghatározott adatok nyilvántartásához,

g) az igénylő fizetési számlájára vonatkozó, a támogató javára szóló beszedési megbízás benyújtására vonatkozó felhatalmazó nyilatkozatot,

h) – ha azt jogszabály előírja – a támogatott tevékenységhez szükséges jogerős hatósági engedély másolatát,

i) az 1. melléklet szerinti nyilatkozatot.

(2) Ha az igénylő úgy nyilatkozik, hogy a költségvetési támogatásra irányuló eljárásban érintett, a támogatási kérelemhez csatolni kell a 2. melléklet szerinti közzétételi kérelmet is. Ha az érintettséget magalapozó körülmény a támogatási kérelem benyújtása után, de a támogatási döntés előtt következik be, az igénylő a tudomásszerzéstől számított 10 napon belül kezdeményezi e körülmény közzétételét. Ha az igénylő a közzétételt határidőben nem kezdeményezi, a támogatási kérelem elutasításra kerül.

(3) A támogatási kérelemhez csatolni kell a 3. melléklet, a határon túli támogatási célt szolgáló fejezeti kezelésű előirányzatokból nyújtott költségvetési támogatás esetén a 4. melléklet szerinti, hiánytalanul kitöltött nyilatkozatokat.

(4) Amennyiben az igénylő Magyarországon nyilvántartásba vett szervezet és az (1) bekezdés a) pont szerint nem csatolta adatairól a nyilvántartást vezető szerv által kiállított, harminc napnál nem régebbi igazolást, a támogató az igénylő – bírósági, egyéb hatósági, vagy egyéni vállalkozóként történő – nyilvántartásba vett adatait a nyilvántartást vezető szerv nyilvántartásából szerzi be, illetve ellenőrzi.

9. § (1) A támogatási kérelem hiányos benyújtása esetén a támogató az igénylőt az általa megadott elektronikus elérhetőségen vagy telefaxon hívja fel hiánypótlásra egy alkalommal. A hiánypótlás határideje a hiánypótlásra történő felhívás kézbesítésétől számított nyolcadik nap. Kézbesítettnek kell tekinteni a hiánypótlásra történő felhívást telefaxon vagy elektronikusan történő továbbítás esetén a telefax berendezés vagy az elektronikus levelezőrendszer által megjelölt sikeres elküldés időpontjában.

(2) A hiánypótlásra történő felhívásban tájékoztatni kell az igénylőt arról, hogy a hiánypótlásra biztosított határidő elmulasztása a támogatási igény érdemi vizsgálat nélkül történő elutasítását eredményezheti. A 8. § (2) és (3) bekezdése szerinti melléklet csatolásának elmulasztása esetén hiánypótlásnak nincs helye.

(3) Ha a támogatási igény benyújtója a hiánypótlást hibásan, hiányosan nyújtja be, illetve a hiányosságokat nem pótolja a megadott határidőn belül, a támogatási kérelem további vizsgálat nélkül elutasítható.

6. A támogatási döntés

10. § (1) A támogatási döntést a kötelezettségvállalásra jogosult a támogató által a költségvetési támogatások nyújtásával és az előirányzatok terhére megvalósuló hozzájárulások, beszerzések és egyéb kifizetések teljesítésével kapcsolatos döntés-előkészítés céljából létrehozott bizottság (a továbbiakban: munkabizottság) javaslata alapján hozza meg.

(2) A munkabizottság a javaslat kialakítása során figyelembe veszi, hogy a tervezett tevékenység milyen mértékben

a) illeszkedik a külkapcsolati stratégiához,

b) alkalmas az előirányzat céljának megvalósítására,

c) felel meg a pályázati kiírásban megfogalmazott konkrét követelményeknek (pályázat kiírás közzététele esetén),

d) erősíti a külpolitikai kormányzat és a hazai, valamint a nemzetközi civil szféra közötti kapcsolatot,

e) alkalmas Magyarország külföldi megítélésének, a hiteles Magyarország-kép kialakításának elősegítésére,

f) költséghatékony, és

g) biztosít saját forrást.

11. § (1) A pályázati feltételek teljesítése nem jelent jogosultságot a pályázatban megjelölt összegű költségvetési támogatás igénybevételére. A támogatási igényt szerződéskötési ajánlatnak kell tekinteni, amelyhez az igénylő kötve van.

(2) Költségvetési támogatás az igénylő által igényelt összegnél kisebb összegben is nyújtható. Ebben az esetben az igénylőnek a tényleges költségvetési támogatási összegnek megfelelő költségvetési tervet kell benyújtania.

(3) Nem ítélhető meg költségvetési támogatás olyan igénylő részére, továbbá nem köthető támogatási szerződés azzal:

a) aki az e rendelet hatálybalépését megelőzően kötött támogatási szerződésében foglaltakat megszegte és emiatt a támogató elállt a támogatási szerződéstől, vagy pénzügyi elszámolását, tartalmi jelentését a támogató nem fogadta el, az elállástól, az elszámolás, tartalmi jelentés elbírálásától számított 5 évig,

b) akivel szemben a költségvetési támogatás nyújtásának jogszabályban meghatározott, vagy e rendelet hatálybalépését megelőzően kötött szerződésből eredő akadálya van vagy,

c) akinek az államháztartás bármely alrendszerével szemben lejárt esedékességű, meg nem fizetett tartozása van.

12. § A támogatási döntésről szóló értesítésben a kedvezményezettet

a) tájékoztatni kell arról, hogy a szerződéskötés várható határideje a támogatási döntés közlésétől számított 60. nap,

b) megfelelő határidő tűzésével fel kell hívni, hogy nyújtsa be

ba)9 több részletben történő finanszírozás és támogatási előleg esetén a biztosítékot,

bb) határon túli magyar kedvezményezett esetén a magyarországi bankszámlával rendelkező szervezet befogadó nyilatkozatát, ha azzal rendelkezik,

bc) ha azt jogszabály előírja, a támogatott tevékenységhez szükséges jogerős hatósági engedély másolatát.

7. A támogatási szerződés

13. § (1) A támogató a kedvezményezettel a támogatás feltételeiről támogatási szerződésben állapodik meg. Ha a támogatási szerződés magyar nyelven kívül más nyelven vagy nyelveken is megkötésre kerül, a támogatási szerződés értelmezése során – eltérés esetén – a magyar nyelvű szöveg az irányadó.

(2) A költségvetési támogatással érintett tevékenység teljesítésének határideje kizárólag annak lejártát legkésőbb harminc – különösen méltányolható esetben három – nappal megelőzően beérkezett, indokolással ellátott kérelem, vagy a támogató kezdeményezése alapján módosítható. A módosítás nem irányulhat a támogatási döntésben meghatározott összegen felüli többlet költségvetési támogatás biztosítására.

(3) A támogató nyilvántartja a kedvezményezettel kötött támogatási szerződés lényeges tartalmi elemeit, valamint a támogatási szerződés teljesítésével és a költségvetési támogatás felhasználásával kapcsolatos adatokat.

(4) A külföldön megvalósított tevékenységek esetén, az ennek jellegéből adódóan esetlegesen beálló árfolyamveszteség a kedvezményezettet terheli.

8. A költségvetési támogatás folyósítása és felhasználása

14. §10 (1) A költségvetési támogatás vagy annak valamely részlete folyósítására érvényes és hatályos támogatási szerződés alapján, ha e rendelet eltérően nem rendelkezik, a támogatott tevékenység teljes vagy részleges megvalósulását követően kerül sor, a beszámoló elfogadása után.

(2) A költségvetési támogatás teljes összege a beszámoló, részbeszámoló elfogadás előtt is folyósítható

a) ötszázezer forintot meg nem haladó összegű támogatás esetén,

b) határon túli személy részére nyújtott támogatás esetén, vagy

c) ha azt e rendelet kifejezetten lehetővé teszi.

15. § (1) A kedvezményezett által a költségvetési támogatás felhasználásáról készített beszámoló pénzügyi elszámolásból és tartalmi jelentésből áll.

(2) A pénzügyi elszámolásnak a támogatási szerződésben meghatározottakon kívül tartalmaznia kell:

a) összesítő kimutatást a támogatási szerződés mellékletét képező költségvetésben szereplő költségekre vetítve, amelyet elektronikus úton is be kell nyújtani, és amelyben az üzleti titkot olvashatatlanná kell tenni,

b) költségtételek szerinti bontásban a számla kibocsátójának nevét, a számla sorszámát, a számla tartalmát (kifizetés jogcímét), a számla keltét és a teljesítés időpontját, az áfa-alapot, az áfa-tartalmat és a bruttó összeget, valamint átutalás esetében átutalással teljesített számlamásolat mellett a bankszámla terheléséről szóló banki igazolást vagy kivonatot (megjelölve a vonatkozó tételt), készpénzes kifizetés esetében a készpénzfelvétel tényét tartalmazó külön kimutatást,

c) a támogatás és a saját forrás felhasználását igazoló számla másolatát (az áfa tartalmú számlák esetében fel kell tüntetni a számla nettó értékét),

d) a saját forrás és társfinanszírozás dokumentumainak másolatát (megállapodás, határozat),

e) a saját forrás és társfinanszírozás felhasználásáról szóló kimutatást, és

f) személyi juttatást érintő kifizetések esetében a számfejtési, valamint az adó- és járulékbefizetési bizonylatokat,

g) bérköltség elszámolása esetén a kifizetés pontos jogcímének megjelölését, valamint a bérfizetést megalapozó jogviszony-igazolásokat.

(3) A beszámolóhoz felhasznált számlák, számviteli bizonylatok eredeti példányaira szövegszerűen fel kell vezetni a költségvetési támogatásból felhasznált összeget és a támogatási szerződés iktatószámát vagy nyilvántartási számát, és ezt követően a dokumentumról a beszámolóhoz csatolandó másolatot kell készíteni. A másolatra az eredeti irattal történő egyezőségre vonatkozó záradékot kell felvezetni és azt a kedvezményezett aláírásával hitelesíteni.

(4) Az elszámolás során kizárólag a támogatási szerződés megkötését követően kiállított számviteli bizonylat fogadható el, kivéve:

a)11 a támogatási kérelem benyújtásakor már megkezdett vagy megvalósult tevékenység támogatását,

b) a határon túli személyek részére nyújtott költségvetési támogatásokat,

c) működési költségre nyújtott költségvetési támogatásokat, vagy

d) a saját forrás elszámolását.

(5) A kedvezményezett tartalmi jelentést készít a támogatási szerződésben megjelölt tevékenységek, feladatok teljesítéséről, eredményéről. A tartalmi jelentést elektronikus úton is be kell nyújtani, amelyben az üzleti titkot olvashatatlanná kell tenni.

16. § A szerződésszerű teljesítés mellett fel nem használt költségvetési támogatás maradványát a kedvezményezett a támogatott tevékenység megvalósítására előírt határidőt követő 15 napon belül köteles visszautalni.

17. § (1) A beszámolót a támogató a beszámoló kézhezvételét követő 30 – hiánypótlás, kiegészítés esetén 45 – napon belül szakmai és pénzügyi szempontból megvizsgálja, és dönt annak elfogadásáról vagy elutasításáról és a visszafizetésre történő felszólításról.

(2) A támogató az (1) bekezdés szerinti döntésről, a döntést követő 5 napon belül írásban tájékoztatja a kedvezményezettet.

9. Az előirányzatok támogatási rendszeréből való kizárás

18. § A miniszter írásbeli döntésével a kedvezményezett meghatározott időre, de legfeljebb 5 évre kizárható az érintett előirányzatok támogatási rendszeréből, ha

a) a támogatott tevékenységtől eltérő kiadásokra használja fel a költségvetési támogatást, vagy

b) bejelentési kötelezettségének határidőben nem tett eleget, vagy

c) felszólítás ellenére nem tesz eleget beszámolási, jelentéstételi kötelezettségének, vagy

d) nem tesz eleget ellenőrzéstűrési kötelezettségének, és ezért a támogatott tevékenység szabályszerű megvalósítását nem lehet ellenőrizni, vagy

e) támogatási igénye során valótlan, hamis adatot szolgáltatott, vagy

f) a jogosulatlanul igénybe vett költségvetési támogatást nem fizette vissza, vagy

g) a kedvezményezettnek felróható okból került sor a szerződéstől való elállásra,

h)12 az előző években a támogató által azonos célra biztosított költségvetési támogatás felhasználásával jogszabályban vagy a támogatási szerződésben foglalt kötelezettségét megszegve nem számolt el.

II. Fejezet

EGYES ELŐIRÁNYZATOKRA VONATKOZÓ KÜLÖN RENDELKEZÉSEK

10. Nemzetközi tagdíjak és európai uniós befizetések

19. §13 Az előirányzat célja Magyarország nemzetközi szervezetekben viselt tagságáról szóló hatályos nemzetközi szerződésekből eredő fizetési kötelezettségeinek teljesítése. Az Európai Bizottság által működtetett Európai Fejlesztési Alaphoz (EDF) történő hozzájárulások fedezetét az erre a célra létrehozott, Európai uniós befizetések jogcímcsoport előirányzata biztosítja. A tagdíjfizetési kötelezettségeken kívül az előirányzat forrást nyújt a nemzetközi szervezetek által kezdeményezett kötelező jellegű, így különösen ICRC, OHCHR, UNHCR, UNODC önkéntes felajánlásokra is.

11. Közhasznú és egyéb civil szervezetek támogatása

20. § Az előirányzat célja vissza nem térítendő költségvetési támogatás nyújtása vagy egyéb kifizetés teljesítése, beszerzés, közbeszerzés megvalósítása

a) a Demokrácia Központ Közalapítvány részére, ideértve annak jogi személyiséggel rendelkező szervezeti egységét is,

b) egyéb civil szervezetek részére,

c) az Alapítvány a Népirtás és Tömeges Atrocitások Nemzetközi Megelőzéséért részére,

d) külföldi magyar emlékek megőrzése céljából,

e) kisebbségpolitikai célok támogatása céljából.

21. § (1) Visszafizetési kötelezettség, elállás, felmondás esetén a már kifizetett támogatási összeg, továbbá a kamat és a késedelmi kamat megfizetésére irányuló követelés érvényesítése beszedési megbízás alkalmazásával történik.

(2) Ha a külföldi szervezet és határon túli személy a beszedési megbízás benyújtására vonatkozó felhatalmazó levelet nem tudja a támogató részére megadni, a beszedési megbízás helyett zálogjog, óvadék, bankgarancia vagy kezesség formájában is nyújthat biztosítékot.

22. § (1) A 20. § a) pontja szerinti esetben a támogató költségvetési támogatást nyújt a Demokrácia Központ Közalapítvány és annak jogi személyiséggel rendelkező szervezeti egységei működési költségeihez az alapító okiratában meghatározott feladatok megvalósítása érdekében.

(2) A költségvetési támogatás folyósítása a támogatási szerződésben meghatározottak szerint, időarányosan, utólagos elszámolási kötelezettséggel, saját forrás biztosítása nélkül történik azzal, hogy a támogatási szerződésben a 14. § (3) bekezdésben foglaltaktól eltérő szabályok is megállapíthatók.

(3) A Demokrácia Központ Közalapítvány és annak jogi személyiséggel rendelkező szervezeti egységei a beszámolót a tárgyévet követő év június 30-áig nyújtják be a támogató részére.

23. §14 (1) A 20. § b) pontja szerinti esetben költségvetési támogatás a magyar és külföldi civil szervezetek és határon túli személyek részére Magyarország külügyi, külpolitikai céljainak megvalósítása érdekében nyújtható, különös tekintettel Magyarország és a határon túli, illetve a diaszpórában élő magyarság kapcsolatának erősítésére.

(2) Az (1) bekezdésben meghatározott cél megvalósítását elősegítő projektek, programok végrehajtásához, rendezvények, konferenciák, képzések szervezéséhez, lebonyolításához, kiadványok megjelentetéséhez és egyéb felhasználási célon nyújtható költségvetési támogatás, valósítható meg beszerzés, vagy egyéb kifizetés.

(3) Az (1) bekezdésben meghatározott célra pályázati eljárás lefolytatása nélkül, támogatási kérelem alapján is, a támogatási kérelem elbírálásakor már megvalósult vagy folyamatban lévő, de a támogatási kérelem benyújtását követően megkezdett tevékenységre, projektre is nyújtható költségvetési támogatás.

(4) Az (1) bekezdésben meghatározott célra költségvetési támogatás saját forrás biztosítása nélkül és – ha jogszabály nem zárja ki – egyösszegű támogatási előleg formájában is nyújtható.

(5) Az (1) bekezdésben meghatározott céllal összhangban álló kifizetések a magyar külképviseletek közreműködésével is teljesíthetők.

24. § (1) A 20. § c) pontja szerinti esetben a támogató költségvetési támogatást nyújt az Alapítvány a Népirtás és Tömeges Atrocitások Nemzetközi Megelőzéséért működési költségeihez az alapító okiratában meghatározott feladatok megvalósítása érdekében.

(2) A költségvetési támogatás folyósítása a támogatási szerződésben meghatározottak szerint, időarányosan, utólagos elszámolási kötelezettséggel, saját forrás biztosítása nélkül történik.

25. § (1) A 20. § d) pontja szerinti esetben

a) magyarországi székhelyű civil szervezetek határon túl vagy külföldön megvalósítandó projektjei,

b) külföldi szervezet és határon túli személy határon túl található magyar emlékhelyek létesítésével, helyreállításával, megóvásával kapcsolatos tevékenysége, továbbá

c) a határon túl található magyar vonatkozású emlékhelyek létesítését, kialakítását és ápolását elősegítő, a magyarságtudat erősítését szolgáló emlékhelyek megőrzésével kapcsolatos programok

támogathatók.

(2) Az (1) bekezdésben meghatározott célra nyújtott költségvetési támogatásra a 23. § (3)–(5) bekezdését alkalmazni kell.

26. § (1)15 A 20. § e) pontja szerinti esetben magyarországi székhelyű civil szervezet határon túl vagy külföldön megvalósítandó projektjeihez, külföldi szervezet vagy határon túli személy részére nemzetpolitikai célok magyarországi és külföldi ismertetésére; nemzetpolitikai célú tanulmányok elkészítésére; kutatások, rendezvények, jótékonysági események és egyéb kulturális események megrendezésére nyújtható költségvetési támogatás.

(2) Az (1) bekezdésben meghatározott célra nyújtott költségvetési támogatásra a 23. § (3)–(5) bekezdését alkalmazni kell.

12. EU utazási költségtérítések

27. § Az előirányzat forrást nyújt az Európai Unió tanácsi ülésein való részvétellel kapcsolatban felmerülő utazási költségek egy részének megtérítésére a Magyarország számára évente előre rögzített összeg erejéig. Ez az összeg egyrészt az európai biztonsági- és védelmi politikával kapcsolatos ESDP ülésekre, másrészt a további Non-ESDP ülésekre történő kiutazás költségeinek fedezésére fordítható.

13. Közép-európai elnökségi feladatok

28. §16 (1) Az előirányzat célja vissza nem térítendő költségvetési támogatás nyújtása, vagy egyéb kifizetés teljesítése, beszerzés, közbeszerzés megvalósítása a 2013. és 2014. év során a közép-európai regionális együttműködési szervezetekben betöltendő magyar elnökségek lebonyolítása érdekében.

(2) Az előirányzat terhére a következő felhasználási célok bármelyikén nyújtható költségvetési támogatás, teljesíthető egyéb kifizetés, valósítható meg beszerzés, közbeszerzés:

a) a kiemelt elnökségi rendezvények részbeni vagy teljes finanszírozása ideértve

aa) a minisztérium szervezésében és lebonyolításában megvalósuló rendezvények valamennyi költségelemét,

ab) az elnökségi naptárba beemelt, más által szervezett rendezvény részbeni finanszírozását, amely történhet a központi költségvetési szerv kedvezményezett részére előirányzat-átcsoportosítással vagy a fizetési számlájára történő kifizetéssel, támogatási kérelem alapján megkötött támogatási szerződéssel vagy magyar külképviselet esetében záradékolás útján,

ac) az elnökségi év kapcsán Magyarországra érkező delegációk fogadásának költségeit és

ad) az elnökségi év kapcsán jelentkező külföldi utazások költségeit;

b) az elnökségi feladatokhoz kötődően Magyarország térségi és tágabb kulturális megjelenésének támogatása érdekében;

c) más finanszírozási lehetőségek, így különösen a Nemzetközi Visegrádi Alap és a Közép-Európai Kezdeményezés együttműködési alapja támogatásának megléte esetén részfinanszírozás, pályázati önrész vállalása céljából;

d) az elnökségi rendezvények során szükség szerint, kölcsönösségi alapon, de különösen a nem az Európai Unió tagállamaiból érkező résztvevők költségeinek részbeni átvállalására;

e) az összehangolt kommunikációs tevékenység és protokoll feladatok kiadásainak fedezésére;

f) az elnökségi tevékenységekhez kötődő önkéntes befizetés teljesítésére a Közép-Európai Kezdeményezés alapjaihoz;

g) az elnökségi évhez kötődő kiemelt és folyamatos reprezentációs kiadások fedezésére;

h) az előirányzat céljával összhangban álló járulékos költségek finanszírozására, különös tekintettel kis értékű tárgyi eszközök beszerzésére, szolgáltatások, és tanulmányok megrendelésére, szakértői díjak kifizetésére, úti- és szállásköltségek térítésére, ajándéktárgyak beszerzésére, pályázati- és részvételi díjak befizetésére, kiadványok megrendelésére és előállítására, kiállítások szervezése és megvalósítása során felmerülő egyéb dologi kiadásokra, kulturális rendezvények kapcsán felmerülő szolgáltatások megrendelésére, jegyvásárlásra és előadói díjak térítésére, engedélyezési és nevezési díjak kifizetésére, rendezvényhez kapcsolódó anyagbeszerzésre, járműbérlésre, tolmács- és fordítási költségek kifizetésére, catering- és általános reprezentációs kiadásokra.

(3) Az előirányzat céljával összhangban álló kifizetések a magyar külképviseletek közreműködésével is teljesíthetők.

(4) Az előirányzatból a támogatás 50%-áig támogatási előleg nyújtható. Ennél magasabb mértékű támogatási előleg különösen indokolt esetben, a kedvezményezett kérelme alapján a munkabizottság előzetes jóváhagyásával nyújtható.

(5) Visszafizetési kötelezettség, elállás, felmondás esetén a már kifizetett támogatási összeg, továbbá a kamat és a késedelmi kamat megfizetésére irányuló követelés érvényesítése beszedési megbízás alkalmazásával történik.

14. Nemzetközi fejlesztési együttműködés és humanitárius segélyezés

29. §17 (1) Az előirányzat célja

a) vissza nem térítendő költségvetési támogatás nyújtása, vagy egyéb kifizetés teljesítése, beszerzés megvalósítása a magyar nemzetközi fejlesztési együttműködési politikában (a továbbiakban: NEFE) részt vevő partnerországokban vagy a NEFE által megcélzott szektorokban a NEFE által meghatározott célokkal összhangban,

b) vissza nem térítendő költségvetési támogatás nyújtása, vagy egyéb kifizetés teljesítése, beszerzés megvalósítása a humanitárius segítségnyújtás teljesítése érdekében,

c) a Keleti Partnerség programhoz kapcsolódó magyar fejlesztések megvalósítása.

(2) A Nemzetközi fejlesztési együttműködés, a Humanitárius segélyezés, és a Keleti Partnerség programhoz kapcsolódó magyar fejlesztések felhasználási célokon az előirányzat a következők bármelyikére felhasználható:

1. termék vagy szolgáltatás közvetlenül a kedvezményezett részére történő beszerzése,

2. a miniszter által vezetett minisztérium által megvalósítandó projektek szakmai hátterének biztosításához külső szakértők felkérése, számukra utazási költség biztosítása,

3. nemzetközi fejlesztési együttműködési tevékenység szakmai tervezése, előkészítése; folyamatban lévő és megvalósult projektek, programok nyomon követése, monitoringja, ellenőrzése,

4. valamely magyar külképviselet által végrehajtott nemzetközi fejlesztési és humanitárius segítségnyújtási projektek támogatása,

5. nemzetközi fejlesztési együttműködési és humanitárius segítségnyújtási fórumokon, rendezvényeken történő részvétel,

6. valamely nemzetközi fejlesztési együttműködési és humanitárius segítségnyújtási tevékenység népszerűsítése, kiadványokon, egyéb prezentációs eszközökön keresztül történő bemutatása,

7. magyarországi székhelyű civil szervezet nemzetközi fejlesztési együttműködési és humanitárius segítségnyújtási projektjeinek költségvetési támogatása,

8. magyarországi székhelyű civil szervezet számára az európai uniós és más nemzetközi donorok által meghirdetett pályázatokon való eredményes részvétel elősegítése érdekében nyújtandó költségvetési támogatás,

9. külföldi szervezet nemzetközi fejlesztési és humanitárius segítségnyújtási projektjeinek költségvetési támogatása,

10. külföldi kormányzati vagy önkormányzati szerv vagy általa fenntartott intézmény költségvetési támogatása,

11. valamely minisztérium által megvalósítandó nemzetközi fejlesztési együttműködési és humanitárius segítségnyújtási projekt költségvetési támogatása,

12. hozzájárulás nemzetközi szervezet vagy általa létrehozott alap nemzetközi fejlesztési együttműködési és humanitárius segítségnyújtási projektjéhez,

13. két- vagy többoldalú nemzetközi donor-együttműködés keretében megvalósítandó nemzetközi fejlesztési együttműködési projekt támogatása vagy ahhoz történő hozzájárulás,

14. humanitárius segítség nyújtása termék vagy szolgáltatás közvetlen biztosításával közigazgatási szerv által, vagy civil szervezeten, gazdasági társaságon keresztül,

15. humanitárius segítség nyújtása pénzügyi források biztosításával közvetlenül valamely nemzetközi szervezet által létrehozott célalapon, a Vöröskereszt és a Vörös Félhold mozgalom és annak nemzetközi tagszervezetein vagy humanitárius tevékenységet folytató magyarországi civil szervezeten keresztül,

16. határon túli személy egészségügyi, oktatási, vagy kulturális körülményeinek javítása,

17. a fejlődő országok klímavédelmi intézkedéseinek támogatásával kapcsolatos fejlesztési projektek tervezése, előkészítése, megvalósítása, nyomon követése, monitoringja, ellenőrzése,

18. az államháztartás központi alrendszerébe nem tartozó személy non-profit alapon végzett nemzetközi fejlesztési együttműködési tevékenységének támogatása,

19. az 1–18. pontban foglaltakon kívül egyéb nemzetközi fejlesztési együttműködési célú és humanitárius segítségnyújtási tevékenység abban az esetben lehetséges, ha az 1–18. pontban felsorolt egyéb támogatási felhasználási címeken nem teljesíthető.

(3) Az előirányzatból elsősorban pályázattal, de támogatási kérelem alapján is nyújtható költségvetési támogatás. Az előirányzatból határon túli személy részére pályázati eljárás lefolytatása nélkül, támogatási kérelem alapján nyújtható költségvetési támogatás.

(4) A támogatás legfeljebb 25%-áig támogatási előleg nyújtható. Ennél magasabb mértékű támogatási előleg kérelem alapján és a támogatási döntés ilyen rendelkezése esetén folyósítható.

(5) Az előirányzat céljával összhangban álló kifizetések a magyar külképviseletek közreműködésével és kezdeményezésére is teljesíthetők.

(6) A (2) bekezdés 1–18. pontjában foglaltakon kívül egyéb nemzetközi fejlesztési együttműködési célú és humanitárius segítségnyújtási tevékenység felhasználási cél terhére költségvetési támogatás különösen indokolt esetben, a kedvezményezett kérelme alapján a támogatási döntés ilyen rendelkezése esetén nyújtható, teljesíthető egyéb kifizetés, beszerzés, közbeszerzés.

(7) E § alkalmazásában egyéb kifizetés: az előirányzat felhasználási céljával összhangban álló és a (2) bekezdés 12., 13., 15. vagy 17. pontja szerinti hozzájárulások, befizetések teljesítése.

30. § (1) Visszafizetési kötelezettség, elállás, felmondás esetén a már kifizetett támogatási összeg, továbbá a kamat és a késedelmi kamat megfizetésére irányuló követelés érvényesítése beszedési megbízás alkalmazásával történik.

(2) Ha a külföldi szervezet és határon túli személy a beszedési megbízás benyújtására vonatkozó felhatalmazó levelet nem tudja a támogató részére megadni, a beszedési megbízás helyett zálogjog, óvadék, bankgarancia vagy kezesség formájában is nyújthat biztosítékot.

31. § (1)18 A Nemzetközi Fejlesztési Együttműködés jogcímcsoportból a 29. § (2) bekezdésében meghatározott felhasználási célok mellett a következő felhasználási célok bármelyikén is nyújtható költségvetési támogatás, teljesíthető egyéb kifizetés, valósítható meg beszerzés:

a) nemzetközi fejlesztési együttműködési célú tevékenység,

b) nemzetközi fejlesztési együttműködés társadalmi támogatottságát elősegítő tájékoztatási tevékenység.

(2) A jogcímcsoporton rendelkezésre álló keret legalább 90%-át a NEFE-partnerországokban megvalósítandó NEFE-tevékenységre kell fordítani. A keret legfeljebb 10%-a fordítható egyéb, az OECD DAC hivatalos listáján szereplő országban megvalósuló NEFE-tevékenységre.

32. §19 (1) A Humanitárius Segélyezés keretében a 29. § (2) bekezdésében meghatározott felhasználási célok mellett a következő felhasználási célok bármelyikén is nyújtható költségvetési támogatás, teljesíthető egyéb kifizetés, valósítható meg beszerzés:

a) humanitárius segítségnyújtási tevékenység,

b) humanitárius segítségnyújtási projekt tervezése, előkészítése, nyomon-követése, monitoringja, ellenőrzése.

(2) Meghívásos pályázat alkalmazása esetén a nyertes pályázóval keretszerződés is köthető.

(3) A pályázathoz csatolandó mellékletek benyújtásának végső határideje – a pályázati kiírásban foglaltak szerint – legfeljebb a szerződés megkötésének időpontjáig terjedhet.

(4) A jogcímcsoportból költségvetési támogatás a támogatási igény benyújtásakor már megvalósult tevékenységre, projektre vagy programra is adható.

(5) A kedvezményezett számára a támogatási előleget a támogató a teljesítést megelőzően, utólagos elszámolási kötelezettséggel a támogatási szerződés mindkét fél által történt aláírását követő tizenöt napon belül átutalja. A kedvezményezett a beszámolót a támogatott tevékenység megvalósulását követő harminc napon belül nyújtja be.

(6) A jogcímcsoportból lehet finanszírozni a segélyekkel közvetlenül összefüggő költségeket, különösen beszerzés, csomagolás, szállítás, és szakértő költségét. Az ilyen költség mértéke a katasztrófa színhelyének ismeretében a támogatási szerződésben meghatározott összeg, de legfeljebb az elnyert költségvetési támogatás 8%-a.

33. §20 (1) A Keleti Partnerség programhoz kapcsolódó magyar fejlesztések megvalósítása keretében vissza nem térítendő teljes vagy részleges költségvetési támogatás nyújtható vagy egyéb kifizetés teljesíthető, beszerzés megvalósítása támogatható.

(2) A Keleti Partnerség programot elősegítő közigazgatási szervek, civil szervezetek és külföldi szervezetek részére költségvetési támogatás megállapodás alapján a 29. § (2) bekezdésében meghatározott felhasználási célok mellett a következő felhasználási célokon is nyújtható:

a) együttműködés az Európai Unió országainak, különösen Magyarországnak a Keleti Partnerségben résztvevő országokban történő megismertetése érdekében, e célból kulturális, oktatási, média információs és egyéb fejlesztési programok szervezése, támogatása;

b) Kárpátalja, és Nyugat-Ukrajna területén alsó, közép- és felsőfokú oktatási intézmények, óvodák, egészségügyi, kulturális, szociális és egyházi intézmények fejlesztéséhez való hozzájárulás;

c) az Európai Unió tevékenységéről szóló rendezvények szervezése, kiadványok, cikkek megjelentetése;

d) az előirányzat céljával összhangban az Európai Unió és a Keleti Partnerség program tagországaiban működő külföldi szervezetek közötti hosszú távú kapcsolatteremtés és -fenntartás támogatása, ennek érdekében határon átnyúló gazdasági, kulturális és egyéb projektek, programok és egyéb rendezvények támogatása.

(3) Az előirányzat céljával összhangban álló kifizetések a magyar külképviseletek közreműködésével, illetve kezdeményezésére is teljesíthetők.

(4) Az előirányzatból költségvetési támogatás a támogatási kérelem benyújtásakor már megvalósult tevékenységre, saját forrás biztosítása nélkül és – ha jogszabály nem zárja ki – egyösszegű támogatási előleg formájában is nyújtható.

15. Előző évek maradványainak felhasználása

34. § Az előirányzat célja az előirányzat-maradvány felhasználása, annak kifizetése a maradvány-elszámolás és az arra vonatkozó döntés függvényében:

a) Kormányfői Protokoll,

b) Államfői Protokoll támogatása,

c) az Afganisztáni PRT támogatása a NEFE keretében maradványa,

d) a Kelet- és délkelet-európai kormányzati stratégia végrehajtása és a határon túli magyar kapcsolatok maradványa,

e) a MPA EU kommunikáció maradványa,

f) a Duna Stratégia hazai prioritási területei koordinátorainak működési költségei maradványa

esetében.

III. Fejezet

ZÁRÓ RENDELKEZÉSEK

35. § Ez a rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba.

36. §21

1. melléklet a 2/2013. (VIII. 30.) KüM rendelethez


NYILATKOZAT
a közpénzekből nyújtott támogatások átláthatóságáról szóló törvény szerinti összeférhetetlenség vagy érintettség fennállásáról vagy hiányáról

A pályázó

neve vagy elnevezése:

lakcíme vagy
székhelye:

képviselőjének neve:

Természetes személy

születési helye, ideje:

Gazdasági társaság

cégjegyzékszáma:

adószáma:

Egyéb szervezet

nyilvántartásba vételi okirat száma:

nyilvántartásba vevő szerv megnevezése:

Kijelentem, hogy személyemmel, illetve a pályázóként megjelölt szervezettel szemben a közpénzekből nyújtott támogatások átláthatóságáról szóló 2007. évi CLXXXI. törvény
a) 6. § (1) bekezdése szerinti összeférhetetlenség
□ nem áll fenn
□ fennáll a(z) ... pont alapján
b) 8. § (1) bekezdése szerinti érintettség
□ nem áll fenn
□ fennáll a(z) ... pont alapján
Az összeférhetetlenség vagy az érintettség alapjául szolgáló körülmény leírása:
....................................................................................................................................................................................................

....................................................................................................................................................................................................

....................................................................................................................................................................................................

Kijelentem, hogy az összeférhetetlenség megszüntetésére az alábbiak szerint intézkedtem: ....................................................................................................................................................................................................

....................................................................................................................................................................................................

....................................................................................................................................................................................................

Kijelentem, hogy az érintettség közzétételét külön űrlap csatolásával kezdeményeztem.

Kelt:



Aláírás/Cégszerű aláírás

2. melléklet a 2/2013. (VIII. 30.) KüM rendelethez22


KÖZZÉTÉTELI KÉRELEM
a közpénzekből nyújtott támogatások átláthatóságáról szóló törvény szerinti érintettségéről

A pályázó

neve vagy elnevezése:

lakcíme vagy székhelye:

képviselőjének neve:

Természetes személy

születési helye, ideje:

Gazdasági társaság

cégjegyzékszáma:

adószáma:

Egyéb szervezet

nyilvántartásba vételi
okirat száma:

nyilvántartásba vevő
szerv megnevezése:

Kijelentem, hogy a közpénzekből nyújtott támogatások átláthatóságáról szóló 2007. évi CLXXXI. törvény (a továbbiakban: Knytv.) 8. § (1) bekezdés szerinti érintettség személyemmel, illetve a pályázóként megjelölt szervezettel az alábbiakra tekintettel fennáll.
1. A pályázati eljárásban döntés-előkészítőként közreműködő vagy döntéshozó szervnél munkavégzésre irányuló jogviszonyban állok ......................................................................... (a szervezet neve és székhelye), de a törvény értelmében nem minősülök döntés-előkészítőnek vagy döntéshozónak.
2. Az alábbi közjogi tisztséget betöltő nem kizárt közjogi tisztségviselő vagyok:

□ köztársasági elnök

□ az Országgyűlés által választott vagy a köztársasági elnök által kinevezett tisztségviselő

□ országgyűlési vagy európai parlamenti képviselő

□ polgármester vagy főpolgármester

□ alpolgármester vagy főpolgármester-helyettes

□ helyi önkormányzati képviselő

□ helyi önkormányzat képviselő-
testülete bizottságának tagja

□ központi államigazgatási szerv - a Knytv. 2. § (1) bekezdés d) pontja alá nem tartozó - vezetője vagy helyettese

3. Az 1. vagy 2. pont szerinti személy közeli hozzátartozója vagyok, mivel
□ közeli hozzátartozóm a pályázati eljárásban döntés-előkészítőként közreműködő, vagy döntéshozó szervnél munkavégzésre irányuló jogviszonyban áll, de a törvény értelmében nem minősül döntés-előkészítőnek vagy döntéshozónak,
□ közeli hozzátartozóm nem kizárt közjogi tisztségviselő.
A közeli hozzátartozói kapcsolat megjelölése:

□ házastárs

□ egyeneságbeli rokon

□ örökbefogadott

□ mostoha- vagy neveltgyermek

□ örökbefogadó-, mostoha- vagy nevelőszülő

□ testvér

□ bejegyzett élettárs

 

 

4. A pályázóként megjelölt szervezet olyan gazdasági társaság, amely az 1-3. pontban megjelölt személy tulajdonában áll.
A szervezet megnevezése, amellyel munkavégzésre irányuló jogviszony fennáll:
..............................................................................................................................................
..............................................................................................................................................
(a szervezet neve, székhelye)

Közjogi tisztség megjelölése:

□ köztársasági elnök

□ az Országgyűlés által választott vagy a köztársasági elnök által kinevezett tisztségviselő

□ országgyűlési vagy európai parlamenti képviselő

□ polgármester vagy főpolgármester

□ alpolgármester vagy főpolgármester-helyettes

□ helyi önkormányzati képviselő

□ helyi önkormányzat képviselő-testülete bizottságának tagja

□ központi államigazgatási szerv - a Knytv. 2. § (1) bekezdés d) pontja alá nem tartozó - vezetője vagy helyettese


A közeli hozzátartozói kapcsolat megjelölése:

□ házastárs

□ egyeneságbeli rokon

□ örökbefogadott

□ mostoha- vagy neveltgyermek

□ örökbefogadó-, mostoha- vagy nevelőszülő

□ testvér

□ bejegyzett élettárs

 

 


5. A pályázóként megjelölt gazdasági társaság, alapítvány, társadalmi szervezet, egyház vagy szakszervezet tekintetében az érintettség fennáll, mert
□ vezető tisztségviselője,
□ az alapítvány kezelő szervének, szervezetének tagja, tisztségviselője vagy
□ társadalmi szervezet ügyintéző vagy képviseleti szervének tagja
a pályázati eljárásban döntés-előkészítőként közreműködő szervnél vagy döntést hozó szervnél munkavégzésre irányuló jogviszonyban álló személy, nem kizárt közjogi tisztségviselő vagy e személyek közeli hozzátartozója.


Az érintettséget megalapozó személy társaságban betöltött pozíciója:
...............................................................................................................................................
...............................................................................................................................................
A szervezet megnevezése, amellyel munkavégzésre irányuló jogviszony fennáll:
...............................................................................................................................................
...............................................................................................................................................
(a szervezet neve, székhelye)

Közjogi tisztség megjelölése:

□ köztársasági elnök

□ az Országgyűlés által választott vagy a köztársasági elnök által kinevezett tisztségviselő

□ országgyűlési vagy európai parlamenti képviselő

□ polgármester vagy főpolgármester

□ alpolgármester vagy főpolgármester-helyettes

□ helyi önkormányzati képviselő

□ helyi önkormányzat képviselő-testülete bizottságának tagja

□ központi államigazgatási szerv - a Knytv. 2. § (1) bekezdés d) pontja alá nem tartozó - vezetője vagy helyettese

 


A közeli hozzátartozói kapcsolat megjelölése:

□ házastárs

□ egyeneságbeli rokon

□ örökbefogadott

□ mostoha- vagy neveltgyermek

□ örökbefogadó-, mostoha- vagy nevelőszülő

□ testvér

□ bejegyzett élettárs

 

 

Kijelentem, hogy a fenti nyilatkozat kitöltésével eleget tettem a Knytv. rendelkezéseinek az érintettségemet illetően. A nyilatkozatban szereplő adatok a valóságnak mindenben megfelelnek.
Kelt:
Aláírás/Cégszerű aláírás

3. melléklet a 2/2013. (VIII. 30.) KüM rendelethez


NYILATKOZAT
támogatási döntéshez

Alulírott (név):

mint a (szervezet neve):

székhelye:

nyilvántartásba vételt elrendelő bíróság:

nyilvántartásba vételi végzés száma:

adószám:

TB törzsszám:

számlavezető bank neve:

bankszámlaszám:

képviselője

1. Tudomásul veszem, hogy részemre költségvetési támogatás nem folyósítható, amíg lejárt esedékességű, meg nem fizetett köztartozásom van, illetve a megítélt és folyósításra kerülő esedékes költségvetési támogatásból a köztartozás összege visszatartásra kerül. A visszatartott összegről a támogató írásban értesít.
2. Tudomásul veszem, hogy a köztartozás vizsgálata céljából – a támogatási jogviszony fennállásáig – a támogató vagy a támogató adatszolgáltatása alapján a Magyar Államkincstár és a Nemzeti Adó- és Vámhivatal jogosultak az általam képviselt szervezet nevének (megnevezésének), lakhelyének (székhelyének), adószámának, adóazonosító jelének kezelésére.
3. Hozzájárulok, hogy a költségvetési támogatás utalványozója, folyósítója, az Állami Számvevőszék, a Kormányzati Ellenőrzési Hivatal, az Európai Támogatásokat Auditáló Főigazgatóság, az állami adóhatóság, a csekély összegű támogatások nyilvántartásában részt vevő szervek és a jogszabályban meghatározott egyéb jogosultak a Magyar Államkincstár által működtetett monitoring rendszerben nyilvántartott adatokhoz hozzáférjenek.
4. Nyilatkozom továbbá, hogy az általam képviselt szervezet a támogatott tevékenység tekintetében az általános forgalmi adó levonására
a)
□ jogosult,
□ nem jogosult.
b)
□ az adóterhet áthárítja
□ nem hárítja át.
5. Nyilatkozom, hogy az általam képviselt szervezet a rendezett munkaügyi kapcsolatok követelményeinek megfelel.
6. Nyilatkozom, hogy az általam képviselt szervezet nem áll jogerős végzéssel elrendelt felszámolás, csőd-, végelszámolási vagy egyéb – a megszüntetésre irányuló, jogszabályban meghatározott – eljárás alatt.
7. Nyilatkozom, hogy az általam képviselt szervezet
□ a köztulajdonban álló gazdasági társaságok takarékosabb működéséről szóló törvényben foglalt közzétételi kötelezettségének eleget tett,
□ e kötelezettség szempontjából nem releváns szervezet.
8.) Nyilatkozom továbbá, hogy az általam képviselt szervezet
□ jogi személy vagy jogi személyiséggel nem rendelkező más szervezet esetén átlátható szervezetnek minősül,
□ e szempontból nem releváns szervezet.
Kelt:
Aláírás/Cégszerű aláírás

4. melléklet a 2/2013. (VIII. 30.) KüM rendelethez


NYILATKOZAT
támogatási döntéshez

Alulírott (név):

mint a (szervezet neve):

székhelye:

nyilvántartásba vételt elrendelő bíróság:

nyilvántartásba vételi végzés száma:

adószám:

számlavezető bank neve:

bankszámlaszám:

képviselője, büntetőjogi felelősségem tudatában kijelentem, hogy
– a kérelemhez csatolt mellékletben foglalt adatok, információk, dokumentumok teljes körűek, valódiak és hitelesek,
– szervezetünk nem áll felszámolási, csőd-, végelszámolási, illetve adósságrendezési eljárás alatt és az ebben esetlegesen bekövetkezett változásokról a szerződés lejártáig bezárólag bejelentési kötelezettség terhel,
– az általam képviselt szervezet megfelel a rendezett munkaügyi kapcsolatok követelményének,
– az általam képviselt szervezet a kapott költségvetési támogatás felhasználása során a vonatkozó jogszabályok szerint jár el, és fokozott figyelemmel érvényesíti a számviteli, adóügyi és társadalombiztosítási előírásokat,
– a kapott költségvetési támogatás magyarországi felhasználása során a közbeszerzésekről szóló törvény rendelkezései szerint járok el,
– az általam képviselt szervezetnek Magyarország felé lejárt és ki nem egyenlített adó-, járulék-, vám- és illetéktartozása nincs,
– az általam képviselt szervezetnek ............................................................................... (a székhely, illetve telephely szerinti ország) felé lejárt és ki nem egyenlített adó-, járulék-, vám- és illetéktartozása nincs,
– hozzájárulok, hogy a támogató e nyilatkozat valóságtartalmának igazolását kérje az állami adó- és vámhatóságtól, és az önkormányzati adóhatóságtól,
– az általam képviselt szervezetnek nincs az Európai Unió tradicionális saját forrásai címen tartozása,
– hozzájárulok az általam képviselt szervezet támogatási igényében foglalt adatainak, valamint a támogatásra vonatkozó adatok, így a költségvetési támogatás kedvezményezettjének megnevezése, a költségvetési támogatás tárgya, a költségvetési támogatás összege nyilvánosságra hozatalához,
– a kapott költségvetési támogatás tekintetében beszámolási és elszámolási kötelezettségemet teljesítem,
– a megvalósítani tervezett tevékenység, feladat vonatkozásában szervezetünk más pályázaton is részt vett, illetve Magyarország vagy más állam költségvetéséből támogatást igénybe vett az alábbiak szerint:

Támogató szervezet megnevezése

Támogatás tárgya

Pályázott összeg

Elnyert összeg

– az általam képviselt szervezetnek Magyarország központi költségvetéséből folyósított támogatásból eredő lejárt és ki nem egyenlített tartozása nincs.
Tudomásul veszem, hogy az általam képviselt szervezet részére költségvetési támogatás nem folyósítható, amíg lejárt esedékességű, meg nem fizetett, az adózás rendjéről szóló törvény szerinti köztartozásom van, illetve a megítélt és folyósításra kerülő esedékes költségvetési támogatásból a köztartozás összege visszatartásra kerül. A visszatartott összegről a támogató írásban értesít.
Hozzájárulok, hogy a költségvetési támogatás utalványozója, folyósítója, az Állami Számvevőszék, a Kormányzati Ellenőrzési Hivatal, az Európai Támogatásokat Auditáló Főigazgatóság, a Nemzetgazdasági Minisztérium, a csekély összegű támogatások nyilvántartásában részt vevő szervek és a jogszabályban meghatározott egyéb jogosultak a Magyar Államkincstár által működtetett monitoring rendszerben nyilvántartott adatokhoz – azok konstrukciós forrásainak költségvetésben elhelyezkedésétől függetlenül – hozzáférjenek.
Nyilatkozom továbbá, hogy az általam képviselt szervezet a támogatott tevékenység tekintetében az általános forgalmi adó levonására
□ jogosult,
□ nem jogosult.
Kelt:
Aláírás/Cégszerű aláírás
1

A rendeletet a 3/2015. (VII. 15.) KKM rendelet 15. §-a hatályon kívül helyezte 2015. július 16. napjával.

2

Az 1. § a 4/2014. (IV. 8.) KüM rendelet 1. §-ával megállapított szöveg.

3

A 3. § (1) bekezdése a 4/2014. (IV. 8.) KüM rendelet 17. § a) pontja szerint módosított szöveg.

4

A 3. § (2) bekezdése a 4/2014. (IV. 8.) KüM rendelet 2. § (1) bekezdésével megállapított szöveg.

5

A 3. § (3) bekezdését a 4/2014. (IV. 8.) KüM rendelet 2. § (2) bekezdése iktatta be.

6

A 3. § (4) bekezdését a 4/2014. (IV. 8.) KüM rendelet 2. § (2) bekezdése iktatta be.

7

A 4. § (2) bekezdése a 4/2014. (IV. 8.) KüM rendelet 3. §-ával megállapított szöveg.

8

A 7. § (2) bekezdése a 4/2014. (IV. 8.) KüM rendelet 4. §-ával megállapított szöveg.

9

A 12. § b) pont ba) alpontja a 4/2014. (IV. 8.) KüM rendelet 5. §-ával megállapított szöveg.

10

A 14. § a 4/2014. (IV. 8.) KüM rendelet 6. §-ával megállapított szöveg.

11

A 15. § (4) bekezdése a) pontja a 4/2014. (IV. 8.) KüM rendelet 7. §-ával megállapított szöveg.

12

A 18. § h) pontját a 4/2014. (IV. 8.) KüM rendelet 8. §-a iktatta be.

13

A 19. § a 4/2014. (IV. 8.) KüM rendelet 9. §-ával megállapított szöveg.

14

A 23. § a 4/2014. (IV. 8.) KüM rendelet 10. §-ával megállapított szöveg.

15

A 26. § (1) bekezdése a 4/2014. (IV. 8.) KüM rendelet 17. § b) pontja szerint módosított szöveg.

16

A 28. § a 4/2014. (IV. 8.) KüM rendelet 11. §-ával megállapított szöveg.

17

A 29. § a 4/2014. (IV. 8.) KüM rendelet 12. §-ával megállapított szöveg.

18

A 31. § (1) bekezdése a 4/2014. (IV. 8.) KüM rendelet 13. §-ával megállapított szöveg.

19

A 32. § a 4/2014. (IV. 8.) KüM rendelet 14. §-ával megállapított szöveg.

20

A 33. § a 4/2014. (IV. 8.) KüM rendelet 15. §-ával megállapított szöveg.

21

A 36. § a 2010: CXXX. törvény 12. § (2) bekezdése alapján hatályát vesztette.

22

A 2. melléklet a 4/2014. (IV. 8.) KüM rendelet 16. §-ával megállapított szöveg.

  • Másolás a vágólapra
  • Nyomtatás
  • Hatályos
  • Már nem hatályos
  • Még nem hatályos
  • Módosulni fog
  • Időállapotok
  • Adott napon hatályos
  • Közlönyállapot
  • Indokolás
Jelmagyarázat Lap tetejére