• Tartalom

30/2012. (IX. 28.) EMMI rendelet

30/2012. (IX. 28.) EMMI rendelet

az esélyegyenlőséget szolgáló intézkedések és az integrációs rendszerben részt vevő intézmények és az ezen intézményekben dolgozó pedagógusok 2012. évi támogatásáról1

2012.09.30.

A Magyarország 2012. évi központi költségvetéséről szóló 2011. évi CLXXXVIII. törvény 5. melléklet 11. pontjában és az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény 109. § (5) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján, az egyes miniszterek, valamint a Miniszterelnökséget vezető államtitkár feladat- és hatásköréről szóló 212/2010. (VII. 1.) Korm. rendelet 41. § i) és o) pontjában és az államháztartásról szóló törvény végrehajtásáról szóló 368/2011. (XII. 31.) Korm. rendelet 1. melléklet 15. pontjában meghatározott feladatkörömben eljárva – az egyes miniszterek, valamint a Miniszterelnökséget vezető államtitkár feladat- és hatásköréről szóló 212/2010. (VII. 1.) Korm. rendelet 73. § b) pontjában meghatározott feladatkörében eljáró nemzetgazdasági miniszter, továbbá az egyes miniszterek, valamint a Miniszterelnökséget vezető államtitkár feladat- és hatásköréről szóló 212/2010. (VII. 1.) Korm. rendelet 37. § p) pontjában meghatározott feladatkörében eljáró belügyminiszter egyetértésével –, a következőket rendelem el:

1. Az oktatási esélyegyenlőséget szolgáló támogatások közös szabályai

1. § (1) E rendelet a Magyarország 2012. évi központi költségvetéséről szóló 2011. évi CLXXXVIII. törvény (a továbbiakban: költségvetési törvény) 5. melléklet 11. pont a) és b) alpontja szerinti és a költségvetési törvény 1. melléklet XX. fejezet 20. cím 59. alcím 8. jogcímcsoport, Esélyegyenlőséget szolgáló intézkedések finanszírozása előirányzat terhére juttatható, (2) bekezdés szerinti támogatások igénylésének szabályait állapítja meg.

(2) Az (1) bekezdés szerinti előirányzatok terhére

a) a 2012/2013. tanév 2012. szeptember 1-jétől 2012. december 31-éig tartó időszakára képesség-kibontakoztató, integrációs felkészítés, valamint óvodai fejlesztő program szervezésének 2012. évi kiegészítő támogatását igényelhet

aa) a költségvetési törvény 12. § (1) bekezdése szerinti központi költségvetési szervként működő felsőoktatási intézmény,

ab) a helyi önkormányzat, települési és területi nemzetiségi önkormányzat, továbbá többcélú kistérségi társulás (a továbbiakban együtt: önkormányzati fenntartó), valamint

ac) a költségvetési törvény 38. § (1) bekezdés a) pontjában meghatározott közoktatási feladatot ellátó nem állami intézmény fenntartója

[az aa)–ac) alpont a továbbiakban együtt: fenntartó],

b) a 2011/2012. nevelési év, tanév 2012. január 1-jétől 2012. augusztus 31-éig tartó időszakára képesség-kibontakoztató, integrációs felkészítés, valamint óvodai fejlesztő program szervezésének 2012. évi támogatását igényelheti a köznevelési feladatot ellátó nem állami intézmény fenntartója,

c) a 2012/2013. nevelési évre, tanévre tekintettel 2012. szeptember 1-jétől 2012. december 31-éig tartó időszakára az integrációs rendszerben részt vevő nevelési-oktatási intézményekben, tagintézményekben dolgozó pedagógusok kiegészítő illetményére fordítható támogatást igényelhet a fenntartó,

d) a 2011/2012. nevelési év, tanév 2012. január 1-jétől 2012. augusztus 31-éig tartó időszakára integrációs rendszerben dolgozó pedagógusok 2012. évi kiegészítő pótilletményére fordítható támogatást igényelhet a közoktatási feladatot ellátó nem állami intézmény fenntartója,

ha az általa fenntartott intézmény a nevelési-oktatási intézmények működéséről és a köznevelési intézmények névhasználatáról szóló 20/2012. (VIII. 31.) EMMI rendelet (a továbbiakban: EMMI rendelet) 171–173. §-ában meghatározott követelményeknek megfelel.

2. A 2012/2013. nevelési évre, tanévre tekintettel képesség-kibontakoztató, integrációs felkészítés, valamint óvodai fejlesztő program szervezésének 2012. évi támogatása

2. § (1) A 2012/2013. nevelési év, tanév 2012. szeptember 1-jétől 2012. december 31-éig tartó időszakára az EMMI rendelet 171–173. §-a szerint

a) az óvodai fejlesztő program utáni támogatásra vonatkozó támogatási kérelmet az óvodai nevelésben halmozottan hátrányos helyzetű, valamint hátrányos helyzetű gyermekek számára,

b) a képesség-kibontakoztató, integrációs felkészítés utáni támogatásra vonatkozó támogatási kérelmet az általános iskolában, a gimnáziumban, a szakközépiskolában és a szakiskolában a nappali oktatás munkarendje szerinti oktatásban részesülő halmozottan hátrányos helyzetű valamint hátrányos helyzetű tanulók számára

megszervezett felkészítéshez lehet benyújtani.

(2) A képesség-kibontakoztató, integrációs felkészítés, valamint óvodai fejlesztő program utáni támogatás (a továbbiakban együtt: esélyegyenlőségi támogatás) olyan nevelési-oktatási intézményre, tagintézményre tekintettel nyújtható, amelynek alapító okiratában, helyi pedagógiai programjában az esélyegyenlőségi támogatásra való jogosultságot megalapozó tevékenység szerepel.

3. § (1) Az esélyegyenlőségi támogatás egy tanulóra eső összege a 2012. szeptember 1-jétől 2012. december 31-éig tartó időszakra nem haladhatja meg az óvodai fejlesztő program szervezése, illetve képesség-kibontakoztató, integrációs felkészítés esetében a 20 000 Ft összeget.

(2) A társadalmi felzárkózásért felelős miniszter (a továbbiakban: miniszter) a támogatási kérelmek alapulvételével, az összesített kérelmek alapján, a rendelkezésre álló forrás mértékére tekintettel dönt az esélyegyenlőségi támogatás fenntartónkénti, valamint intézményenkénti összegéről.

4. § (1) Az esélyegyenlőségi támogatás az oktatásért felelős miniszter által kiadott óvodai, iskolai integrációs pedagógiai programban meghatározott tevékenységekre, feladatok ellátására és az ott meghatározott célok megvalósítására a 10. melléklet szerinti mértékben használható fel az EMMI rendelet 171–173. §-ában foglalt követelményeknek megfelelően.

(2) Az esélyegyenlőségi támogatás nem fordítható olyan tevékenység finanszírozására, amelynek pénzügyi fedezetét a 2012. évben az integrációs rendszerben részt vevő nevelési-oktatási intézményekben, tagintézményekben dolgozó pedagógusok kiegészítő illetményére fordítható támogatás biztosítja.

5. § (1) A fenntartó az esélyegyenlőségi támogatást a fenntartásában lévő nevelési-oktatási intézmény, tagintézmény 2011. október 1-jei, az EMMI rendelet 171. § (5) és (6) bekezdésében, valamint 173. § (1) bekezdésében foglaltakra tekintettel megállapított, közoktatási statisztikai létszámadatai alapján igényelheti.

(2) Az önkormányzati fenntartó az esélyegyenlőségi támogatás iránti támogatási kérelmet a Magyar Államkincstár (a továbbiakban: Kincstár) által üzemeltetett önkormányzati előirányzat gazdálkodási modulon (a továbbiakban: ÖNEGM) keresztül kitöltött adatlapok nyomtatott és a fenntartó által aláírt egy eredeti példányának 2012. október 19-ig postai úton történő megküldésével nyújthatja be a Kincstár önkormányzati fenntartó székhelye szerint illetékes megyei igazgatóságához (a továbbiakban: Igazgatóság).

(3) A köznevelési feladatot ellátó nem állami intézmény fenntartója és a központi költségvetési szervként működő felsőoktatási intézmény az esélyegyenlőségi támogatás iránti támogatási kérelmet a kitöltött adatlapok fenntartó által aláírt egy eredeti példányának 2012. október 19-éig postai úton történő megküldésével nyújthatja be az Emberi Erőforrás Támogatáskezelőhöz (a továbbiakban: Lebonyolító).

(4) A postai úton benyújtott támogatási kérelemnek tartalmaznia kell

a) iskola esetén az 1., 1/A., és 1/B., 2. és 3. melléklet,

b) óvoda esetén az 1., 1/A., és 1/B. és a 4. melléklet

szerinti adatlapok kitöltött, nyomtatott és a fenntartó által aláírt egy eredeti példányát.

(5) A 2012. október 19-éig postára adott támogatási kérelem tekinthető határidőben megküldöttnek. A (2)–(3) bekezdésben meghatározott határnap elmulasztása jogvesztő.

(6) Az önkormányzati fenntartó esetében a kizárólag postai úton benyújtott támogatási kérelem érvénytelen.

6. § (1) A Lebonyolító a köznevelési feladatot ellátó nem állami intézmény fenntartója, valamint a központi költségvetési szervként működő felsőoktatási intézmény által benyújtott támogatási kérelmet megvizsgálja. Ha a benyújtott támogatási kérelem nem felel meg az 5. §-ban meghatározott feltételeknek a Lebonyolító a támogatási kérelem beérkezésétől számított nyolc napon belül, öt napos határidővel hiánypótlásra hívja fel a köznevelési feladatot ellátó nem állami intézmény fenntartóját vagy a központi költségvetési szervként működő felsőoktatási intézményt. Ha a köznevelési feladatot ellátó nem állami intézmény fenntartója vagy a központi költségvetési szervként működő felsőoktatási intézmény a felhívásnak nem tesz eleget, vagy nem megfelelően teljesíti azt, a Lebonyolító a támogatási kérelmet nem továbbítja a miniszternek, és erről hét napon belül értesíti a köznevelési feladatot ellátó nem állami intézmény fenntartóját vagy a központi költségvetési szervként működő felsőoktatási intézményt.

(2) A feldolgozott támogatási kérelmek alapján intézmény- és programtípusok, valamint tanulói létszám szerinti bontásban elkészített összesítő jelentést

a) a köznevelési feladatot ellátó nem állami intézmény fenntartója, valamint a központi költségvetési szervként működő felsőoktatási intézmény által benyújtott támogatási kérelem esetén a Lebonyolító,

b) önkormányzati fenntartó által benyújtott támogatási kérelem esetén a Kincstár elektronikus és nyomtatott formában a 11. melléklet szerinti bontásban 2012. november 7-éig küldi meg a miniszternek.

7. § (1) A miniszter az összesített jelentés ellenőrzése után az esélyegyenlőségi támogatásban részesült önkormányzati fenntartó nevét, KSH-kódját és az elnyert esélyegyenlőségi támogatás összegét 2012. november 14-éig utalványozás céljából megküldi a helyi önkormányzatokért felelős miniszternek.

(2) Az önkormányzati fenntartónak megítélt esélyegyenlőségi támogatást a költségvetési törvény 5. melléklet 11. pont a) Esélyegyenlőséget szolgáló intézkedések támogatása jogcím terhére a 2012. év december havi nettó finanszírozás keretében a helyi önkormányzatokért felelős miniszter utalványozása alapján a Kincstár folyósítja.

(3) A köznevelési feladatot ellátó nem állami intézmény fenntartójának és a központi költségvetési szervként működő felsőoktatási intézménynek megítélt támogatás folyósításáról a költségvetési törvény 1. melléklet XX. fejezet 20. cím 59. alcím 8. jogcímcsoport, Esélyegyenlőséget szolgáló intézkedések finanszírozása előirányzat terhére a Lebonyolítón keresztül a miniszter intézkedik.

8. § (1) Az esélyegyenlőségi támogatásban részesült fenntartó és az általa fenntartott olyan nevelési-oktatási intézmény, tagintézmény, amelyre tekintettel a fenntartó esélyegyenlőségi támogatásban részesült, a támogatott időszakra vonatkozóan 2012. december 16-áig a Lebonyolítóval támogatási szerződést köt.

(2) A támogatási szerződést a fenntartó a Lebonyolító által működtetett elektronikus rendszeren keresztül nyomtatja ki, és annak a fenntartó által aláírt két eredeti példányát megküldi a Lebonyolítónak.

(3) A Lebonyolító a nyomtatott formában megküldött támogatási szerződést megvizsgálja, és a támogatási szerződés beérkezésétől számított nyolc napon belül a hiányosan vagy nem megfelelően kitöltött támogatási szerződés módosítására szólítja fel a fenntartót.

(4) Az elektronikus rendszerbe a fenntartó által feltöltött, de nyomtatott formában a Lebonyolítóhoz meg nem érkezett támogatási szerződés megküldésére a Lebonyolító öt napos határidő tűzésével hívja fel a fenntartót.

(5) Az (1) bekezdésben meghatározott határidő elmulasztása esetén a támogatási döntés hatályát veszti.

3. A 2011/2012. nevelési évre, tanévre tekintettel képesség-kibontakoztató, integrációs felkészítés, valamint óvodai fejlesztő program szervezésének 2012. évi kiegészítő támogatása

9. § (1) A köznevelési feladatot ellátó nem állami intézmény fenntartója a képesség-kibontakoztató, az integrációs felkészítés, valamint az óvodai fejlesztő program után kiegészítő támogatást igényelhet (a továbbiakban: kiegészítő támogatás), ha a 2011/2012. nevelési évre, tanévre vonatkozóan az oktatási esélyegyenlőséget szolgáló támogatásáról szóló 27/2011. (IX. 14.) KIM rendelet alapján (a továbbiakban: R1.) támogatásban részesült.

(2) A kiegészítő támogatás a 2012. január 1-jétől 2012. augusztus 31-éig tartó időszakra kérhető.

(3) A kiegészítő támogatás összege nem haladhatja meg

a) – képesség-kibontakoztató, integrációs felkészítés esetében – a 16 000 Ft/tanuló,

b) – óvodai fejlesztő program szervezése esetében – a 18 000 Ft/gyermek

összeget.

(4) A miniszter a támogatási kérelmek alapulvételével, az összesített kérelmek alapján a rendelkezésre álló forrás mértékére tekintettel dönt a kiegészítő támogatás fenntartónkénti, valamint nevelési-oktatási intézményenként, tagintézményenkénti összegéről.

(5) A kiegészítő támogatás iránti kérelem magában foglalja az 1., 1/A., 1/B., 6. és 7. melléklet szerinti adatlapokat.

(6) Ha a köznevelési feladatot ellátó nem állami intézmény fenntartója az esélyegyenlőségi támogatás iránt is nyújtott be támogatási kérelmet, az 1., 1/A. és 1/B. mellékletet nem kell külön benyújtania.

(7) A kiegészítő támogatásra az ezen alcímben nem szabályozott kérdésekben a 2–8. §-t kell alkalmazni azzal, hogy esélyegyenlőségi támogatáson kiegészítő támogatást kell érteni.

4. A 2012/2013. nevelési évre, tanévre tekintettel 2012-ben az integrációs rendszerben részt vevő nevelési-oktatási intézményekben, tagintézményekben dolgozó pedagógusok kiegészítő illetményére fordítható támogatás

10. § Az olyan fenntartó, aki általános iskolát vagy óvodát tart fenn és a 2012/2013. nevelési évben, tanévben képesség-kibontakoztató, integrációs felkészítést, óvodai fejlesztő programot segítő támogatást vesz igénybe és az általa fenntartott nevelési-oktatási intézmény, tagintézmény megfelel a közalkalmazottakról szóló 1992. évi XXXIII. törvény végrehajtásáról a köznevelési intézményekben című 138/1992. (X. 8.) Korm. rendelet (a továbbiakban: Korm. rendelet) 15/A. §-ában meghatározott feltételeknek, az általa fenntartott nevelési-oktatási intézményben, tagintézményben foglalkoztatott pedagógusoknak juttatható kiegészítő illetményhez támogatást (a továbbiakban: kiegészítő illetmény) igényelhet.

11. § A nevelési-oktatási intézmény, tagintézmény vezetője, ha a kiegészítő illetmény igénybevételét megelőző öt évben nem vett részt az integrációs rendszer alkalmazásával kapcsolatos továbbképzésen, köteles a 2012/2013-as nevelési év, tanév során legalább egy, az integrációs rendszer bevezetésével, alkalmazásával kapcsolatos továbbképzésen részt venni.

12. § (1) A kiegészítő illetmény a 2012/2013. nevelési év, tanév 2012. szeptember 1-jétől 2012. december 31-éig tartó időszakára igényelhető.

(2) Általános iskola esetén, ha a képesség-kibontakoztató, integrációs felkészítést szervező nevelési-oktatási intézményben, tagintézményben a halmozottan hátrányos helyzetű tanulók aránya a 2011. évi október havi statisztikai létszámadatai alapján

a) az 5%-ot eléri vagy meghaladja, de legfeljebb 20%, a kiegészítő illetmény egy tanulóra eső összege nem haladhatja meg a 13 000 Ft,

b) a 20%-ot meghaladja, de legfeljebb 40%, a kiegészítő illetmény egy tanulóra eső összege nem haladhatja meg a 17 000 Ft,

c) a 40%-ot meghaladja, de legfeljebb 60%, a kiegészítő illetmény egy tanulóra eső összege nem haladhatja meg a 19 000 Ft,

d) a 60%-ot meghaladja, a kiegészítő illetmény egy tanulóra eső összege nem haladhatja meg a 22 000 Ft

összeget.

(3) Óvoda esetén, ha az óvodai fejlesztő programot szervező nevelési-oktatási intézményben, tagintézményben a halmozottan hátrányos helyzetű gyermekek aránya a 2011. évi október havi statisztikai létszámadatai alapján

a) a 15%-ot eléri vagy meghaladja, de legfeljebb 50%, a kiegészítő illetmény egy gyermekre eső összege nem haladhatja meg a 17 000 Ft,

b) az 50%-ot meghaladja, a kiegészítő illetmény egy gyermekre eső összege nem haladhatja meg a 19 000 Ft

összeget.

(4) A miniszter a támogatási kérelmek alapulvételével, az összesített kérelmek alapján, a rendelkezésre álló forrás mértékére tekintettel dönt a kiegészítő illetmény fenntartónkénti, valamint nevelési-oktatási intézményenkénti, tagintézményenkénti összegéről.

(5) A kiegészítő illetménynek az egy nevelési-oktatási intézményben, tagintézményben alkalmazott és az integrációs rendszerben részt vevő pedagógusokra jutó, a munkaadót terhelő járulékokkal növelt teljes összegét az (1) bekezdésben meghatározott időtartamra vonatkozóan az integrációs rendszerben részt vevő tanulók létszámának a (2) és (3) bekezdésben meghatározott összegekkel való szorzata alapján kell kiszámítani.

(6) A (2) és (3) bekezdésben meghatározott arányokat tagintézményenként kell megállapítani.

13. § A kiegészítő illetmény az esélyegyenlőségi támogatás iránt támogatási kérelmet benyújtó fenntartó által fenntartott nevelési-oktatási intézményben, tagintézményben a halmozottan hátrányos helyzetű és az EMMI rendelet 171. § (5) és (6) bekezdésében, valamint 173. § (1) bekezdésében foglaltak szerint iskola esetén osztályonként, óvoda esetén csoportonként meghatározott hátrányos helyzetű tanulók és a halmozottan hátrányos helyzetű gyermekek 2011. évi október havi statisztikai létszámadatai alapján, a képesség-kibontakoztató, integrációs felkészítésben vagy óvodai fejlesztő programban részt vevő tanulók létszámadatai szerint igényelhető és használható fel.

14. § (1) Az önkormányzati fenntartó a kiegészítő illetmény iránti támogatási kérelmet a Kincstár által üzemeltetett ÖNEGM rendszeren keresztül kitöltött adatlapok nyomtatott és a fenntartó által aláírt egy eredeti példányának postai úton történő megküldésével 2012. október 19-éig nyújthatja be a Kincstár önkormányzati fenntartó székhelye szerint illetékes Igazgatóságához.

(2) A köznevelési feladatot ellátó nem állami intézmény fenntartója és a központi költségvetési szervként működő felsőoktatási intézmény a kiegészítő illetmény iránti támogatási kérelmet a Lebonyolító a kitöltött adatlapok fenntartó által aláírt egy eredeti példányának postai úton történő megküldésével 2012. október 19-éig nyújthatja be a Lebonyolítóhoz.

(3) A 2012. október 19-éig postára adott támogatási kérelem tekinthető határidőben megküldöttnek.

(4) A postai úton benyújtott támogatási kérelemnek tartalmaznia kell az 1., 1/A., 1/B. és 5. melléklet szerinti adatlapok kitöltött, nyomtatott és a fenntartó által aláírt egy eredeti példányát.

15. § (1) A kiegészítő illetmény iránti kérelem benyújtására és annak hiánypótlására vonatkozóan a 6. § (1) bekezdését, az összesítő jelentés elkészítése és vizsgálata tekintetében a 6. § (2) bekezdését és a 7. § (1) bekezdését kell alkalmazni.

(2) A miniszter a kiegészítő illetményben részesített önkormányzati fenntartó nevét, KSH-kódját és az elnyert kiegészítő illetmény összegét – papír alapon és elektronikus úton – 2012. november 14-éig utalványozás céljából megküldi a helyi önkormányzatokért felelős miniszternek.

(3) A kiegészítő illetmény folyósítására az önkormányzati fenntartó esetében a költségvetési törvény 5. melléklet 11. pont b) alpont Az integrációs rendszerben részt vevő intézményekben dolgozó pedagógusok anyagi támogatása jogcím terhére a 2012. december havi nettó finanszírozás keretében a helyi önkormányzatokért felelős miniszter utalványozása alapján kerül sor. A kiegészítő illetmény folyósításáról a köznevelési feladatot ellátó nem állami fenntartó és a központi költségvetési szervként működő felsőoktatási intézmény esetében a költségvetési törvény 1. melléklet XX. fejezet 20. cím 59. alcím 8. jogcímcsoport, Esélyegyenlőséget szolgáló intézkedések finanszírozása előirányzat terhére a Lebonyolítón keresztül a miniszter intézkedik.

16. § (1) A kiegészítő illetmény pedagógusoknak történő kifizetéséről a fenntartó gondoskodik, annak kifizetése – a feladatellátásban részt vevő pedagógus személyének változása esetén – a feladatellátásban részt vevő más pedagógusnak is történhet.

(2) A fenntartó a kiegészítő illetményt az általa fenntartott nevelési-oktatási intézmények, tagintézmények között nem csoportosíthatja át.

5. A 2011/2012. nevelési évre, tanévre tekintettel integrációs rendszerben dolgozó pedagógusok
2012. évi kiegészítő pótilletményére fordítható támogatás

17. § (1) A köznevelési feladatot ellátó nem állami intézmény fenntartója az integrációs rendszerben dolgozó pedagógusok után kiegészítő illetménytámogatást igényelhet (a továbbiakban: kiegészítő pótilletmény), ha a 2011/2012. nevelési évben, tanévben az esélyegyenlőséget szolgáló intézkedések és az R1. alapján támogatásban részesült.

(2) A kiegészítő pótilletmény a 2012. január 1-jétől 2012. augusztus 31-éig tartó időszakra igényelhető.

(3) A kiegészítő pótilletmény igénylését a 4. alcím szerinti kiegészítő illetmény igénylése nem zárja ki.

(4) Általános iskola esetén, ha a képesség-kibontakoztató, integrációs felkészítést szervező nevelési-oktatási intézményben, tagintézményben a halmozottan hátrányos helyzetű tanulók aránya a 2011. évi október havi statisztikai létszámadatai alapján

a) az 5%-ot eléri vagy meghaladja, de legfeljebb 20%, a kiegészítő pótilletmény egy tanulóra eső összege nem haladhatja meg a 9 000 Ft,

b) a 20%-ot meghaladja, de legfeljebb 40%, a kiegészítő pótilletmény egy tanulóra eső összege nem haladhatja meg a 12 500 Ft,

c) a 40%-ot meghaladja, de legfeljebb 60%, a kiegészítő pótilletmény egy tanulóra eső összege nem haladhatja meg a 15 000 Ft,

d) a 60%-ot meghaladja, a kiegészítő pótilletmény egy tanulóra eső összege nem haladhatja meg a 19 000 Ft

összeget.

(5) Óvoda esetén, ha az óvodai fejlesztő programot szervező nevelési-oktatási intézményben, tagintézményben a halmozottan hátrányos helyzetű gyermekek aránya a 2011. évi október havi statisztikai létszámadatai alapján

a) a 15%-ot eléri vagy meghaladja, de legfeljebb 50%, a kiegészítő pótilletmény egy gyermekre eső összege nem haladhatja meg a 13 000 Ft,

b) az 50%-ot meghaladja, a kiegészítő pótilletmény egy gyermekre eső összege nem haladhatja meg a 15 000 Ft

összeget.

(6) A miniszter a támogatási kérelmek alapulvételével, az összesített kérelmek alapján a rendelkezésre álló forrás mértékére tekintettel dönt a kiegészítő pótilletmény fenntartónkénti, valamint nevelési-oktatási intézményenkénti, tagintézményenkénti összegéről.

(7) A kiegészítő támogatás iránti kérelem magában foglalja az 1., 1/A., 1/B. és 8. melléklet szerinti adatlapokat.

(8) Ha a köznevelési feladatot ellátó nem állami intézmény fenntartója az esélyegyenlőségi támogatás iránt is nyújtott be támogatási kérelmet, az 1., 1/A. és 1/B. mellékletet nem kell külön benyújtania.

(9) A kiegészítő pótilletményre az ezen alcímben nem szabályozott kérdésekben a 10–16. §-t alkalmazni kell azzal, hogy kiegészítő illetményen kiegészítő pótilletményt kell érteni.

6. Az elszámolás és az ellenőrzés rendje

18. § (1) A megkötött támogatási szerződésben foglaltak szerint 2013. június 30-áig a fenntartó és az általa fenntartott olyan nevelési-oktatási intézmény, tagintézmény, amelyre tekintettel a fenntartó esélyegyenlőségi támogatásban, kiegészítő támogatásban részesült, szakmai beszámolót nyújt be a Lebonyolító részére az elektronikus rendszeren keresztül, valamint nyomtatott és a fenntartó által aláírt eredeti példányának postai úton történő megküldésével.

(2) A 2013. június 30-án éjfélig rögzített szakmai beszámoló legkésőbb az ezt követő munkanapon való postára adás esetén tekinthető határidőben megküldöttnek.

(3) A Lebonyolító a támogatott tevékenység megvalósulásáról szóló szakmai beszámolókat megvizsgálja és a szakmai beszámoló beérkezésétől számított nyolc napon belül szükség esetén öt napos határidővel hiánypótlásra szólítja fel a fenntartót. A Lebonyolító által működtetett elektronikus rendszerben a fenntartó által feltöltött, de nyomtatott formában meg nem érkezett szakmai beszámolók megküldése érdekében a Lebonyolító öt napos határidő kitűzésével felhívja a fenntartót a szakmai beszámoló benyújtására. E határidő elmulasztása a támogatás jogosulatlan igénybevételének minősül.

(4) A központi költségvetési szervként működő felsőoktatási intézmény, valamint a köznevelési feladatot ellátó nem állami intézmény fenntartója 2013. június 30-áig pénzügyi beszámolót nyújt be a Lebonyolító részére. A Lebonyolító a pénzügyi elszámolást megvizsgálja és a pénzügyi beszámoló beérkezésétől számított nyolc napon belül szükség esetén öt napos határidővel hiánypótlásra szólítja fel a fenntartót.

(5) Amennyiben a (3) és (4) bekezdések alapján történő ellenőrzés alapján a Lebonyolító visszafizetési kötelezettséget állapít meg a fenntartó részére, erről a Lebonyolító tájékoztatja a fenntartó székhelye szerint illetékes Igazgatóságot is.

19. § (1) Az esélyegyenlőségi támogatás, a kiegészítő támogatás, a kiegészítő illetmény és a kiegészítő pótilletmény (a továbbiakban együtt: oktatási esélyegyenlőséget szolgáló támogatás) rendeltetésszerű felhasználásáról

a) az önkormányzati fenntartó 2012. december 31-i fordulónappal, a mindenkori zárszámadás keretében és rendje szerint, valamint a 18. § (1)–(3) bekezdésében foglaltak szerint,

b) a köznevelési feladatot ellátó nem állami intézmény fenntartója és a központi költségvetési szervként működő felsőoktatási intézmény a 18. § (1)–(4) bekezdésében foglaltak szerint

számol el.

(2) Az oktatási esélyegyenlőséget szolgáló támogatás 2012. december 31-éig fel nem használt és kötelezettségvállalással nem terhelt maradványát a központi költségvetésbe – önkormányzati fenntartó esetében a nettó finanszírozás keretében történő előirányzat-lemondással – vissza kell fizetni.

(3) A kötelezettségvállalással terhelt, fel nem használt összeg 2013. június 30-áig használható fel pénzügyi teljesítésre, elszámolása a 2013. évi zárszámadás keretében és annak rendje szerint történik.

(4) A beszámolóban kimutatott adatok valódiságát analitikus nyilvántartásokkal és szakmai dokumentációval kell alátámasztani.

(5) A 8. § (1) bekezdés szerinti támogatási szerződés az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény 2. § (1) bekezdés o) pontja alapján kötelezettségvállalásnak minősül.

20. § (1) Ha a támogatási kérelem benyújtását követően a fenntartó azt a nevelési-oktatási intézményt, tagintézményt, amelyre tekintettel oktatási esélyegyenlőséget szolgáló támogatásban részesült a nemzeti köznevelésről szóló 2011. évi CXC. törvény (a továbbiakban: Nkt.) 4. § 11. pontja szerint átszervezi vagy fenntartóváltás következik be, köteles ezt a tényt az átszervezésről vagy a fenntartóváltásról szóló döntés meghozatalától számított nyolc napon belül írásban a miniszternek, a fenntartó székhelye szerint illetékes Igazgatóságnak és a Lebonyolítónak bejelenteni.

(2) Ha fenntartó az Nkt. 4. § 11. pontja szerint átszervezés vagy fenntartóváltás miatt nem jogosult az oktatási esélyegyenlőséget szolgáló támogatás felhasználására, köteles a támogatást a jogutód fenntartónak átadni.

(3) Az (1) bekezdés szerinti bejelentésnek tartalmaznia kell az oktatási esélyegyenlőséget szolgáló támogatás felhasználásának további módját.

(4) Az oktatási esélyegyenlőséget szolgáló támogatással a fenntartóváltás vagy átszervezés esetén az államháztartásról szóló törvény végrehajtásáról szóló 368/2011. (XII. 31.) Korm. rendelet 140. § (9) bekezdésének megfelelően kell elszámolni.

7. Záró rendelkezések

21–22. §2

23. § Ez a rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba, és 2013. december 31-én hatályát veszti.

1. melléklet a 30/2012. (IX. 28.) EMMI rendelethez

Beküldendő az adott jogcímhez kapcsolódó további mellékletekkel, egy eredeti példányban, postai úton 2012. október19-éig:
a) önkormányzati fenntartó esetén a Magyar Államkincstár az önkormányzati fenntartó székhelye szerinti megyei igazgatóságához,
b) köznevelési feladatot ellátó nem állami intézmény fenntartója, illetve központi költségvetési szervként működő felsőoktatási intézmény esetén az Emberi Erőforrás Támogatáskezelő részére.
A borítékra rá kell írni: Esélyegyenlőséget szolgáló intézkedések támogatása 2012.
FENNTARTÓI ADATLAP

Megye:

Fenntartó neve:

Címe:

Polgármester/képviselő neve:

Fenntartó típusa:

□ helyi önkormányzat

□ köznevelési feladatot ellátó nem állami fenntartó

□ központi költségvetési szervként működő felsőoktatási intézmény

Adószám: ⬜ ⬜ ⬜ ⬜ ⬜ ⬜ ⬜ ⬜ ⬜ ⬜ ⬜

 

KSH-kód: ⬜ ⬜ ⬜ ⬜ ⬜ ⬜ ⬜

 

PIR törzsszám (költségvetési szerv esetében):

 

ÁHT azonosító (költségvetési szerv esetében):

 

A számlavezető bank neve:

Bankszámlaszám: ⬜ ⬜ ⬜ ⬜ ⬜ ⬜ ⬜ ⬜ -⬜ ⬜ ⬜ ⬜ ⬜ ⬜ ⬜ ⬜ -
⬜ ⬜ ⬜ ⬜ ⬜ ⬜ ⬜ ⬜

Kapcsolattartó neve:

Kapcsolattartó e-mail címe:

Kapcsolattartó telefonszáma:

Kapcsolattartó faxszáma:


A köznevelési feladatot ellátó nem állami fenntartó és a központi költségvetési szervként működő felsőoktatási intézmény nyilvántartási száma (cégkivonat száma, vagy a cégbírósági/bírósági végzés száma, ha van):


Dátum:

P. H.

 

...................................................................
a fenntartó képviselője

 

Az adatlaphoz mellékelni kell:
a) az 1/A. melléklet szerinti nyilatkozatot
b) az 1/B. melléklet szerinti nyilatkozatot

1/A. melléklet a 30/2012. (IX. 28.) EMMI rendelethez

Fenntartói Nyilatkozat
- a rendezett munkaügyi kapcsolatokról és köztartozásokról -
Fenntartó megnevezése, címe:
.........................................................................................................................................................
A fenntartó képviselőjének neve (aláírásra jogosult személy):
.........................................................................................................................................................
Alulírott, büntetőjogi felelősségem tudatában kijelentem, hogy általam képviselt intézmény az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény 50. § (1) bekezdés a) pontja szerinti rendezett munkaügyi kapcsolatok követelményeinek megfelel.
Kijelentem továbbá, hogy az intézménynek lejárt köztartozása nincs.
Dátum:
P. H.
................................................
a fenntartó képviselője

1/B. melléklet a 30/2012. (IX. 28.) EMMI rendelethez

Fenntartói Nyilatkozat
- az esélyegyenlőségi intézkedésekkel kapcsolatosan -
Fenntartó megnevezése, címe:
Alulírott .............................................................................................. polgármester/a fent nevezett önkormányzati társulás elnöke büntetőjogi felelősségem tudatában kijelentem, hogy a település képviselő-testülete/a társulási tanács 2013. július 1-jéig az egyenlő bánásmódról és esélyegyenlőség előremozdításáról szóló 2003. évi CXXV. törvény 64/A. §-a szerinti helyi esélyegyenlőségi programot fogad el*
Alulírott .......................................................................................... a köznevelési feladatot ellátó nem állami, nem önkormányzati intézmény fenntartójának, valamint a központi költségvetési szervként működő felsőoktatási intézmények képviseletében eljárva büntetőjogi felelősségem tudatában nyilatkozom arról, hogy a pályázat keretében érintett köznevelési intézmények nevelési programja/pedagógiai programja tartalmazza az esélyegyenlőséget szolgáló intézkedéseket.**
Dátum:
P. H.
...................................................................
a polgármester/a társulási tanács elnöke/
a köznevelési feladatot ellátó nem állami intézmény fenntartója vagy a központi költségvetési szervként működő felsőoktatási intézmény képviseletében
eljáró személy aláírása
* Kitöltendő az önkormányzati fenntartó által fenntartott nevelési-oktatási intézmény esetén.
** Kitöltendő köznevelési feladatot ellátó nem állami intézmény fenntartója és a központi költségvetési szervként működő felsőoktatási intézmény által fenntartott nevelési-oktatási intézmények esetén.

2. melléklet a 30/2012. (IX. 28.) EMMI rendelethez

Fenntartói nyilatkozat a képesség-kibontakoztató, integrációs támogatás esetén általános iskolák, általános iskolai intézményegységek részére
Beküldendő egy eredeti példányban postai úton 2012. október19-éig:
a) önkormányzati fenntartó esetén a Magyar Államkincstár az önkormányzati fenntartó székhelye szerinti megyei igazgatóságához,
b) köznevelési feladatot ellátó nem állami intézmény fenntartója, illetve központi költségvetési szervként működő felsőoktatási intézmény esetén az Emberi Erőforrás Támogatáskezelő részére.
A fenntartó képviselőjeként kijelentem, hogy a településen működő általános iskolákban a halmozottan hátrányos helyzetű tanulók iskolán belüli aránya és a halmozottan hátrányos helyzetű tanulók települési aránya közötti eltérés nem haladja meg a huszonöt százalékpontot egyik általános iskola tekintetében sem.
A fenntartó képviselőjeként kijelentem továbbá, hogy a támogatással érintett általános iskolában, ha van összevont osztály, a képesség-kibontakoztató, integrációs felkészítésről, illetve óvodai fejlesztő programokról szóló rendeletben foglalt feltételeknek megfelel.
Dátum:
P. H.
..................................................................
a fenntartó képviselője

3. melléklet a 30/2012. (IX. 28.) EMMI rendelethez

Intézményi, tagintézményi adatlap a 2012/2013. tanévre vonatkozó képesség-kibontakoztató, integrációs felkészítés szervezéséhez igényelhető támogatás esetén általános iskolák, gimnáziumok, szakközépiskolák, szakiskolák részére
A mellékletet csak a támogatással érintett intézmény (ek) re, tagintézmény (ek) re kell kitölteni!
Minden intézmény típust külön tagintézményként kell feltüntetni.
Az adatlapot a fenntartó és az intézményvezető tölti ki, az adatok valódiságáért a fenntartó felel!
Beküldendő egy eredeti példányban postai úton 2012. október19-éig:
a) önkormányzati fenntartó esetén a Magyar Államkincstár az önkormányzati fenntartó székhelye szerinti megyei igazgatóságához,
b) köznevelési feladatot ellátó nem állami intézmény fenntartója, illetve központi költségvetési szervként működő felsőoktatási intézmény esetén az Emberi Erőforrás Támogatáskezelő részére.
A borítékra rá kell írni: „Esélyegyenlőséget szolgáló intézkedések támogatása 2012.

A TÁMOGATÁSSAL ÉRINTETT INTÉZMÉNYRE, TAGINTÉZMÉNYRE VONATKOZÓ
ADATOK

Az intézmény neve:

 

OM azonosító:

 

A székhely/tagintézmény neve:

 

A székhely/tagintézmény címe:

 

Feladatellátás típusa

általános iskola, gimnázium, szakközépiskola, szakiskola

Telefon:

 

E-mail cím:

 

Tartalmazza-e az intézményalapító okirata a halmozottan hátrányos helyzetű tanulók képesség-kibontakoztató, integrációs felkészítését?

igen/nem

Tartalmazza-e az intézmény pedagógiai programja a halmozottan hátrányos helyzetű tanulók képesség-kibontakoztató, integrációs felkészítését?

igen/nem

Tanulói összlétszám az érintett intézményben, tagintézményben (a 2011. októberi létszám-statisztikai adatok alapján kell megadni):

 

Halmozottan hátrányos helyzetű tanulói létszám, amelyre a támogatást kéri (a 2011. októberi létszám-statisztikai adatok alapján kell megadni):

 

Hátrányos helyzetű tanulói létszám, amelyre a támogatást kéri (a 2011. októberi létszám-statisztikai adatok alapján kell megadni, mely nem lehet több mint az osztályonként meghatározott halmozottan hátrányos helyzetű tanulók 30%-a):

 

A 4. § (1) bekezdésében meghatározott összeg alapján az igényelt támogatás összege:

 

 

Nem lehet a táblázatban feltüntetni azon halmozottan hátrányos helyzetű sajátos nevelési igényű tanulókat, melyeteket szakértői javaslatra a többi tanulótól elkülönítetten oktatnak.
Dátum:
P. H.
..................................................................
intézményvezető
P. H.
..................................................................
a fenntartó képviselője

4. melléklet a 30/2012. (IX. 28.) EMMI rendelethez

Intézményi, tagintézményi adatlap a 2012/2013-as tanévre vonatkozó
óvodai fejlesztő program szervezéséhez kérhető támogatás esetén
A mellékletet a támogatással érintett intézményre, tagintézményre kell kitölteni!
Az adatlapot a fenntartó és az intézményvezető tölti ki, az adatok valódiságáért a fenntartó felel!
Beküldendő egy példányban postai úton 2012. október19-éig:
a) önkormányzati fenntartó esetén a Magyar Államkincstár önkormányzati fenntartó székhelye szerint illetékes területi igazgatóságához,
b) a köznevelési feladatot ellátó nem állami intézmény és a központi költségvetési szervként működő felsőoktatási intézmény esetén az Emberi Erőforrás Támogatáskezelő részére.
A borítékra rá kell írni: Esélyegyenlőséget szolgáló intézkedések támogatása 2012.

A TÁMOGATÁSSAL ÉRINTETT INTÉZMÉNYRE, TAGINTÉZMÉNYEIRE VONATKOZÓ ADATOK

Az intézmény (óvodai intézményegységet működtető köznevelési intézmény) neve:

 

OM azonosító:

 

Székhely/tagintézmény neve:

 

Székhely/tagintézmény címe:

 

Telefon:

 

E-mail cím:

 

Tartalmazza-e az intézményalapító okirata a halmozottan hátrányos helyzetű gyermekek óvodai fejlesztő programját?

igen/nem

Tartalmazza-e az intézmény nevelési programja a halmozottan hátrányos helyzetű gyermekek óvodai fejlesztő programjára vonatkozó részleteket?

igen/nem

Óvodások száma az intézményben/tagintézményben 2012/2013-as nevelési évben ( 2012 szeptember 1-jei állapot szerint):

 

Halmozottan hátrányos helyzetű gyermekek létszáma (a 2011. októberi létszám-statisztikai adatok alapján kell megadni):

 

Halmozottan hátrányos helyzetű gyermekek létszáma, amelyre nézve a támogatást kéri (a 2011. októberi létszám-statisztikai adatok alapján kell megadni):

 

Hátrányos helyzetű gyermek létszám, amelyre a támogatást kéri (a 2011. októberi létszám-statisztikai adatok alapján kell megadni, mely nem lehet több mint a csoportonként meghatározott halmozottan hátrányos helyzetűgyermekek15%-a):

 

A 4. § (1)bekezdésében meghatározott összeg alapján az igényelt támogatás összege:

 

 

 

Az intézmény képviselőjeként kijelentem, hogy a támogatással érintett óvodai intézményben, tagintézményben nincs 25 százalékpontnál nagyobb eltérés a halmozottan hátrányos helyzetű gyermekek arányában az egymásnak megfelelő korcsoportokra vonatkozóan a csoportok között. Ez a feltétel fennáll a vegyes csoportokra vonatkozóan is (a képesség-kibontakoztató, integrációs felkészítésről, illetve óvodai fejlesztő programokról szóló rendeletben foglaltak szerint).
Dátum:
P. H.
...........................................................
intézményvezető
P. H.
...........................................................
a fenntartó képviselője

5. melléklet a 30/2012. (IX. 28.) EMMI rendelethez

Intézményi, tagintézményi adatlap a 2012/2013. tanévre vonatkozó kiegészítő illetmény felhasználásának tervezéséhez
A mellékletet a támogatással érintett intézményre, tagintézményre kell kitölteni!
Az adatlapot a fenntartó és az intézményvezető tölti ki, az adatok valódiságáért a fenntartó felel!
Beküldendő egy eredeti példányban postai úton 2012. október19-éig:
a) önkormányzati fenntartó esetén a Magyar Államkincstár az önkormányzati fenntartó székhelye szerinti megyei igazgatóságához,
b) köznevelési feladatot ellátó nem állami intézmény fenntartója, illetve központi költségvetési szervként működő felsőoktatási intézmény esetén az Emberi Erőforrás Támogatáskezelő részére.
A borítékra rá kell írni: Esélyegyenlőséget szolgáló intézkedések támogatása 2012.
Intézmény neve, OM azonosítója:
Tagintézmény megnevezése, települése:
A tagintézmény által felhasználható maximális keretösszeg kiszámítása:

Oktatási forma
(Ó: óvoda esetén;
I: általános iskola esetén)

Összes gyermek, tanuló létszáma 2011. októberi statisztikai adatok alapján

Halmozottan hátrányos helyzetű
gyermekek, tanulók létszáma a 2011. októberi statisztikai adatok alapján

Halmozottan hátrányos helyzetű gyermekek, tanulók, tanulók aránya a székhely-
intézményben, illetve a tagintézményben

Gyermekenkénti, tanulónkénti támogatás
összege a
15. § (2)-(3) bekezdésben meghatározott sávok alapján

Gyermekek, tanulók létszáma, amelyre nézve a támogatást kéri*

Maximális keretösszeg az adott intézményre, tagintézményre vonatkozóan

 

 

 

Igénylő által nem kitölthető cella

Ft

 

Ft

 

* A 2011. októberi létszám-statisztikai adatok alapján kell megadni, általános iskola esetén a hátrányos helyzetű tanulók után is lehet kérni, amelynek létszáma nem lehet több mint az osztályonként meghatározott halmozottan hátrányos helyzetű tanulók 30%-a.

A 2011. októberi létszám-statisztikai adatok alapján kell megadni óvoda esetén a hátrányos helyzetű tanulók után is lehet kérni, amelynek létszáma nem lehet több mint az osztályonként meghatározott halmozottan hátrányos helyzetű tanulók 15%-a.

Dátum:

P. H.

 

.......................................................
intézményvezető

P. H.

 

.......................................................
a fenntartó képviselője

6. melléklet a 30/2012. (IX. 28.) EMMI rendelethez

Adatlap a 2011/2012. tanévre vonatkozó képesség-kibontakoztató, integrációs felkészítés, szervezésének 2012. évi kiegészítő támogatásának igényléséhez
A mellékletet a támogatással érintett intézményre, tagintézményre kell kitölteni!
Az adatlapot a fenntartó és az intézményvezető tölti ki, az adatok valódiságáért a fenntartó felel!
Minden feladatellátás típust külön tagintézményként kell feltüntetni.
Beküldendő egy eredeti példányban postai úton 2012. október19-éig az Emberi Erőforrás Támogatáskezelő részére.
A borítékra rá kell írni: Esélyegyenlőséget szolgáló intézkedések támogatása 2012.
Fenntartó neve:
Fenntartó címe:
KSH kód (önkormányzati fenntartók esetében):

AZ IGÉNYLÉS KÖRÉBEN ÉRINTETT INTÉZMÉNYRE, TAGINTÉZMÉNYRE
VONATKOZÓ ADATOK
Kérjük minden tagintézményre kitölteni, amelyre vonatkozóan támogatásra jogosult!

Intézmény megnevezése és típusa (általános iskola, gimnázium, szakközépiskola, szakiskola):

 

Intézmény OM azonosítója:

 

Intézmény címe:

 

Telefon, e-mail cím:

 

Támogatásban részesült székhely, tagintézmény neve:

 

Támogatásban részesült székhely, tagintézmény címe:

 

Feladatellátás típusa

általános iskola, gimnázium, szakközépiskola, szakiskola

Össz. létszámadat (2011. október havi statisztikai létszám szerint):

 

Halmozottan hátrányos helyzetű tanulók száma az adott székhelyen, tagintézményben (a 2011. október havi statisztikai létszám szerint):

 

A programban részt vevő halmozottan hátrányos helyzetű tanulók száma az adott székhelyen, tagintézményben (a 2011. október havi statisztikai létszám alapján kell megadni):

 

Hátrányos helyzetű tanulói létszám, amelyre a támogatást kéri (a 2011. októberi létszám-statisztikai adatok alapján kell megadni, mely nem lehet több mint az osztályonként meghatározott halmozottan hátrányos helyzetű tanulók 10%-a):

 

A 10. § (3) bekezdés a)pontjában meghatározott összeg alapján az igényelt támogatás összege:

 


Az adatlapot kizárólag a 10. § (1) bekezdésben meghatározott fenntartó töltheti ki.

Dátum:
P. H.
...........................................................
intézményvezető
P. H.
...........................................................
a fenntartó képviselője

7. melléklet a 30/2012. (IX. 28.) EMMI rendelethez

Adatlap a 2011/2012. nevelési évre vonatkozó óvodai fejlesztő program 2012. évi kiegészítő támogatásának igényléséhez*
A mellékletet a támogatással érintett intézményre, tagintézményre kell kitölteni!
Az adatlapot a fenntartó és az intézményvezető tölti ki, az adatok valódiságáért a fenntartó felel!
Beküldendő egy eredeti példányban postai úton 2012. október19-éig az Emberi Erőforrás Támogatáskezelő részére.
A borítékra rá kell írni: Esélyegyenlőséget szolgáló intézkedések támogatása 2012.
Fenntartó neve:
Fenntartó címe:
KSH kód (önkormányzati fenntartók esetében):

AZ IGÉNYLÉS KÖRÉBEN ÉRINTETT INTÉZMÉNYRE, TAGINTÉZMÉNYRE
VONATKOZÓ ADATOK
Kérjük minden tagintézményre kitölteni, amelyre vonatkozóan támogatásra vált jogosulttá!

Intézmény OM azonosítója:

 

Intézmény címe:

 

Telefon, e-mail cím:

 

Támogatásban részesült székhely, tagintézmény neve:

 

Támogatásban részesült székhely, tagintézmény címe:

 

Óvodai fejlesztő programban részt vevő halmozottan hátrányos helyzetű gyermekek száma az adott székhelyen, tagintézményben (a 2011. október havi statisztikai létszám szerint kell megadni):

 

A 10. § (3) bekezdés b)pontjában meghatározott összeg alapján az igényelt támogatás összege:

 


Az adatlapot kizárólag a 13. §-ban meghatározott fenntartó töltheti ki.

Az adatlapot a fenntartó és az intézményvezető tölti ki, az adatok valódiságáért a fenntartó felel!
Dátum:
P. H.
...........................................................
intézményvezető
P. H.
...........................................................
a fenntartó képviselője

8. melléklet a 30/2012. (IX. 28.) EMMI rendelethez

Intézményi, tagintézményi adatlap a 2011/2012. nevelési évre, tanévre vonatkozó a kiegészítő pótilletmény igényléséhez felhasználásának tervezéséhez
A mellékletet a támogatással érintett intézményre, tagintézményre kell kitölteni!
Az adatlapot a fenntartó és az intézményvezető tölti ki, az adatok valódiságáért a fenntartó felel!
Beküldendő egy eredeti példányban postai úton 2012. október19-éig az Emberi Erőforrás Támogatáskezelő részére.
A borítékra rá kell írni: Esélyegyenlőséget szolgáló intézkedések támogatása 2012.
Intézmény neve, OM azonosítója:
Tagintézmény megnevezése, települése:
A tagintézmény által felhasználható maximális keretösszeg kiszámítása:

Oktatási forma
(Ó: óvoda esetén;
I: általános iskola esetén)

Összes gyermek, tanuló létszáma 2011. októberi statisztikai adatok alapján

Halmozottan hátrányos helyzetű
(a továbbiak-
ban: HHH) gyermekek, tanulók létszáma a 2011. októberi statisztikai adatok alapján

HHH gyermekek, tanulók, tanulók aránya a székhely-
intézmény-
ben, illetve a tagintéz-
ményben

Gyermeken-
kénti, tanulónkénti támogatás összege a
18. § (2)-(3) bekezdésben meghatáro-
zott sávok alapján

Gyermekek, tanulók létszáma, amelyre igényli a támogatást**

Maximális keretösszeg az adott intézményre, tagintéz-
ményre vonatkozóan

 

 

 

 

Ft

 

Ft

 

* Az adatlapot kizárólag a 18. § (1) bekezdésben meghatározott fenntartó töltheti ki.
** A 2011. októberi létszám-statisztikai adatok alapján kell megadni, általános iskola esetén a hátrányos helyzetű tanulók után is lehet igényelni, melynek létszáma nem lehet több mint az osztályonként meghatározott halmozottan hátrányos helyzetű tanulók 10%-a.

9. melléklet a 30/2012. (IX. 28.) EMMI rendelethez

1. Vállalások képesség-kibontakoztató, integrációs felkészítés szervezése esetén
1.1 Helyzetelemzés3 alapján integrációs pedagógiai rendszer (a továbbiakban: IPR) megvalósítására vonatkozó cselekvési ütemterv elkészítése (az IPR alkalmazása kapcsán az adott nevelési évre vonatkozó célkitűzések megfogalmazása, konkrét tevékenységek beazonosítása, elvárt eredmények kitűzése)
1.2 a 2012/2013. tanévben a képesség-kibontakoztató, integrációs felkészítés megvalósításával kapcsolatosan a közalkalmazottakról szóló 1992. évi XXXIII. törvény végrehajtásáról a közoktatási intézményekben szóló 138/1992. (X. 8.) Korm. rendelet 15/A. §-ában rögzített feladatok közül vállaltak megnevezése, az abban résztvevő pedagógusok száma tevékenységenként, létrehozott munkacsoportokban résztvevő pedagógusok száma
1.3 Óvoda-iskola átmenetet támogató tevékenységek száma és tartalma a támogatott időszakban
1.4 Pályaorientációs programok, továbbtanulást segítő tevékenységek száma és tartalma a támogatott időszakban
1.5 „IPR alapú fejlesztéshez kapcsolódó tevékenység(ek), szolgáltatás(ok) megnevezése (komplex intézményfejlesztési, minőségbiztosítási, mérés-értékelési, illetőleg tanügy-igazgatási, jogi, továbbképzés, mentorálás, tréning, intézményi hospitálás*, stb.) és a benne résztvevő pedagógusok száma
1.6.1. Pedagógusok hospitálásának száma más intézményekben a támogatott időszakban
1.6.2. A támogatott időszakban pedagógus hospitáció (k), IPR műhelyek száma saját telephelyén
1.7 Szociális hátrányok enyhítését elősegítő program (ok), akció (k) száma és tartalma
1.8 Az együttműködések és a partneri kapcsolatok erősítése érdekében az IPR alkalmazását támogató iskolán kívüli program(ok) száma és tartalma
2. Vállalások óvodai fejlesztő program szervezése esetén
2.1 Helyzetelemzés1 alapján az IPR megvalósítására vonatkozó cselekvési ütemterv elkészítése (az IPR alkalmazása kapcsán az adott nevelési évre vonatkozó célkitűzések megfogalmazása, konkrét tevékenységek beazonosítása, elvárt eredmények kitűzése)
2.2 A 2012/2013-as nevelési év során az óvodai fejlesztő program megvalósításával kapcsolatosan működtetni kívánt munkacsoportok ismertetése, létrehozott munkacsoportokban részt vevő pedagógusok száma
2.3 Óvoda-iskola átmenetet támogató tevékenységek száma és tartalma a támogatott időszakban
2.4 IPR alapú fejlesztéshez kapcsolódó tevékenységek, szolgáltatás(ok) megnevezése (komplex intézményfejlesztési, minőségbiztosítási, mérés-értékelési, illetőleg tanügy-igazgatási, jogi, továbbképzés, mentorálás, tréning, intézményi hospitálás4, stb.) és a benne résztvevő pedagógusok száma
2.5.1 Pedagógusok hospitálásának száma más intézményekben a támogatott időszakban
2.5.2 A támogatott időszakban pedagógus hospitáció(k), IPR műhelyek száma saját telephelyén
2.6 Szociális hátrányok enyhítését elősegítő program(ok), akció(k) száma és tartalma
2.7 Az együttműködések és a partneri kapcsolatok erősítése érdekében az IPR alkalmazását támogató óvodán kívüli program(ok) száma és tartalma

10. melléklet a 30/2012. (IX. 28.) EMMI rendelethez

Az esélyegyenlőségi támogatás és a kiegészítő támogatás felhasználási területei
A) Képesség-kibontakoztató és integrációs támogatás felhasználásának kerete általános iskolai székhely, tagintézmény esetén

KÖTELEZŐEN MEGVALÓSÍTANDÓ
TEVÉKENYSÉGEK

Minimum 60%-ot erre a célra kell
fordítani.

1. Az IPR bevezetésével, alkalmazásával kapcsolatos szolgáltatások, tevékenységek támogatása

•    Iskolai IPR fejlesztéshez kapcsolódó akkreditált valamint igazolással záruló nem akkreditált továbbképzés, tréning, illetőleg az ezekhez kapcsolódó mentorálás (továbbképzési költség; megbízási költség; mentorálási költség; tréneri díj; útiköltség: helyi, helyközi, kiküldetési rendelvény alapján gépkocsi használati díj; szállásköltség).

•    IPR módszertani adaptációt elősegítő, előítélet-kezelő mentálhigiénés, konfliktus-kezelő tréning. (módszertani költség; megbízási költség; tréneri díj; útiköltség: helyi, helyközi, kiküldetési rendelvény alapján gépkocsi használati díj; szállásköltség).

•    Óvoda iskola az alapfokú nevelés kezdő és alapozó szakasza közti, az általános iskola – középfokú iskola átmenet tréning (továbbképzési költség; tréneri díj; útiköltség: helyi, helyközi, kiküldetési rendelvény alapján gépkocsi használati díj; szállásköltség).

•    IPR alapú komplex intézményfejlesztési, minőségbiztosítási, mérés-értékelési, tanügy-igazgatási, jogi szolgáltatás (szolgáltatási költség; megbízási díj).

•    Hospitációs napok megrendezése, illetőleg hospitálás más intézményben (hospitálás költsége; megbízási díj; szállásköltség; útiköltség: helyi, helyközi, kiküldetési rendelvény alapján gépkocsi használati díj).

2. Szociális hátrányok enyhítése – kulturális rendezvényekre jutás támogatása

•    A szociális hátrányok enyhítése a programban résztvevő tanulók részére az iskolai programokhoz kapcsolódóan. (tanszerek, irodaszer, könyv, hangszerek, játék, ruházat, cipő, sportruházat, sporteszközök egyéni használatra; osztálykiránduláson, erdei táborban, sportfoglalkozáson való részvétel biztosítása; szükség esetén helyi és helyközi utazási bérletek megvásárlása, illetve menetjegyek megvásárlása).

•    A programban részt vevő gyermekek és kísérőik részére kulturális és sport/rendezvényeken való részvétel biztosítása (belépők, utazás költsége, autóbusz bérleti díj).

3. Együttműködések - partneri kapcsolatok erősítése

•    Az Iskolai IPR alkalmazását támogató az iskolán kívüli partneri kapcsolatok erősítése tanórán kívüli, szabadidős tevékenységek, programok szervezésével legalább egy - nem az iskola érdekeltségébe tartozó - civil szervezet, kisebbségi önkormányzat, sportegyesület, háziorvosi-, iskolaorvosi-, gyermek fogorvosi, stb. bevonásával (megbízási díj, szervezési, lebonyolítási költségek, megbízási szerződések költsége, reprezentáció, előadói díj, útiköltség: helyi, helyközi, kiküldetési rendelvény alapján gépkocsi használati díj).

•    Együttműködés más köznevelési intézménnyel - hospitációs napok megrendezése, illetőleg hospitálás más intézményben – ld. 9. mellékletben foglalt kritériumot a hospitálásra vonatkozóan - (hospitálás költsége; megbízási díj; szállásköltség; útiköltség: helyi, helyközi, kiküldetési rendelvény alapján gépkocsi használati díj).

NEM KÖTELEZŐEN MEGVALÓSÍTANDÓ
TEVÉKENYSÉGEK

Maximum 40%-ot lehet erre a célra
fordítani.

4. Szaktanácsadás, folyamat-tanácsadás

•    IPR alapú komplex intézményfejlesztéshez kapcsolódó szaktanácsadói szolgáltatás, (mérés-értékelési, minőségértékelési, tanügyigazgatási, jogi szolgáltatás) IPR alapú intézmény fejlesztés támogatása, folyamat-tanácsadás a tanév során több alkalommal. (tanácsadói díj, megbízási díj, KIVÉTEL: pályázatírói költségek).

5. Pályaorientációs programok, a továbbtanulást elősegítő tevékenységek

•    Elsősorban tanórán kívüli, intézményen belüli, a partneri szektort, külső szakértőket is bevonó, patrónusi, mentori, tutori rendszer az iskolán kívüli kezdeményezésekre építő rendszeres programok támogatása. (mentori díj, megbízási díj, tutori díj szakértői díj, tanácsadói díj).

6. Pedagógiai szakszolgáltatások és egyéb pedagógiai szolgáltatások igénybevétele

•    A felkészítésben részt vevő tanulók számára igényeiknek megfelelően, a kötelezően biztosított szolgáltatásokon túl pedagógiai szakszolgáltatás, a nevelési tanácsadás keretében nyújtott egyéb szolgáltatás (pl. gyógytestnevelő, logopédus, iskolapszichológus, valamint egyéni fejlesztési tervek készítésére fejlesztő pedagógus és egyéb szakember biztosítása stb.) biztosítása,

7. Eszközök beszerzése

•    A pedagógusok tanórai tevékenységéhez, IPR módszertan megvalósítását segítő eszközök. (a tanórai és a felkészüléshez szükséges pedagógiai feladatok ellátásához kis értékű eszközök, segédanyagok, alapanyagok beszerzése.)

•    Tanulók által közvetlenül használt, az IPR megvalósítását segítő fejlesztő eszközök. (társas-, kognitív-, motoros-, verbális-, készségfejlesztő és /vagy azokat megalapozó, segítő eszközök).

8. Tanulóbarát osztályterem kialakítása

•    Elsősorban a kooperatív, differenciált tanulásszervezéshez szükséges feltételek kialakítása (kis értékű tárgyi eszközök, tárgyi eszközök, alapanyagok, segédanyagok). Nem használható fel elemi infrastruktúra-fejlesztésre, korszerűsítésre, felújításra (fűtés, hűtés, hangszigetelés, világítás, festés, parkettázás stb.), akadálymentesítésre és kapacitásbővítésre.

9. Szakmai, tartalmi fejlesztés

•    Az IPR-hez kapcsolódó szakkönyvek, segédanyagok vásárlása, konferencián, szakmai fórumon való részvétel utazási és egyéb költségek, kiadványkészítés, nyomdai szolgáltatások, szállásköltségek stb.

10. Projektnap

•    Az Iskolai IPR-hez kapcsolódó intézményi vagy kistérségi szintű projekt megvalósítása, eszközök beszerzése, szolgáltatások, előadók felkérése (megbízási díj, előadói díj, rendezvényhez kapcsolódó költségek, szakértői díj, segédanyagok, alapanyagok, kisértékű tárgyi eszközök, szórólapok, reprezentáció).

B) Óvodai fejlesztő program támogatás felhasználásának kerete óvodai székhely, tagintézmény esetén

KÖTELEZŐEN MEGVALÓSÍTANDÓ
TEVÉKENYSÉGEK

Minimum 60%-ot erre a célra kell
fordítani.

1. Az IPR bevezetésével, alkalmazásával kapcsolatos szolgáltatások, tevékenységek támogatása

•    Óvodai IPR fejlesztéshez, óvoda-iskola átmenet tréninghez kapcsolódó akkreditált valamint igazolással záruló nem akkreditált továbbképzés, mentorálás, (továbbképzési költség; megbízási költség; mentorálási költség; tréneri díj; útiköltség: helyi, helyközi, kiküldetési rendelvény alapján gépkocsi használati díj; szállásköltség).

•    IPR módszertani, adaptációt elősegítő, előítélet-kezelő, mentálhigénés, konfliktus-kezelő tréning, óvoda-iskola átmenet tréning, (módszertani költség; megbízási költség; tréneri díj; útiköltség: helyi, helyközi, kiküldetési rendelvény alapján gépkocsi használati díj; szállásköltség).

•    IPR alapú komplex intézményfejlesztési, minőségbiztosítási, mérés-értékelési, tanügy-igazgatási, jogi szolgáltatás, (szolgáltatási költség; megbízási díj).

•    Hospitációs napok megrendezése, illetőleg hospitálás más, a programban résztvevő óvodában (hospitálás költsége; megbízási díj; szállásköltség; útiköltség: helyi, helyközi, kiküldetési rendelvény alapján gépkocsi használati díj).

2. Szociális hátrányok enyhítése – kulturális rendezvényekre jutás támogatása

•    A szociális hátrányok enyhítése a programban résztvevő tanulók részére az óvodai programokhoz kapcsolódóan (tanszerek, irodaszer, könyv, hangszerek, játék, ruházat, tisztasági csomag, cipő, sportruházat sporteszközök egyéni használatra; kiránduláson, erdei táborban, sportfoglalkozáson való részvétel biztosítása; szükség esetén helyi és helyközi utazási bérletek, illetve menetjegyek megvásárlása).

•    A programban részt vevő gyermekek részére kulturális és sport/rendezvényeken való részvétel, biztosítása (belépők, utazás költsége, autóbusz bérleti díj.

3. Együttműködések - partneri kapcsolatok erősítése

•    Az IPR alkalmazását támogató az óvodán kívüli partneri kapcsolatok erősítése tanórán kívüli, szabadidős tevékenységek, programok szervezésével legalább egy - nem az óvoda érdekeltségébe tartozó - civil szervezet, kisebbségi önkormányzat, sportegyesület stb., valamint a felkészítésbe bevont gyermekek szüleinek, gondviselőinek részvételével, valamint gyermekjóléti családsegítő szolgálattal védőnői- háziorvosi, gyermek fogorvosiszolgálattal (megbízási díj, szervezési, lebonyolítási költségek, megbízási szerződések költsége, reprezentáció, előadói díj, útiköltség: helyi, helyközi, kiküldetési rendelvény alapján gépkocsi használati díj).

•    Együttműködés más köznevelési intézménnyel - hospitációs napok megrendezése, illetőleg hospitálás más intézményben – ld. 9. mellékletben foglalt kritériumot a hospitálásra vonatkozóan - (hospitálás költsége; megbízási díj; szállásköltség; útiköltség: helyi, helyközi, kiküldetési rendelvény alapján gépkocsi használati díj).

NEM KÖTELEZŐEN MEGVALÓSÍTANDÓ
TEVÉKENYSÉGEK

Maximum 40%-ot lehet erre a célra
fordítani.

4. Szaktanácsadás, folyamat-tanácsadás

•    IPR alapú komplex intézményfejlesztéshez kapcsolódószaktanácsadói szolgáltatás, IPR alapú intézmény fejlesztés támogatása, folyamat-tanácsadás a tanév során több alkalommal (tanácsadói díj, megbízási díj, KIVÉTEL: pályázatírói költségek!)

5. Pedagógiai szakszolgáltatások és egyéb pedagógiai szolgáltatások igénybevétele

•    A programban részt vevő gyermekek számára igényeiknek megfelelően, a kötelezően biztosított szolgáltatásokon túl pedagógiai szakszolgáltatás, a nevelési tanácsadás keretében nyújtott egyéb szolgáltatás (pl. gyógytestnevelő, logopédus, iskolapszichológus, fejlesztő pedagógus stb.) biztosítása. (megbízási díj, szakértői díj, tanácsadói díj).

6. Eszközök beszerzése

•    A gyermekek által közvetlenül használt, az IPR megvalósítását segítő fejlesztő eszközök beszerzése
A fejlesztést segítő eszközök beszerzése (társas-, kognitív-, motoros-, verbális-, készségfejlesztő és /vagy azokat megalapozó, segítő eszközök.).

•    A pedagógusok tevékenységéhez, IPR módszertan megvalósításához szükséges eszközök beszerzése.
Az óvodai program megvalósításával kapcsolatos feladatok ellátásához szükséges kis értékű eszközök, segédanyagok, alapanyagok beszerzése.

7. Gyermekbarát csoportszoba kialakítása

•    Elsősorban a kooperatív, differenciált tanulásszervezéshez szükséges feltételek kialakítása (kisértékű tárgyi eszközök, tárgyi eszközök, alapanyagok, segédanyagok).

•     Nem használható fel ingatlan beruházásra, elemi infrastruktúra-fejlesztésre, korszerűsítésre, felújításra (fűtés, hűtés, hangszigetelés, világítás, festés, parkettázás, stb.), akadálymentesítésre és kapacitásbővítésre.

8. Szakmai, tartalmi fejlesztés

•    Az IPR-hez kapcsolódó szakkönyvek, segédanyagok vásárlása, konferencián, szakmai fórumon való részvétel, utazási és egyéb költségek, kiadványkészítés, nyomdai szolgáltatások, szállásköltségek stb.

9. Projektnap

•    Az IPR-hez kapcsolódó intézményi vagy kistérségi szintű projekt megvalósítása, eszközök beszerzése, szolgáltatások, előadók felkérése, (megbízási díj, előadói díj, rendezvényhez kapcsolódó költségek, szakértői díj, segédanyagok, alapanyagok, kisértékű tárgyi eszközök, szórólapok, reprezentáció).

C) Képesség-kibontakoztató, integrációs támogatás felhasználásának kerete gimnáziumi, szakközépiskolai, szakiskolai székhely, tagintézmény esetén

KÖTELEZŐEN MEGVALÓSÍTANDÓ
TEVÉKENYSÉGEK

Minimum 80%-ot erre a célra kell
fordítani.

1. A programmal kapcsolatos kiegészítő pedagógiai tevékenység, humánerőforrás biztosítása, IPR menedzsment működtetése

•    IPR menedzsment működtetése, IPR módszertani munkacsoport, általános iskola – szakiskola/középiskola átmenet munkacsoport működtetése, a felkészítésbe bevont tanulók egyéni fejlesztési tervének, és szöveges értékelésének elkészítése, tanulási útvonalak megvalósítása és támogatása (megbízási díj az adott intézményben dolgozó pedagógusok részére).

•    Egyéni fejlesztési tervek készítése a felkészítésben részt vevő tanulók vonatkozásában, egyéni tanulási útvonalak megvalósításának támogatása, a tanulók teljesítményének értékelése (megbízási szerződések költsége az adott intézményben dolgozó szakemberek részére).

2. Az IPR bevezetésével, alkalmazásával kapcsolatos szolgáltatások megrendelése

•    Iskolai IPR fejlesztéshez kapcsolódó akkreditált valamint igazolással záruló nem akkreditált továbbképzés, tréning, mentorálás

•    Integrációs módszertani, előítélet-kezelő, konfliktus-kezelő tréningek,., (továbbképzési költség; megbízási költség; mentorálási költség; tréneri díj;,; útiköltség: helyi, helyközi, kiküldetési rendelvény alapján gépkocsi használati díj; szállásköltség).

•    IPR-alapú komplex intézményfejlesztési, minőségbiztosítási, mérés-értékelési, tanügy-igazgatási, jogi szolgáltatás (szolgáltatási költség, megbízási díj).

•    Hospitációs napok megrendezése, illetőleg hospitálás más intézményben (szervezési, lebonyolítási költségek, megbízási díj, hospitálás költsége, szállásköltség, útiköltség: helyi, helyközi, kiküldetés rendelvény alapján gépkocsi használati díj).

3. Szociális hátrányok enyhítése – kulturális rendezvényekre jutás támogatása

•    A szociális hátrányok enyhítése a programban résztvevő tanulók részére az iskolai programokhoz kapcsolódóan (tanszerek, irodaszer, könyv, hangszerek, játék, ruházat, cipő, sportruházat, sporteszközök egyéni használatra; osztálykiránduláson, erdei táborban, sportfoglalkozáson való részvétel biztosítása; szükség esetén helyi és helyközi utazási bérletek, illetve menetjegyek megvásárlása).

•    A programban részt vevő gyermekek részére kulturális és sport/rendezvényeken való részvétel biztosítása (belépők,utazás költsége, autóbusz bérleti díj.

NEM KÖTELEZŐEN MEGVALÓSÍTANDÓ
TEVÉKENYSÉGEK

Maximum 20%-ot lehet erre a célra
fordítani.

4. Szaktanácsadás, folyamat-tanácsadás

•    IPR - alapú komplex intézményfejlesztési, minőségbiztosítási, mérés-értékelési, tanügy-igazgatási, jogi szaktanácsadói szolgáltatás, IPR alapú intézmény fejlesztés támogatása, folyamat-tanácsadás a tanév során több alkalommal (tanácsadói díj, megbízási díj, KIVÉTEL: pályázatírói költségek!)

5. Pedagógiai szakszolgáltatások és egyéb pedagógiai szolgáltatások igénybevétele

•    A programban részt vevő gyermekek számára igényeiknek megfelelően, a kötelezően biztosított szolgáltatásokon túl pedagógiai szakszolgáltatás, a nevelési tanácsadás keretében nyújtott egyéb szolgáltatás (pl. gyógytestnevelő, logopédus, iskolapszichológus, fejlesztő pedagógus stb.) biztosítása. (megbízási díj, szakértői díj, tanácsadói díj)

6. Eszközök beszerzése

•    A pedagógusok tanórai tevékenységéhez, IPR módszertan megvalósítását segítő eszközök (a tanórai és a felkészüléshez szükséges pedagógiai feladatok ellátásához kis értékű eszközök, segédanyagok, alapanyagok beszerzése).

A Tanulók által közvetlenül használt, az IPR megvalósítását segítő fejlesztő eszközök (társas-, kognitív-, motoros-, verbális-, készségfejlesztő és /vagy azokat megalapozó, segítő eszközök)

7. Tanulóbarát osztályterem kialakítása

•    Elsősorban a kooperatív, differenciált tanulásszervezéshez szükséges feltételek kialakítása. (kis értékű tárgyi eszközök, tárgyi eszközök, alapanyagok, segédanyagok)

•    Nem használható fel ingatlan beruházásra, elemi infrastruktúra-fejlesztésre, korszerűsítésre, felújításra (fűtés, hűtés, hangszigetelés, világítás, festés, parkettázás stb.), akadálymentesítésre és kapacitásbővítésre.

8. Szakmai, tartalmi fejlesztés

•    Az IPR-hez kapcsolódó szakkönyvek, segédanyagok vásárlása, konferencián, szakmai fórumon való részvétel, utazási és egyéb költségek (kiadványkészítés, nyomdai szolgáltatások, szállásköltségek stb.).

9. Projektnap

•    Az IPR-hez kapcsolódó intézményi vagy kistérségi szintű projekt megvalósítása, eszközök beszerzése, szolgáltatások, előadók felkérése (megbízási díj, előadói díj, rendezvényhez kapcsolódó költségek, szakértői díj, segédanyagok, alapanyagok, kisértékű tárgyi eszközök, szórólapok, reprezentáció).

10. Együttműködések kialakítása

•    Együttműködési formák kialakítása a felkészítésbe bevont tanulók szüleinek, gondviselőinek részvételével, valamint gyermekjóléti, családsegítő szolgálattal, védőnői hálózattal, nevelési tanácsadóval, orvossal (megbízási díj, szervezési, lebonyolítási költségek, megbízási szerződések költsége, reprezentáció, előadói díj, útiköltség: helyi, helyközi, kiküldetési rendelvény alapján gépkocsi használati díj).

11. melléklet a 30/2012. (IX. 28.) EMMI rendelethez

Összesítő jelentés a Kincstár valamint a Lebonyolító számára a 7. § (3) bekezdésében foglalt
feladat teljesítéséhez
A mellékletet a Kincstár valamint a Lebonyolító tölti ki!
Képesség kibontakoztató, integrációs felkészítő program 2012/2013 tanév*

Fenn-
tartó név

Fenn-
tartó cím

Fenn-
tartó
KSH kód**

Intéz-
mény
név

OM azo-
nosító

Intéz-
mény
cím

Tagin-
tézmény
név

Tagin-
tézmény
cím

Feladat-
ellátás
típusa

Támo-
gatott
létszám

Támoga-
tási
összeg
(képes-
ség-
kibonta-
koztató,
integrá-
ciós
felkészí-
tés)

Pedagó-
gusok
kiegé-
szítőillet-
ményére
felhasz-
nálható
támoga-
tási összeg

Óvodai fejlesztő program 2012/2013 nevelési év*

Fenn-
tartó név

Fenn-
tartó cím

Fenn-
tartó KSH kód*

Intéz-
mény név

OM azo-
nosító

Intéz-
mény cím

Tagin-
tézmény név

Tagin-
tézmény cím

Támo-
gatott létszám

Támo-
gatási
összeg
(óvodai
fejlesz-
tőprog-
ram)

Pedagó-
gusok
kiegészítő
illetmé-
nyérefel-
hasz-
nálható
támoga-
tási összeg

*A Kincstár és a Lebonyolító tölti ki
**Önkormányzati fenntartók esetén
Képesség kibontakoztató, integrációs felkészítő program 2011/2012 tanév***

Fenn-
tartó név

Fenn-
tartó cím

Intéz-
mény név

OM azo-
nosító

Intéz-
mény cím

Tagin-
tézmény név

Tagin-
tézmény cím

Feladat-
ellátás
típusa

Támo-
gatott létszám

Támoga-
tási összeg
(képesség-
kibonta-
koztató,
integrációs
felkészí-
tés)

Pedagó-
gusok
kiegé-
szítő
illetmé-
nyére
felhasz-
nálható
támoga-
tási összeg

Óvodai fejlesztő program 2011/2012 nevelési év***

Fenn-
tartó név

Fenn-
tartó
cím

Intéz-
mény név

OM azono-
sító

Intéz-
mény cím

Tagintéz-
mény név

Tagintéz-
mény cím

Támoga-
tott
létszám

Támoga-
tási összeg
(óvodai
fejlesztő
program)

Pedagó-
gusok
kiegészítő
illetmé-
nyére
felhasznál-
ható
támogatási
összeg

*** A Lebonyolító tölti ki
1

A rendelet a 23. § alapján hatályát vesztette 2013. december 31. napjával.

2

A 21–22. § a 2010: CXXX. törvény 12. § (2) bekezdése alapján hatályát vesztette.

3

„A helyzetelemzés az adott tanévre vonatkoztatva tartalmazza a tárgyi és személyi feltételeket, (munkacsoportok számát), a pedagógiai fejlesztéseket és az IPR-hezkapcsoldó programokat. Tartalmazza továbbá a továbbtanulási adatokat, hátrányos helyzetű, halmozottan hátrányos helyzetű valamint sajátos nevelési igényű gyermekek, tanulók létszámának alakulását az Óvodai - Iskolai Integrációs Program bevezetése óta eltelt időszak vonatkozásában. A cselekvési és ütemterv tartalmazza az IPR-ben megfogalmazott elvárt eredmények tételes felsorolását és számszerűsítését.”








4

Hospitálás csak olyan köznevelési intézményben lehetséges és elszámolható, amely az Educatio Társadalmi Szolgáltató Nkft. honlapján - http://kosar.educatio.hu/index.php/intezmenyi_innovacio/jo_gyakorlatok_leiras/1342421635.edu, vagy a Wekerle Sándor Alapkezelő honlapján - http://www.wekerle.gov.hu/?oldal_id=764 megtalálható.

  • Másolás a vágólapra
  • Nyomtatás
  • Hatályos
  • Már nem hatályos
  • Még nem hatályos
  • Módosulni fog
  • Időállapotok
  • Adott napon hatályos
  • Közlönyállapot
  • Indokolás
Jelmagyarázat Lap tetejére